آموزش تاپر تنگ و ماهی نمدی هفت سین

0 1,457

مجله اینترنتی دلخوشی: هر ساله تعداد زیادی ماهی قرمز در سفره های هفت سین ما خودنمایی می کنند و متاسفانه بیشتر این ماهی ها در همان روزهای اول عید از بین می روند یا بازیچۀ بچه ها شده و اذیت می شوند و بعد از مدتی هم از بین می روند. چه بهتر است که به جای استفاده از ماهی واقعی در سفره های هفت سین خود و جهت حمایت از این موجودات کوچک زیبا و بستن دست دلالان خرید و فروش این ماهی های زیبا، با نخریدن آنها و جایگزین کردن آنها با تنگ خالی و گیاهان آکواریومی و گل های پلاستیکی داخل تنگ یا تاپر تنگ و ماهی نمدی و یا اشکال دیگر، خوش یمنی و برکت بیشتری را برای سفره های هفت سین خود به ارمغان بیاوریم و صرفا به منظور تفریح و ایجاد حال خوش برای خود و اطرافیانمان باعث تلف شدن این ماهی های قرمز زیبا نشویم و یادمان باشد که ماهی با سین شروع نمی شود!

در این آموزش قصد داریم طرز ساخت تاپر تنگ و ماهی زیبای نمدی با طرحی جذاب را آموزش دهیم. برای ساخت این تاپر تنگ و ماهی با نمد با ما همراه باشید.

تنگ و ماهی با نمد

روش ساخت تنگ و ماهی با نمد:

  • پارچۀ نمدی آبی پررنگ
  • پارچۀ نمدی قرمز
  • پارچۀ نمدی سبز تیره
  • پارچۀ نمدی سبز روشن
  • پارچۀ نمدی سفید
  • یک جفت چشم پلاستیکی سایز کوچک
  • پارچۀ نمدی زرد رنگ
  • الگوهای مورد نیاز برای تنگ و ماهی

ایده ساخت انواع تاپر با نمد می تواند به شما کمک کند تا خلاقانه عمل کنید و طرح دلخواه خود را برای مناسبت های متنوع به صورت یک تاپر زیبا طراحی کنید. برای درست کردن تاپر هفت سین ، علاوه بر تاپر تنگ و ماهی می توانید تاپر نمدی سال موش ، تاپر نمدی سال خوک را برای تزیین هفت سین درست کنید.

از تاپر های نماد شروع بهار نیز می توان به آموزش تاپر عمونوروز و آموزش تاپر حاجی فیروز نمدی و آموزش تاپر حاجی فیروز با تخم مرغ اشاره کرد.

مرحلۀ اول: ابتدا الگوهای تنگ و ماهی را روی مقوا جدا کنید. سپس با استفاده از آنها اشکال مورد نظر را روی پارچه نمدی ترسیم کرده و با قیچی جدا کنید.


آموزش گیفت عیدی تل تاج سبزه و ماهی عید


هفت سین با نمد

مرحلۀ دوم: اجزای مربوط به روی کار را برای درست کردن تنگ و ماهی نمدی با استفاده از چسب حرارتی در جایگاه خود چسبانده سپس یک سیخ چوبی بین زیر و روی کار قرار داده و دورتادور تنگ را از داخل چسب می زنیم تا زیر و روی کار به همدیگر و همچنین به سیخ چوبی بچسبد. دقت کنید که حتما دو قطعه به شکل تنگ از پارچۀ آبی نمدی جدا کنید تا پشت کار نیز تمیز و مرتب باشد و بر روی سیخ چوبی محکمتر و زیبا تر بایستد.

گیفت نمدی عیدی

تنگ و ماهی نمدی نوروز

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.