کولیک و گریۀ نوزادان و روش هایی برای مقابله با آن

0 292

مجله اینترنتی دلخوشی: تمام نوزادان گریه می کنند و این یک بخش عادی از رشد آنهاست. وقتی نوزادان خیلی گریه می کنند، معمولا مشکوک به کولیک نوزادی هستند. اگر فکر می کنید که نوزادتان کولیک دارد، در اینجا راهکارهایی برای مواجهه با کولیک ارائه شده است که می تواند برایتان مفید باشد.

کولیک نوزادی، درمان کولیک

وقتی فکر می کنید نوزادتان کولیک دارد چه کاری باید انجام دهید؟

اولین گام این است که فرزند خود را برای بررسی بیشتر نزد پزشک ببرید. این کار باعث می شود که شما و پزشک اطمینان حاصل کنید که مسالۀ جسمی دیگری وجود ندارد. همچنین پزشک می تواند روش تغذیه ای شما را بررسی کرده و به شما بگوید که چه غذاهایی را باید یا نباید مصرف کنید. همچنین  ممکن است پزشک نوزاد شما را برای بررسی های دوره ای به مراکز بهداشت منطقه ای ارجاع دهد.

اگر نوزادتان کولیک داشته باشد باید بسیار مراقب خودتان باشید و استراحت و خواب و خوراک کافی و مناسب داشته باشید. اگر زمانی را برای مراقبت از کودک خود صرف می کنید به همان مقدار زمان برای خواب و استراحت نیاز دارید. این ملاحظات به شما کمک می کند تا بتوانید مراقبت بهتری از نوزاد خود داشته باشید.

به عنوان پدر و مادر، ممکن است احساس کنید که باید از کودک خود مراقبت کنید، خانه ای بی عیب و نقص داشته باشید، کار کنید، خرید کنید، آشپزی و همۀ کارهایی که قبل از تولد نوزادتان انجام می دادید، بدون کم و کاستی انجام دهید. اما این را بدانید که اگر خیلی برای انجام این کارها تلاش کنید، خانواده و نوزاد شما دچار رنج و ناراحتی خواهند شد. پس سخت نگیرید و در انجام کارها انعطاف پذیرتر باشید.

۱۰ راهکار برای مقابله با کولیک

گریه و نق زدن نوزاد یک بخش طبیعی از رشد نوزادان است. این مرحله گذراست اما در اینجا راه کارهایی ارائه شده که به کاهش زمان و میزان گریۀ نوزاد شما کمک خواهد کرد.

  • بررسی کنید که نوزادتان احساس راحتی می کند یا خیر. مثلا پوشک او را بررسی کنید که نیاز به تعویض دارد یا نه. و یا احساس سرما یا گرما می کند یا خیر.
  • اگر احساس می کنید که نوزاد گرسنه است و یا از آخرین تغذیۀ او بیش از ۲ ساعت گذشته است، به او غذا بدهید.
  • به او ساختاری شبیه سینۀ مادر از قبیل پستانک یا دست های خودش ارائه کنید. گاهی کودکان گرسنه نیستند اما دوست دارند چیزی را بمکند. اگر ۳-۴ ماه بیشتر دارد، به او کمک کنید تا انگشتان دست خود را پیدا کند. کودکان در این سن به شدت علاقه به خوردن دست خود را دارند.
  • با نوزاد خود بازی کنید، آواز بخوانید یا برایش موسیقی ملایم پخش کنید. ممکن است نوزاد شما فقط بخواهد مطمئن شود که شما در نزدیکی او قرار دارید و صدای شما باعث تسکین او می شود. صدای سفید هم می تواند در ایجاد آرامش در نوزاد موثر باشد بنابراین می توانید از صدای بین دو موج رادیو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، سشوار، فن و … بهره ببرید.
  • نوزاد خود را به آرامی در یک گهواره یا کریر تکان دهید. گاهی اوقات تکان خوردن و نزدیک بودن به والدین می تواند نوزاد را آرام کند.
  • کودک خود را در یک کالسکه قرار داده و حرکت دهید. اما توجه داشته باشید که اصلا توصیه نمی شود که کودک خود را در حالی که خوابیده است در یک کالسکه و بدون مراقبت رها کنید.
  • ماساژ نوزاد را امتحان کنید. اغلب ماساژ می تواند کودک شما را آرام می کند و به شما نیز کمک می کند تا آرام باشید. ماساژ دادن کودک می تواند پیوند بین شما و نوزادتان را تقویت کند. مراقب بهداشت کودک شما می تواند به شما در مورد نحوه ماساژ نوزاد کمک کند.
  • کودک خود را به حمام گرم ببرید. این کار ممکن است مسالۀ کولیک کودک شما را برطرف کرده و کمک کند که زودتر به خواب رود.
  • نور را کم کنید چرا که باعث کاهش تحریک نوزاد شما می شود.
  • سعی کنید یک الگوی ثابت برای تغذیه و خواب نوزاد تعیین کنید.

می توانید راه کارهای ارائه شده را در مورد نوزادتان امتحان کنید. گاهی ممکن است راه کاری که امروز خوب جواب داده، فردا خوب جواب ندهد. اگر یکی از راه کارها بعد از مدتی جواب نداد، راه کار دیگری را جایگزین کنید.

ممکن است این راه کارها معجزه آسا نباشند ولی هرچه کودک شما بزرگتر می شود حل مسائل برایتان آسان تر و قابل تحمل تر خواهد شد و نوزاد شما به طرق مختلف می تواند به شما بگوید که دقیقا به چه چیزی نیاز دارد.

 

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: raisingchildren.net.au

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.