برای بهبود علائم یائسگی چه چیزهایی بخوریم؟

0 186

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب خوراکی هایی که در زمان یائسگی برای سلامت بدن مفید هستند را برای شما بیان می کنیم.

بهبود عوارض یائسگی در زنان، گرگرفتگی دوران یائسگی

مواد خوراکی مفید برای یائسگی :

گیاه “کوهوش سیاه” :

این ماده از زمان قدیم در بین بومیان آمریکا استفاده می شده و روشی برای درمان مشکلات مربوط به زنان می ‌باشد. تحقیقات زیادی روی این گیاه انجام شده و همگی نشان می ‌دهند که “گیاه کوهوش سیاه”  یک گزینه مناسب و ماده افزودنی درمانی بشمار می ‌رود. این گیاه از سرطان سینه پیشگیری کرده و در هر صورت ماده‌ ای مفید و ثابت شده است. البته زنان باید در حین استفاده از آن بسیار مراقب باشند، چون استفاده بی ‌مورد و فراوان از “گیاه کوهوش” می ‌تواند منجر به تهوع و استفراغ و حتی آسیب تنفسی شود.

سویا :

سویا و فرآورده‌های آن برای یائسگی بسیار مفیدند. سویا یکی از غنی ترین منابع “فیتواستروژن‌ها” می ‌باشد. زنان آسیایی مقادیر زیادی از سویا را در برنامه غذایی روزمره خود استفاده می ‌کنند و به همین دلیل این بیماری در بین زنان آسیایی کمتر است. همچنین آمار سرطان سینه در آنان کمتر گزارش شده است. در برخی مطالعات نیز به کاهش چربی خون هم اشاره شده است.

شبدر قرمز :

این گیاه نیز مانند سویا، اثراتی مشابه استروژن دارد و می تواند از گر گرفتگی یائسگی جلوگیری کند. این موضوع براساس یک تحقیق علمی در ۲۵۲ زن به اثبات رسیده است.

آب قلیایی :

رفلاکس اسید و مشکل هضم از مشکلات شایع یائسگی می‌ باشد. در یک تحقیق علمی اثرات مصرف آب معمولی و قلیایی در میزان فعالیت پپسین بررسی شد. آب قلیایی باعث کاهش اسید می ‌شود. پس آب قلیایی برای کاهش رفلاکس اسید در زنان یائسه مؤثر است.

درخت شجرالمعبد (جینگ کوبیلوبا) :

اگرچه خاصیت این گیاه برای حافظه و تقویت آن مشهورتر است اما دانشمندان معتقدند که زنان یائسه می ‌توانند از این محصول چینی برای بهبود اخلاق و رفتار خود استفاده کنند.

تخم کتان:

تخم کتان یکی از منابع غنی امگا ۳، ویتامین B1، فیبر، منیزیم و سلنیوم است. مصرف این ماده در وعده‌های غذایی، فواید زیادی برای زنان یائسه دارد. این ماده غذایی باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می‌شود. مصرف تخم کتان به سرعت باعث بهبود نشانه‌ های یائسگی می ‌شود.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین :

اگر دچار یائسگی شده‌ اید، مصرف غذاهای با پروتئین بالا باعث حفظ سلامتی شما می‌ شود. در یک تحقیق علمی روی ۳۸۷ زن بین ۶۰ تا ۹۰ سال، مشخص شد زنانی که پروتئین بیشتری مصرف می ‌کنند، دارای علائم یائسگی کمتر، عضلات قوی‌ تر و عملکرد بدنی بهتری می ‌باشند. غذاهای دارای پروتئین بالا به شرح زیر می‌ باشند: ماکیان، تخم‌مرغ، ماهی و حبوبات.

ترجمه اختصاصی مجله ابنترنتی دلخوشی

منبع: redhotmamas.org

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.