احادیث و روایات امامان معصوم درباره فرزند دختر

0 6,469

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب مجموعه ای از احادیث و روایات امامان معصوم را درباره مقام دختر نزد خداوند متعال را برای شما گردآوری کرده ایم.

فرزند دختر، حدیث درباره دختر

احادیثی درباره فرزند دختر:


دختران چه فرزندان خوبی هستند، با لطافت و مهربان، آماده به خدمت رسانی، یار و غمخوار (اعضای خانواده)، با برکت و پاکیزه کننده (در خانواده برای پدر و مادر).

حضرت محمد (ص)


 

 از خوش یمنی و خوبى زن است که اوّلین فرزندش دختر باشد.

حضرت محمد (ص)


خداوند متعال بر دختران مهربان‏ تر است تا پسران.

حضرت محمد (ص)


هر كه دختري داشته باشد وخوب تربيتش كند واو را به خوبي دانش بياموزد واز نعمت هايي كه خداوند به او عطا كرده به وفور بهره مندش سازد، آن دختر، سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ خواهد بود.

حضرت محمد (ص)


ابان بن تغلب از امام صادق (علیه السّلام) روایت کرده است که فرمود: دختران حسناتند، و پسران نعمت، و حسنات موجب ثواب و اجر و پاداشند ولى نعمت موجب بازخواست می ‏شود.

امام صادق (ع)


دختران را بد ندانيد، زيرا آنها مونس هاى گرانبهايى هستند.

حضرت محمد (ص)


خانه ‏اى نیست که در آن دختران باشند مگر اینکه هر روز بر آن خانه دوازده برکت و رحمت از آسمان نازل می ‏شود و زیارت فرشتگان از این خانه قطع نمی‏ گردد و فرشته‏ ها براى پدرشان هر روز و شب عبادت یکسال را می‏ نویسند.

حضرت محمد (ص)


اين دخترانند كه دلسوز و مددكار و با بركتند.

حضرت محمد (ص)


روایت شده است که یکى از دو امام باقر یا صادق (علیهما السّلام) فرمودند: هر گاه مردى داراى دخترى شود، خداوند فرشته ‏اى را بر او فرود می ‏آورد تا بال خود را بر سر و سینه آن دختر کشیده گوید: این موجود ناتوانى است که از ضعف آفریده شده است، و کسى که بر او انفاق کند و هزینه او را بر عهده بگیرد تا روز قیامت یارى خواهد شد.


هر كس كه برايش دختر به دنيا آيد و او را اذيّت نكند و حقيرش نشمارد و فرزندان (يعنى پسران) خود را بر او ترجيح ندهد، خداوند به واسطه آن دختر او را به بهشت مى برد.

حضرت محمد (ص)


روایت شده است که رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) را به میلاد حضرت فاطمه (علیها سلام) بشارت دادند، آن حضرت به چهره اصحابش نگاهى انداخت، و چون آنان را اندوهگین دید فرمود: “شما را چه شده است؟! (فاطمه من) ریحانه ‏اى است که او را می بویم، و روزى او با خدا است”.

حضرت محمد (ص)


چه خوب فرزندانى هستند دخترانِ با حيا. هر كس يكى از آنها را داشته باشد، خداوند آن دختر را براى او مانعى در برابر آتش دوزخ قرار مى دهد.

حضرت محمد (ص)


امیرالمومنین على (علیه السّلام) فرمود: “هر گاه مژده ولادت دختر، به رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) داده می‏ شد، آن حضرت می‏ فرمود: شاخه گل خوشبویى است، و روزى او هم به عهده خداوند متعال است.

امام علی (ع)


خداوند تبارک و تعالى به زنان مهربانتر از مردان است. هیچ مردى نیست که زنى از محارم خود را خوشحال سازد، مگر اینکه خداوند متعال در روز قیامت او را شادمان گرداند.

حضرت محمد (ص)


امام صادق (علیه السّلام) فرمود: “حضرت ابراهیم (علیه السّلام) از پروردگارش خواست که دخترى به او دهد که بعد از مرگش بر او گریه و ندبه کند”.

امام صادق (ع)


كسى كه يك دختر دارد اجر او از هزار حج، و هزار جهاد، و هزار قربانى و هزار مهمانى بيشتر است.

امام علی (ع)


مردى در خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله بود که خبر به دنیا آمدن فرزندش را به او دادند. رنگش دگرگون شد… پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: تو را چه شد؟  عرض کرد: خیر است…  پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: بگو  عرض کرد: وقتى از خانه بیرون آمدم همسرم درد زایمان داشت و حالا برایم خبر آوردند که دختر زاییده است.  پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: سنگینى اش بر روى زمین است و سایه بانش آسمان و روزى دهنده اش خدا و او یک دسته گل است که تو او را مى بویى.

حضرت محمد (ص)


كسى كه بازار مى ‏رود و تحفه ‏اى براى خانواده خود مى ‏خرد، همچون كسى است كه مى‏ خواهد به نيازمندانى كمك كند (یعنی همان پاداش را دارد) و هنگامى كه مى ‏خواهد تحفه را تقسيم كند، نخست بايد به دختر و بعد به پسران بدهد چرا كه هر كس دخترش را شاد و مسرور كند چنان است كه گويى كسى از فرزندان اسماعيل (ع) را آزاد كرده باشد.

امام علی (ع)


بهترین فرزندان شما دختران هستند.

امام علی (ع)


رحمت خدا بر پدری که دارای دخترانی است! دختران، با برکت و دوست داشتنی اند و پسران، مژده آورند. دختران باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته) اند.

امام علی (ع)


گردآوری شده از: گلی از گلهای بهشت، دنیای حدیث، ۳۱۳sardar.blog.ir ،

ahadis-o-revayat.blogfa.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.