سوپ جودوسرپرک مجلسی- سوپ خامه ای جودوسر با قارچ

0 7,461

مجله اینترنتی دلخوشی: سوپ جودوسرپرک یک سوپ بسیار خوشمزه با طعمی متفاوت است که امتحان کردن آن را در مهمانی های ویژه به شما پیشنهاد می کنیم. سوپ جودوسرپرک مجلسی طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه دارد و به شما قول می دهیم که طعم این سوپ را می پسندید و درست کردن این سوپ جودوسر با شیر و خامه را به دیگران نیز پیشنهاد خواهید داد.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه سوپ جودوسرپرک را به همراه تمامی نکات و به صورت تصویری به شما آموزش می دهد.

همچنین به شما توصیه می کنیم که انواع سوپ های خوشمزه دیگر مانند سوپ شیر و قارچ، سوپ عدس ترکیه، سوپ جو قرمز و سوپ جودوسر را نیز امتحان کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

سوپ جودوسر

سوپ جودوسرپرک


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


سوپ جودوسر با شیر

مواد لازم برای تهیه سوپ خامه ای جودوسر:

  • جو پوست کنده ۱ پیمانه پلوپز
  • جودوسر پرک ۱ پیمانه پلوپز
  • فیله مرغ ۱۲ عدد
  • شیر یک و نیم لیتر
  • هویج ۱ عدد متوسط
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • کنسرو نخودفرنگی ۱ پیمانه
  • کنسرو ذرت ۱ پیمانه
  • قارچ ۴۰۰ گرم
  • کره ۵۰ گرم
  • خامه ۱ بسته بزرگ
  • آرد جودوسر ۳ قاشق مرباخوری سرپر
  • آب ۶ لیوان
  • عصاره مرغ ۱ عدد
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ جودوسرپرک با  شیر و قارچ:

برای درست کردن سوپ جودوسرپرک مراحل زیر را انجام دهید:

سوپ سفید

ابتدا جو پوست کنده را به مدت یک شبانه روز داخل آب خیس کنید تا مدت زمان پخت جو پوست کنده کمتر شود.

هویج را با رنده ریز رنده کنید.

پیاز را با رنده ریز رنده کنید.

قارچ ها را تمییز بشویید و به صورت ورقه ای برش دهید.

سوپ خامه ای

فیله های مرغ را به صورت مکعب های ریز خرد کنید.

برای درست کردن سوپ خوشمزه جودوسر، ترجیحا از قابلمه بزرگ تر استفاده کنید تا از سر رفتن سوپ پیشگیری کنید.

داخل یک قابلمه، جو پوست کنده خیس خورده، هویج رنده شده و پیاز رنده شده را اضافه کنید. سپس حدود ۶ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و شعله گاز را روشن کنید تا آب به جوش بیاید. وقتی سوپ جودوسر به جوش آمد، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا جوپوست کنده به مدت ۱ ساعت کاملا بپزد. در قابلمه را به صورت کمی نیمه باز بگذارید تا سوپ سر نرود.

سوپ مجلسی

در این فاصله که جو در حال پختن است، فیله های مرغ خرد شده را داخل یک ماهیتابه با کمی نمک و فلفل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، چند دقیقه تفت دهید و اجازه دهید تا آب مرغ ها کاملا کشیده شود.

بعد از گذشت ۱ ساعت وقتی جو پوست کنده کاملا پخت، حالا نخودفرنگی، ذرت، فیله مرغ، کره، عصاره مرغ، قارچ و شیر را به سوپ جودوسر اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود.

سوپ جودوسر با شیر

سپس جودوسر پرک را آرام آرام به سوپ جو دوسر اضافه کنید و همزمان سوپ جو مجلسی را به هم بزنید تا داخل سوپ به صورت گلوله گلوله نشوند.

سوپ جو با شیر و قارچ

حال نمک و فلفل سیاه را به سوپ جو اضافه کنید.

شعله گاز را کمی بیشتر کنید تا شیر به جوش بیاید. وقتی سوپ کاملا به جوش آمد، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا سوپ به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد و جا بیافتد. در این مرحله سوپ را به حال خود رها نکنید و حتما هر چند دقیقه سوپ را به هم بزنید تا به دلیل وجود شیر در سوپ خامه ای، سوپ سفید جو ته نگیرد.

غلظت سوپ جودوسر نباید خیلی سفت و غلیظ و یا اینکه خیلی شل و آبکی باشد. هر زمان از مرحله پخت سوپ سفید جودوسر، احساس کردید که غلظت سوپ زیاد شده است می توانید مقدار کمی شیر یا آب به سوپ اضافه کنید.

وقتی غلظت سوپ مناسب بود، در این مرحله سوپ را کمی بچشید و مقدار نمک سوپ را اندازه کنید. حتما این مرحله را انجام دهید تا سوپ بی نمکی نداشته باشید. نمک را کم کم و طی چند مرحله به سوپ اضافه کنید و هر بار سوپ جو خامه ای را بچشید تا به طعم دلخواه خود برسید.

در مرحله آخر خامه را به سوپ جو اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا یکدست شود. پس از ۵ دقیقه سوپ جودوسر را خاموش کنید. سوپ خامه ای و خوشمزه جودوسر آماده است.

سوپ جودوسر پرک با شیر

سوپ جو خامه ای را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید. برای تزیین سوپ سفید جودوسر می توانید از برگ های جعفری تازه، ورقه های تفت داده شده قارچ و مقداری خامه رقیق شده با شیر، استفاده کنید.

سوپ شیر و قارچ

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.