۱۰ ترفند برای اینکه کودکتان شیر بیشتری بنوشد

0 2,636

مجله اینترنتی دلخوشی: گنجاندن شیر در رژیم غذایی کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها سهم بسزایی دارد. همچنین شیر می تواند انرژی لازم و ویتامین های مورد نیاز برای رشد و نمو و سلامتی کودک شما را فراهم کند. همین طور که بچه ها بزرگتر می شوند، شیر کمتری را مصرف می کنند زیرا بیشتر رشد می کنند و مستقل تر می شوند و نیز ممکن است شیر را با نوشیدنی هایی که از ارزش تغذیه ای کمتری برخوردارند، جایگزین کنند. سارا کنعان کارشناس تغذیۀ کودکان در شرکت نستلۀ خاورمیانه، شما را راهنمایی می کند که چکار کنید که کودکانتان شیر بیشتری طلب کنند.

کلسیم در کودکان، شیر خوردن کودک

چه کار کنیم که کودک شیر بیشتری بخورد

۱- فرزندان خود را در تهیۀ شیر مشارکت دهید:

هنگامی که کودک شما در آماده سازی شیر حق انتخاب و کمک کردن داشته باشد، احتمالا از این کار لذت می برد و به مصرف شیری که توسط خودش تهیه شده نیز رغبت بیشتری خواهد داشت. فقط به هنگام این کار مطمئن شوید که از ظروف کاملا تمیز استفاده می کنید.

۲- شیر را به همراه بیسکوییت سرو کنید:

با سرو کردن شیر خنک به همراه غلات کامل شیرین و بیسکوییت های مورد علاقۀ کودکتان، به او نشان دهید که چطور می تواند از خوردن شیر لذت بیشتری ببرد.

۳- آن را به یک انتخاب خانوادگی تبدیل کنید:

شیر را به عنوان نوشیدنی در وعده های غذایی خانواده بگنجانید. همچنین مخلوط کردن شیر با غلات کامل و میوه ها یک راه حل عالی برای افزایش مصرف شیر توسط کودکان در وعدۀ صبحانه است.

۴- پودینگ شیر تهیه کنید:

پودینگ ها معمولا بسیار خوش مزه هستند و در میان کودکان طرفداران زیادی دارند. به عنوان مثال می توانید شیر را با مقداری آرد ذرت، شکر و گلاب بپزید و با آن یک پودینگ عالی و خوشمزه برای کودکتان تهیه کنید. همچنین می توانید پودینگ را به همراه نان ها و کیک ها سرو کنید و در میان وعده ها به کودک خود بدهید.

۵- با شیر و انواع میوه اسموتی درست کنید:

اسموتی برای کودکان گزینه ای عالی است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است و می تواند انرژی و همین طور به طور نامحسوس، یک لیوان شیر را برای کودکتان فراهم کند.

می توان برای تهیۀ اسموتی از اسفناج، موز و توت فرنگی و بقیۀ میوه های مورد علاقۀ کودکتان استفاده کنید. به این ترتیب که یک لیوان شیر را با مقداری موز و توت فرنگی مخلوط کنید و خواهید دید که به احتمال زیاد کودکتان این نوشیدنی را دوست خواهد داشت. (می توانید میوۀ مورد استفاده را با توجه به علاقۀ کودکتان تغییر دهید.)

۶- اضافه کردن طعم به شیر کودک:

این روش برای تشویق کودک به مصرف شیر یک روش عالی است و کودکان معمولا آن را رد نمی کنند. با اضافه کردن یک طعم یا اسانس مانند کمی وانیل و مشابه آن به شیر کودک خود می توانید به کودک خود کمک کنید که از خوردن شیر لذت ببرد.

۷- پاپسیکل میوه ای:

یک پاپسیکل میوه ای می تواند برای کودکان بسیار جذاب و خوشمزه باشد. به عنوان مثال پاپسیکل تمشک را به این شکل تهیه کنید: شیر و تمشک را مخلوط کنید و در قالب های مخصوص بستنی یخی بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. خواهید دید که کودکتان این بستنی های یخی شیری را بسیار دوست خواهد داشت. همچنین می توانید میوۀ مورد استفاده را بسته به ذائقۀ کودکتان انتخاب کنید. همچنین می توانید طعم های دیگر از قبیل وانیل یا پودر کاکائو نیز به آن اضافه کنید تا برای کودکتان دلچسب تر شود.

۸- خرید فنجان ها و لیوان های آبخوری زیبا:

گاهی یک تغییر ظاهری می تواند کودکتان را هیجان زده کرده و او را به مصرف برخی غذاها که به سختی می خورد تشویق کند.

۹- در تقویم به کودکتان ستاره بدهید:

یک تقویم دیواری تهیه کنید و هر روز که کودکتان شیر می خورد یک ستاره برای کودکتان در آن روز اختصاص دهید. این کار یک رقابت سالم با دیگر اعضای خانواده بوجود می آورد و باعث می شود که کودکتان در مصرف شیر با خواهر و برادر های خود یا حتی پدر و مادر رقابت کند. این کار میزان مصرف شیر در خانواده را به سرعت افزایش خواهد داد.

۱۰- الگوی زندگی کودکتان باشید:

تحقیقات نشان می دهد، هنگامی که والدین یک الگوی زندگی سالم را دنبال می کنند، فرزندان نیز بطور ناخودآگاه از همان الگو پیروی خواهند کرد. اگر خودتان شیر بنوشید، کودکتان نیز به نوشیدن آن تشویق می شود.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: khaleejtimes.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.