قارچ خوشمزه و طعم دار ایتالیایی با سس سیر و جعفری

2 12,543

مجله اینترنتی دلخوشی: قارچ یک ماده غذایی سرشار از انواع ویتامین هاست و برای افرادی که به غذاهای کم کالری وغذاهای رژیمی علاقه مند هستند و افرادی با رژیم وگان، برای پخت انواع غذاها بسیار مناسب است. شما می توانید یک خوراک بسیار خوشمزه و معطر با قارچ درست کنید. قارچ طعم دار با سس سیر و جعفری با روش پخت ایتالیایی یک پیش غذای بسیار خوش طعم می باشد که می توانید آن را به عنوان یک وعده غذای رژیمی یا به عنوان دورچین غذا استفاده کنید. قارچ ایتالیایی با سس سیر و جعفری را می توانید خیلی سریع و راحت آماده کنید. همچنین می توانید قارچ با سس سیر و جعفری را در کنار پاستا سرو کنید و یک پاستای رژیمی و کم کالری داشته باشید. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه قارچ ایتالیایی خوشمزه را به همراه سس سیر و قارچ به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

غذای رژیمی، قارچ مزه دار


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


غذای رژیمی، قارچ مزه دار

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

مواد لازم برای تهیه قارچ ایتالیایی:

  • قارچ متوسط ۶۰۰ گرم
  • جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
  • سس ورچسترشایر ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش تازه نصف یک لیمو ترش بزرگ(۲ قاشق غذاخوری)
  • سیر ۶ حبه رنده شده
  • کره ۲۵ گرم
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • آویشن به میزان لازم

طرز تهیه قارچ ایتالیایی:

ابتدا قارچ ها را تمیز بشویید. در صورت دلخواه می توانید پایه قارچ ها را با چاقو کوتاه کنید تا قارچ ها به صورت صاف و یکدست داخل ماهیتابه قرار بگیرند و پخت آنها راحت تر شود.

داخل ماهیتابه روغن زیتون و کره را بریزید.

سپس سیر را به ماهیتابه اضافه کنید و خیلی کم تفت دهید.

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

حال قارچ را به صورت مرتب داخل ماهیتابه بچینید و شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید. البته در صورت دلخواه می توانید قارچ را یا به صورت درسته یا به صورت حلقه حلقه شده استفاده کنید.

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

چون قارچ های درسته کمی زمان بیشتری می برد تا کاملا نرم شود بنابراین می توانید ابتدا برای حدود ۱ دقیقه درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید تا قارچ ها کمی آب بیاندازند سپس درب ماهیتابه را بردارید و اجازه دهید تا قارچ ها کم کم نرم شوند و بپزند. در اوایل پخت مراقب باشید تا سیرها نسوزند.

وقتی قارچ ها کاملا نرم شدند و کمی از سس آنها باقی ماند، نمک، فلفل، آویشن، آب لیموترش و سس ورچسترشایر را اضافه کنید و کمی مواد را با هم تفت دهید.

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

در نهایت جعفری های خرد شده را به قارچ ها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبزی ها کمی نرم شوند. مراقب باشید تا سبزی ها نسوزند.

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

وقتی سس قارچ غلیظ شد زیر شعله گاز را خاموش کنید و قارچ خوشمزه ایتالیایی را داخل ظرف سرو بکشید. مراقب باشید که قارچ ها نباید کاملا خشک باشند و حتما باید کمی سس غلیظ در ماهیتابه باقی بماند.

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

این خوراک قارچ ایتالیایی خوشمزه با سس مخصوص سیر و جعفری را می توانید به عنوان یک پیش غذای خوشمزه یا دورچین غذایی استفاده کنید.

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

غذای رژیمی، قارچ مزه دار

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    عالی یک غذا سالم

    1. دلخوشی می گوید

      سلام
      نوش جان عزیزم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.