سوپ سفید میکس جو پوست کنده و جودوسر

0 6,790

مجله اینترنتی دلخوشی: سوپ سفید میکس جو پوست کنده و جو دوسر نوعی سوپ سفید بسیار مقوی و خوشمزه است. جو دوسر حاوی مقدار غنی از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها می باشد، بنابراین سوپ جو دوسر برای تغذیه پروتئینی ورزشکاران، افراد مسن، افرادی که دوره نقاهت بیماری را سپری می کنند، تغذیه کودکان و افرادی که رژیم لاغری دارند بسیار مناسب است.

تفاوت سوپ جو ساده با سوپ میکس جو پوست کنده و جودوسر، تشکیل لعاب کش دار و چسبناک بسیار خوشمزه در سوپ سفید است. این لعاب کش دار متفاوت را فقط هنگامی که از جودوسر در تهیه سوپ ها استفاده کنید، می بینید. به شما توصیه می کنیم که حتما در تهیه سوپ ها از جو دوسر نیز استفاده کنید.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه سوپ جو سفید لذیذ را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


سوپ سفید، سوپ جو دوسر

تعداد نفرات سرو: ۸ نفر

مواد لازم برای تهیه سوپ میکس جو و جو دوسر:

  • جو پوست کنده ۱ لیوان
  • جودوسر پرک ۱ لیوان
  • آرد جو دوسر یا آرد سبوس جو دوسر ۴ قاشق مربا خوری
  • سینه مرغ یک چهارم سینه کامل
  • قارچ ۱۰ عدد
  • شیر ۸ لیوان
  • آب ۴ لیوان
  • آب مرغ ۱ لیوان
  • پیاز متوسط یک عدد
  • هویج متوسط یک عدد
  • فلفل دلمه سبز متوسط یک عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • عصاره مرغ ۱ عدد
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ میکس جو و جو دوسر:

جو پوست کنده را از شب قبل داخل آب بخیسانید تا پخت جو پوست کنده سریع تر شود.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

هویج را رنده کنید.

پیاز را رنده کنید.

فلفل دلمه ای را رنده کنید.

مرغ را بپزید و آن را ریش ریش کنید. دقت کنید میزان مرغ داخل سوپ نباید خیلی زیاد باشد یعنی به اندازه یک چهارم یک سینه مرغ کوچک برای درست کردن سوپ جو سفید کافیست.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

قارچ ها را ورقه ای برش دهید.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

آب جو پوست کنده خیس خورده را دور بریزید.

داخل یک قابلمه ۴ لیوان آب بریزید و جو پوست کنده، پیاز، هویج و فلفل دلمه را به آن اضافه کنید و زیر شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و زیر شعله را کم کنید و اجازه دهید تا جو پوست کنده به مدت ۱ ساعت بپزد. مراقب باشید سوپ سر نرود.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

بعد از ۱ ساعت، جو دوسر پرک، مرغ، قارچ، آب مرغ، شیر، عصاره مرغ، کره، نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید. زیر شعله گاز را کمی بیشتر کنید تا شیر کاملا به جوش بیاید، سپس شعله گاز را کم کنید و درب قابمله را نیمه باز بگذارید.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

اگر دوست دارید سوپ کم کالری و رژیمی داشته باشید، می توانید کره را حذف کنید و از شیر کم چرب استفاده کنید. در غیر این صورت اگر می خواهید سوپ جو پوست کنده، طعم خامه ای تری داشته باشد می تواند به دلخواه مقداری خامه نیز به سوپ شیر اضافه کنید.

اجازه دهید تا سوپ جو دوسر، به مدت نیم ساعت دیگر بپزد. هر چند دقیقه یک بار، سوپ سفید را بهم بزنید تا ته نگیرد و مراقب باشید تا سوپ سر نرود.

سپس آرد جو دوسر یا آرد سبوس جو دوسر را با مقداری شیر سرد یا آب سرد مخلوط کنید تا یکدست سپس آن را به سوپ اضافه کنید تا لعاب سوپ بیشتر شود. اجازه دهید تا سوپ ۱۰ دقیقه دیگر نیز جا بیافتد.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

 

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

اگر در اواسط پخت احساس کردید که غلظت سوپ زیاد است، می توانید مقداری شیر به سوپ اضافه کنید. اجازه دهید تا سوپ کاملا بپزد و جا بیافتد، مراقب باشید که سوپ بیش از اندازه سفت و غلیظ نشود.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

بعد از اینکه سوپ میکس جو پوست کنده و جو دوسر آماده شد، خواهید دید که سوپ لعاب دار و کش دار بسیار خوشمزه ای دارید. دلیل لعاب کش دار و چسبناک سوپ، استفاده از جو دوسر و آرد جو دوسر یا سبوس جو دوسر است که باعث ایجاد لعاب بسیار زیبایی در غذای شما می شود.

سوپ سفید، سوپ جو دوسر

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.