تاتلی ایرمیک زعفرانی دسری مقوی برای کودکان

0 3,110

مجله اینترنتی دلخوشی: تاتلی ایرمیک یا ایرمیک تاتلیسی نوعی دسر خوشمزه ترکیه ای هست که با آرد سمولینا یا همان ایرمیک تهیه می شود. در زبان ترکی، تاتلی به معنای دسر و ایرمیک همان آرد سمولیناست. در تهیه تاتلی ایرمیک زعفرانی از آرد سمولینا ( ایرمیک) به عنوان ماده اصلی استفاده شده است. ایرمیک یا آرد سمولینا در واقع آرد نوعی گندم به نام دوروم است که رنگ آن بطور طبیعی زرد رنگ است.

 از دسر تاتلی ایرمیک می توان به عنوان غذای صبحانه کودک، بصورت فرنی یا قالبی استفاده کرد. تاتلی ایرمیک قالبی را می توانید برای کودکان به صورت دسر تک نفره درست کنید تا خوردن آن برای آنها جذاب تر باشد.

از آنجایی که طعم ایرمیک تاتلیسی زعفرانی کمی شبیه شله زرد و بافت آن بسیار نرم تر از شله زرد است، بچه ها معمولا آن را خیلی دوست دارند.

در ادامه مجله اینترنتی دلخوشی طرز تهیه ایرمیک تاتلیسی زعفرانی خوشمزه را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

ایرمیک تاتلیسی، تاتلی ایرمیک زعفرانی

مواد لازم برای تهیه تاتلی ایرمیک زعفرانی تک نفره:

  • ایرمیک     ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری پر
  • شیر ۲۰۰ میلی لیتر معادل یک لیوان سرخالی
  • شکر سفید یا شکر قهوه ای ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری بسته به ذائقه کودک
  • زعفران به مقدار لازم
  • گلاب به مقدار لازم

طرز تهیه تاتلی ایرمیک زعفرانی تک نفره:

برای درست کردن تاتلی ایرمیک،ابتدا شیر را داخل شیرجوش می ریزیم، سپس ایرمیک را به آن اضافه کرده و هم میزنیم تا یکنواخت شود. شعله را روی حرارت متوسط تنظیم کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوطی صاف و یکنواخت با غلظت فرنی بدست آید. در مرحله ی آخر، زعفران، شکر و گلاب را اضافه کرده و مقداری هم میزنیم. 

ایرمیک تاتلیسی، تاتلی ایرمیک زعفرانی

ایرمیک تاتلیسی، تاتلی ایرمیک زعفرانی

ایرمیک تاتلیسی، تاتلی ایرمیک زعفرانی

سپس شعله را خاموش کرده و اجازه می دهیم کمی حرارت دسر ایرمیک تاتلیسی پایین تر بیاید.

سپس به دلخواه یا دسر را در قالب ژله ریخته و در یخچال می گذاریم، یا به ظرف غذای کودک منتقل کرده و با قاشق به کودک می دهیم.

ایرمیک تاتلیسی، تاتلی ایرمیک زعفرانی

ایرمیک تاتلیسی، تاتلی ایرمیک زعفرانی

نکته: این دسر تاتلی ایرمیک زعفرانی (غذا) در صورتی که در قالب ریخته شود، به راحتی بر می گردد. فقط کافی است با انگشت کمی به کناره های دسر در قالب فشار وارد کنیم تا هوا وارد قالب شود و بعد قالب را در ظرف دلخواه برگردانیم و چند ضربه به بالای قالب بزنیم تا به راحتی در ظرف برگردد.

ایرمیک تاتلیسی، تاتلی ایرمیک زعفرانی

در صورت تمایل می توانید به جای گلاب و زعفران از کمی وانیل برای درست کردن تاتلی ایرمیک استفاده کنید تا تاتلی ایرمیک وانیلی داشته باشید.

این دسر خوشمزه را می توانید هم برای بچه ها و هم برای مهمانی ها درست کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید. دسر تاتلی ایرمیک را می توان به عنوان وعده غذایی کودکان نیز استفاده کرد.

بعد از اینکه دسر تاتلی ایرمیک قالبی آماده شد، آن را داخل ظرف برگردانید و به سلیقه خود با تکه های میوه های دلخواه تزیین کنید تا کودکان به خوردن آن تشویق شوند.

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.