نگهداری شیر مادر در بانک های شیر مادر

0 425

مجله اینترنتی دلخوشی: باید از رسانه های عمومی و رشد آگاهی رسانی متشکر بود. به واسطۀ این آگاهی رسانی، بانک های شیر مادر در حال رشد هستند. اکنون نیاز به کمک های بیشتری دارند تا با تقاضای بیشتری روبرو شوند. وجود بانک های شیر مادر برای نوزادان نارس، نوزادان چندقلو که شیر مادرشان برای آنها کافی نیست، کودکانی با حساسیت به شیر خشک و غیره دارای اهمیت فراوانی است.

بانک شیر، تغذیه با شیر مادر

با توجه به انجمن بانکی انسانی امریکای شمالی (HMBANA)، کمک های شیر و بانک های شیر در حال افزایش است. HMBANA، یک سازمان غیر انتفاعی است که استانداردهای بانک های شیری را در آمریکای شمالی تنظیم می کند. از سال ۱۹۸۵، درست زمانی که سازمان آغاز به کار کرد، به افزایش تردد بانک های شیر و ذخیره و نگهداری شیر مادر کمک شایانی شده است.

در سال ۲۰۱۰، انجمن HMBANA موفق به فروش ۱٫۸ میلیون اونس شیر شد، در حالیکه میزان این فروش، ۱٫۵ میلیون اونس در سال ۲۰۰۹ و ۱٫۴ میلیون اونس در سال ۲۰۰۸ بود. ژان درولیس،

مدیر ارشد HMBANA و مدیر و یکی از بنیانگذاران و موسسان  بانک شیر مادر در آیووا، می گوید وی انتظار دارد که این رشد ادامه پیدا کند.

در حال حاضر ده بانک شیر مادر HMBANA وجود دارد، که ۹ تای آن در ایالات متحده و یکی در کاناداست. در حال حاضر شش بانک شیر در حال توسعه وجود دارد و Druli امیدوار است که در نهایت، حداقل یک بانک شیر در هر ایالت وجود داشته باشد.

بانک شیر، تغذیه با شیر مادر

همچنین انجمن مذکور در مورد شعار ” اشتراک گذاری گاه به گاه” نیز چشم پوشی نمی کند و از چنین سیاستی برای جمع آوری شیر مادر بهره برداری کرده است. در حالیکه هیچ غربالگری، پاستوریزاسیون، نظارت یا واسطه ای وجود نداشته است.

اگرچه ادارۀ غذا و داروی آمریکا، آکادمی کودکان آمریکایی و La Leche League (یک گروه غیردولتی بین المللی حمایت از تغذیه با شیر مادر)، اشتراک “گاه به گاه” شیر را توصیه نمی کنند، درولیس می گوید: من فکر می کنم این به خاطر ما بود که این عبارت به عنوان یک نتیجه در شبکه های اجتماعی باعث گسترش جمع آوری شیر مادر شد.

نگهداری شیر مادر در فریزر

حالا در مورد زن ۳۰ ساله ای بشنویم که چگونگی نگهداری شیر مادر را یاد گرفت. او که Kesha Hasty نام داشت، بعد از تولد پسرش، به منظور آماده شدن برای یک سفر، شیر خود را دوشید و نگهداری کرد. او قبل از اینکه از نگهداری شیر مادر اگاهی پیدا کند، یخچال و فریزر خود و همچنین فریزر مادرش را پر از شیر کرد. او مطمئن نبود که پسرش  بتواند همۀ شیرها را مصرف کند. اما نمی دانست که باید چه کار انجام دهد. تا اینکه متوجه پیامی روی فیسبوک دوستش شد که در مورد بانک شیر و نیاز نا امیدکنندۀ آن به کمک های مالی بود.

بانک شیر، تغذیه با شیر مادر

Kesha که در ویرجینیا زندگی می کرد، سریعا به نزدیکترین بانک شیر مادر به نام WakeMed تلفن کرد که در رالی، در شمال کالیفرنیا واقع شده بود. پس از یک سری سوالات از وی، پرونده تشکیل شد و پس از آزمایشات اچ آی وی، هپاتیت B و C، و بیماری های دیگر، نام پزشک زنان و زایمان و پزشک اطفال پسرش را یادداشت کردند و کمک مالی شیر معادل ۲۰۰ اونس در پرونده اش ثبت شد.

هنگامی که کارهای اداری مربوط به پرونده انجام شد، بانک شیر برای Kesha، برچسب های Cooler و FedEX را ارسال کرد. سپس او برای آنها شیر یخ زده که روی دستش مانده بود- ۲۲۲ اونس شیر- را ارسال کرد. هنگامی که شیر به بانک رسید، آن را به منظور کشتن باکتری ها و بیماری ها پاستوریزه کردند و سپس بین کودکانی که به شیر نیاز داشتند توزیع کردند.

Hasty می گوید” من خوشحال بودم که مقداری شیر اضافی داشتم که می توانستم آن را اهداء کنم. من نه تنها به فرزندم کمک  کردم بلکه با این کار توانستم کودک دیگری را نیز تغذیه کنم. “

کارشناسان می گویند شیر مادر اهداشده، در اولویت بعدی نسبت به شیر مادر قرار دارد. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، غذای ایده آل برای نوزاد، شیر مادر خودش است. اگر کودک نمیتواند از مادرش شیر بگیرد، بهترین شیر، شیری است که به این گونه ی خاص تهیه شده است.

در حال حاضر، بانک های شیر محبوب تر شده اند زیرا تغذیه با شیر مادر در ایالات متحده پذیرفته شده است. اما مدیریت شیر ​​مادر، گران است – به دلایل مختلف در بانک شیر مادر آیتوا، هزینه ها به طور متوسط ​​ بیش از ۴ دلار به ازای هر اونس شیر است. فرآیند غربالگری و پاستوریزاسیون و سربار بانک های غیر انتفاعی شیر، هزینه زیادی تحمیل می کنند. والدین نیاز به یک نسخه برای دریافت شیر ​​مادر دارند که بیشتر آنها نوزادانی هستند که به صورت زودرس زاده می شوند و یا در معرض بیماری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان هستند. بیمارستان ها اولویت اول هستند، اما شیر نیز به طور منظم برای کودکان با مادران بیمار و والدین پذیرفته شده تجویز می شود. با توجه به منابع کم، بانک های شیر تلاش می کنند تا با تقاضا مواجه شوند. کارشناسان امیدوارند که این تغییر را ببینند.

کارشناسان می گویند: هرچه مردم بیشتر در مورد بانک های شیر مادر اطلاعات داشته باشند، بیشتر به انجام کاری برای آن علاقه نشان می دهند.

در کشور ایران نیز اولین بانک شیر مادر در سال ۸۵ در همدان و پس از آن در شهر های تبریز، اصفهان، مشهد، تهران و شیراز راه اندازی شد. در گذشته هر زنی که شیر اضافه داشت به عنوان دایه به نوزاد فرد دیگر شیر می داد، ولی از آنجا که در برخی مناطق، احتمال انتقال عفونت های ویروسی از طریق شیر مادر وجود دارد، توصیه می شود نوزادان نیازمند شیر مادر فقط از بانک های شیر مادر بهره ببرند.

شیر اهدا شده به بانک شیر مادر، اول از نظر قند و چربی و وجود آب در آن و همچنین از نظر وجود عفونت بررسی شده و پس از پاستوریزاسیون در دمای منهای ۲۰ درجه سانتی گراد و در شیشه های خاص نگهداری می شود.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.