روش های سرگرم کردن کودکان در مسافرت

0 2,777

مجله اینترنتی دلخوشی: معمولا سفر کردن برای کودکان خسته کننده است و اکثر آن ها پس از نیم ساعت نشستن در جایی شروع به غر زدن می کنند. برای کودکان فرقی نمی کند که برای سفر کردن از اتوموبیل شخصی، قطار یا هواپیما استفاده می کنید زیرا در هر صورت یکجا نشینی موجب ناراحتی آن ها می شود. بنابراین برای اینکه تا رسیدن به مقصد کودک خود را راضی و خوشحال نگهدارید باید روش هایی را به کار ببرید تا کودکتان سرگرم شده و دیگر غر نزد. در ادامه روش هایی برای سرگرم کردن کودکان در هنگام سفر را بیان می کنیم.

مسافرت، سرگرمی کودکان

آموزش سرگرم کردن کودکان در سفر:

۱) یک کتاب رنگ آمیزی به همراه مداد رنگی بردارید و در زمان سفر کردن کودک خود را به رنگ کردن آن کتاب تشویق کنید.

۲) مقداری گیره رنگی کاغذ و نخ به همراه داشته باشید و کودک خود را تشویق کنید که گردنبند گیره ای درست کند. این کار بویژه برای کودکان دختر بسیار جذاب است.

۳) با همراه داشتن تبلتی که درون آن برنامه های کودک ریخته اید می توانید تا چند ساعت کودکتان را سرگرم فیلم دیدن کنید.

۴) می توانید با کودکتان بازی بیست سؤالی انجام دهید و برای سرگرم کردن بیشتر کودکتان، به بازی تنوع بدهید و سؤالات خود را محدود به مکانی که در آن هستید کنید.

۵) بازی های فکری پس از گذشت زمان کوتاهی کودکان را خسته می کنند پس بهتر است برای سرگرم کردن کودکتان برای او بازی های جالبی همچون خمیر بازی را فراهم کنید تا مدت زیادی مشغول بازی کردن با آن باشد. خمیر بازی هم جذاب است و هم کودکان را خلاق می کند، بنابراین به همرا خود خمیر بازی ببرید و به کودکتان یاد بدهید که مجسمه های بامزه و جدید درست کند. به او زمان کافی را بدهید تا با خمیر بازی آن چیزی را که دوست دارد بسازد و شما نیز در ساختن مجسمه ها به کودکتان کمک کنید.

۶) اگر در قطار هستید و کودکتان می خواهد که با مسافران دیگر صحبت کند و یا با بچه های دیگری که در قطار هستند بازی کند مانع آن نشوید و او را مجبور نکنید که در سر جایش بنشیند، زیرا این کار بدتر کودکتان را بدخلق و عصبی می کند. ولی هنگام بازی کردن با بچه های دیگر کاملا حواستان به کودکتان باشد و نگذارید از جلوی چشمانتان دور شود.

۷) پیش از رفتن به سفر به مغازه اسباب بازی فروشی بروید و تعدادی اسباب بازی کوچک و ارزان تهیه کنید و هر زمان که کودکتان شروع به غر زدن کرد یکی یکی این اسباب بازی ها را به او بدهید.

۸) کودکان در هر سنی که باشند از گوش کردن به موسیقی لذت می برند و شاد و سرحال می شوند. می توانید با گذاشتن یک موسیقی شاد، فراهم کردم ساز دهنی و آوازخوانی با کودک خود او را سرگرم کنید.

۹) کتاب خواندن برای کودکان موجب سرگرمی آن ها می شود. می توانید برای کودکانی که بزرگتر کتاب داستان های شخصیت های کارتونی و برای کودکان کوچکتر کتاب داستان های مصور کارتونی را تهیه نمایید.

۱۰) برای سرگرم کردن و لذت بردن کودکتان می توانید در راه سفر با او سنگ کاغذ قیچی بازی کنید و اوقات خوشی را برای کودکتان فراهم کنید.

۱۱) پیش از سفر برای کودکتان پازل سه بعدی بخرید تا در مسافت سفر، حداقل یک ساعت مشغول درست کردن آن پازل شود.

گردآوری شده از: فردا نیوز، چکاوک، آخرین خبر، دکتر سلام

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.