روش های خانگی مؤثر برای درمان هموروئید

0 189

مجله اینترنتی دلخوشی: هموروئید یک مشکل بسیار رایج می باشد. علائم رایج هموروئید می تواند شامل درد، خارش، و خونریزی رکتوم باشد. حدود ۷۵ درصد از آمریکایی ها هموروئید را در برخی موارد تجربه می کنند. برای درمان هموروئید می توانید از درمان های خانگی کمک بگیرید. در ادامه به برخی از درمان های خانگی اشاره خواهیم کرد.

درمان بواسیر، هموروئید

درمان سنتی بواسیر:

۱) روغن فندق:

فندق می تواند خارش و درد هموروئید را کاهش دهد و یک داروی تسکین دهنده طبیعی است. روغن فندق را به طور مستقیم روی هموروئید (بواسیر) بزنید. همچنین از روغن فندق در برخی محصولات مانند دستمال مرطوب یا محصولات ضد عفونی کننده نظیر صابون استفاده شده است.

۲) آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا در برخی از محصولات موجود در داروخانه ها استفاده می شود. همچنین می توانید به طور مستقیم از ژل داخل برگ گیاه آلوئه ورا استفاده کنید. به گفته کلینیک “کلیولند”، آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است که در درمان بیماری های التهابی پوست موثر می باشد. با این حال، شما فقط باید از ژل آلوئه ورای خالص در درمان هموروئید استفاده کنید. برخی از افراد به آلوئه ورا آلرژی دارند، به خصوص کسانی که به سیر یا پیاز آلرژی دارند. یک واکنش آلرژیک را با مالیدن مقدار کمی از ژل این گیاه بر روی ساعد خود چک کنید، به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید و اگر هیچ واکنشی رخ نداد می توانید از آن استفاده کنید.

۳) حمام گرم با نمک اپسوم:

حمام گرم می تواند موجب تسکین درد هموروئید شود. پس از هر بار مدفوع کردن، داخل یک وان مقداری نمک اپسوم بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه حمام کنید. این کار باعث می شود که درد ناشی از هموروئید کاهش یابد.

۴) دستمال مرطوب:

استفاده از دستمال کاغذی توالت پس از بار مدفوع کردن می تواند هموروئید را تشدید کند. در عوض، استفاده از دستمال مرطوب می تواند بدن شما را بیشتر تمیز نگه دارد. برای نتیجه بهتر، می توانید دستمال مرطوب را به مواد آرام بخش و ضد التهابی مانند روغن فندق یا آلوئه ورا آغشته کنید. اطمینان پیدا کنید که دستمال مرطوبی را که انتخاب کرده اید دارای موادی چون الکل، عطر و یا سایر تحریک کننده ها نباشد. این مواد می توانند علائم هموروئید را به جای تسکین تشدید کنند.

۵) کمپرس سرد:

برای کاهش التهاب هموروئید، به مدت ۱۵ دقیقه کمپرس سرد را به مقعد بمالید. برای هموروئید گسترده و دردناک، این روش می تواند یک درمان بسیار موثر باشد. همیشه یخ را درون یک پارچه یا حوله کاغذی بپوشانید و هرگز آن را به طور مستقیم به پوست خود نمالید.

۶) نرم کننده مدفوع:

طبق گفته مؤسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیه، نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر، مانند” psyllium” می توانند به کاهش یبوست و ایجاد مدفوع نرم تر کمک کنند. بسیاری از این مکمل ها شامل داروهایی به شکل پودر، کپسول و مایعات هستند که به صورت خوراکی بین یک تا سه بار در روز مصرف می شوند.

۷) لباس با جنس پنبه:

جایگزین کردن لباس های پنبه با لباس های پلی استر، می تواند باعث شود مقعد تمیز و خشک بماند. همچنین لباس های پنبه می تواند به طور بالقوه علائم هموروئید را کاهش دهد. استفاده از مواد شوینده، عطر و یا نرم کننده های پارچه نیز موجب تحریک هموروئید (بواسیر) می شود.

نکته: در صورتیکه درمانهای خانگی بیش از دو هفته موثر نباشد و یا علائم هموروئید شدید (خونریزی های مزمن) باشد، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: healthline.com  

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.