کتاب خاموش کتابی خاص و سرگرم کننده برای کودکان

0 6,868

مجله اینترنتی دلخوشی: کتاب خاموش یا کتاب آرام (quiet book) یک ایدۀ خلاقانه برای آموزش کودکان در سنین مختلف است بطوریکه کودک به هنگام کار با آن بسیار سرگرم شده و در عین حال می تواند مهارت هایی را بیاموزد. اغلب مهارت هایی که در این کتاب ها در نظر گرفته می شوند، فعالیت های آرام هستند که مهارت های دستی (کار با دست ها) را در کودکان تقویت می کنند. همچنین ایده هایی که در این کتاب ها در نظر گرفته می شوند ممکن است شامل آموزش مفاهیم (مثل سمت چپ و راست)، آموزش ریاضیات (مثل شمارش اعداد، جمع و تفریق)، مهارت های دستی (مثل بستن بند کفش، بافتن موها، بستن زیپ، کار با دکمه، باز و بسته کردن چسب کفش، آموزش پختن غذا، شستن لباس ها، دسته بندی اشیا، بستن گیرۀ گردنبند) و هزاران آموزش دیگر باشد.

همچنین بکارگیری این کتابها برای کودکان، می تواند در هوش هیجانی و خلاقیت کودکان موثر بوده و مهارت آنها را در حل مسائل افزایش دهد.

کتاب پارچه ای، کتاب نمدی

ساخت کتاب نمدی و پارچه ای برای کودکان:

این کتاب ها غالبا از پارچه تهیه شده و برای زمان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز داریم کودکان آرام باشند مثل زمانی که در یک مهمانی، کتابخانه و … به سر می بریم.  آموزش های کتاب آرام متناسب با سنین مختلف است. به عنوان مثال، آموزش پیدا کردن اشیای مشابه ،مناسب سن ۱۸ ماهگی و آموزش بستن بند کفش غالبا مناسب سن ۳ سال به بالاست.

کتاب پارچه ای، کتاب نمدی

مادران یا پرستاران کودک می توانند به راحتی کتاب خاموش را با استفاده از ابزار ساده مثل پارچه، تکه های چرم، تکه های نمد، پارچه های توری، نایلون، زیپ، دکمه، چسب نر و ماده، کاموا، نخ و مهره های رنگی و غیره بسازند.

ایده های استفاده شده در این کتاب ها می تواند کاملا خلاقانه و زاییدۀ ذهن سازنده باشد و الگوهای ثابت و محدود کننده برای ساخت این کتاب ها وجود ندارد. همچنین با استفاده از این کتاب ها مادران و پرستاران کودک می توانند به نقاط قوت و ضعف کودک پی برده، شناخت بیشتری از کودک حاصل کنند و در تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف او بکوشند.

کتاب پارچه ای، کتاب نمدی

کتاب پارچه ای، کتاب نمدی

کتاب پارچه ای، کتاب نمدی

کتاب پارچه ای، کتاب نمدی

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.