آموزش تصویری آرام کردن کودکی که گریه می کند

0 553

مجله اینترنتی دلخوشی: دلیل گریۀ کودک چیست؟ گرسنگی، ناراحتی یا خستگی؟

 

آیا کودک گرسنه است؟

 سینۀ خود یا شیشه شیر را در اختیارش بگذارید. اگر کودک شما نمی خواهد شیر بخورد، احتمالا فقط می خواهد چیزی را بمکد. به نوزادان یک پستانک بدهید و به کودکان بزرگتر کمک کنید که با دست یا انگشتان خود برای مکیدن آشنا شوند.

گریه کودک، دلیل گریه نوزاد

آیا کودک نیاز به آرامش دارد؟

سعی کنید او را در موقعیت گهواره یا تاب دادن قرار دهید. در همین حال قدم بزنید، پیاده روی کنید، زمزمه کنید یا آواز بخوانید. سعی کنید میزان نور و سرو صدا را کم کنید.

 گریه کودک، دلیل گریه نوزاد

آیا گریۀ کودک به دلیل راحت نبودن است؟

آیا کودک نیاز به تعویض پوشک دارد؟

اگر پوست کودک تحریک شده است، پشت او را با آب تمیز بشویید،  او را به آرامی خشک کرده و از یک کرم پودر مخصوص کودک استفاده کنید.

گریه کودک، دلیل گریه نوزاد

آیا کودک نیاز به آروغ زدن دارد؟

سعی کنید کودک را به صورت عمودی نگه دارید و آهسته به پشت او ضربه بزنید. اطمینان حاصل کنید که کودک احساس گرما یا سرما نمی کند. مطمئن شوید که کودکتان لباسی راحت بر تن داشته باشد.

 گریه کودک، دلیل گریه نوزاد

آیا کودک بیمار است؟

دمای بدن کودک را با استفاده از یک دماسنج دیجیتالی اندازه بگیرید. میانگین دمای بدن کودک باید ۳۷ درجه باشد. اگر نگران هستید به همراه کودک به یک پزشک کودکان مراجعه کنید.

 گریه کودک، دلیل گریه نوزاد

 

هرگز کودک را تکان ندهید.

هنگامی که کودک گریه می کند او را به طور صحیح نگه دارید. به شدت تکان دادن کودک یا بالا و پایین انداختن کودک، ممکن است باعث خونریزی مغزی، چشمها و احتمال آسیب مغزی دائمی شود.

 گریه کودک، دلیل گریه نوزاد

آیا مستاصل یا آشفته هستید؟

اگر احساس می کنید که نمی توانید با گریۀ کودک مقابله کنید، کودک را در مکانی امن قرار داده و محل را ترک کنید تا مدت زمان کوتاهی را در آرامش به سر ببرید. همچنین می توانید در این مدت، کودک را به شخص دیگری بسپارید.

 گریه کودک، دلیل گریه نوزاد

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

 

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.