روغن آرگان برای مو و نحوه صحیح استفاده از آن

0 6,578

مجله اینترنتی دلخوشی: روغن آرگان محصولی طبیعی و همه کاره است که از درخت آرگان مراکش تهیه شده و برای بهبود سلامت پوست سر و هیدراته کردن موها بسیار عالی است. هفته ای چند قطره روغن آرگان را روی موهای خود مالش دهید تا همیشه موهایی نرم و لطیف با ظاهری زیبا داشته باشید و از خواص روغن آرگان بهره ببرید.

 همچنین می توانید یک بار درهفته از ماسک روغن آرگان به عنوان یک آبرسان مو استفاده کنید و موهای خود را آبرسانی کنید. با استفاده منظم از روغن آرگان، موهای شما می توانند براق، ابریشمی و سالم به نظر برسند.

در ادامه روش صحیح استفاده از روغن آرگان را به شما آموزش می دهیم. شما می توانید از روغن آرگان برای زیباتر نشان دادن موها و حالت دادن به ظاهر موها و یا به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

استفاده از روغن آرگان برای مو

استفاده از روغن آرگان برای حالت دادن به ظاهر موها

 

۱- ۲ تا ۵ قطره روغن آرگان را در دستان خود مالش دهید تا گرم شود.

برای استفاده از روغن آرگان، فقط با چند قطره شروع کنید. استفاده بیش از حد، ممکن است موهای شما را سنگین کند. دستان خود را به هم مالش دهید تا روغن در هر دو کف دست پخش شود و آن را گرم کنید، این باعث می شود نفوذ روغن آرگان به موهای شما راحت تر شود.

۲- دستان روغنی خود را بین موهای مرطوب و تازه شسته شده بکشید.

هنگامی که در هر دو دست روغن زدید، انگشتان خود را به حالت شانه زدن بین موهای خود بکشید تا روغن بین موهای شما جذب شود. از آنجا که موهای شما تازه شسته شده است، روغن آرگان جایگزین روغن طبیعی موی شما می شود و به موهای شما کمک می کند که براق و صاف به نظر برسند.

اگر موهای وز و فر دارید و قصد دارید آن را صاف کنید، استفاده از روغن آرگان برای صاف کردن موهای فر و وز، ایده خوبی است. اگر فقط مقدار کمی روغن آرگان استفاده کنید، به صاف شدن و تقویت حجم موی شما کمک می کند.

۳- روغن را در پوست سر خود ماساژ دهید تا خشکی پوست سر از بین برود.

 اگر می خواهید پوست سر خود را آبرسانی کنید، پس از استفاده از روغن آرگان، انگشتان خود را با حرکات دایره ای در سراسر پوست سر خود مالش دهید. ماساژ پوست سر با روغن آرگان، باعث می شود كه روغن آرگان در پوست سر شما جذب شود، كه در درمان شوره سر یا درمان خارش سر مفید است.

توجه : نتایج قابل توجه ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد.

اگر پوست سر بسیار چربی دارید، روغن را حدود ۱  الی۲٫۵ سانتی متری  از ریشه های خود بمالید تا از چربی بیش از حد موها جلوگیری کنید.

۴- در هفته ۲ تا ۳ بار روغن آرگان را به موهای خود بمالید تا موهایتان نرم و ابریشمی شود.

استفاده از روغن آرگان برای حداقل ۲ تا ۳ روز در هفته موهای شما را براق می کند. این امر به این دلیل است که روغن بسیار غلیظ عمیقاً به موهای شما نفوذ می کند، که به نرم نگه داشتن موهای شما کمک می کند.

اگر موهای شما بیش از حد شکننده یا آسیب دیده است، ممکن است موهای شما به روغن بیشتری احتیاج داشته باشد. در این حالت، بهتر است که روغن آرگان را هر روز بمالید.

استفاده از روغن آرگان به عنوان ماسک مو

۱- از ۶ تا ۸ قطره روغن برای آغشته کردن موهای خود به روغن از ریشه تا انتها استفاده کنید.

می توان از روغن آرگان به عنوان روش های درمانی آبرسانی و ترمیم موها استفاده کرد. استفاده از روغن آرگان برای آبرسانی موها و استفاده از روغن آرگان برای ترمیم موها، از کاربردهای درمانی روغن آرگان می باشد. به طور کلی روغن آرگان برای پوست و مو، خواص بیشماری دارد.

برای اینکه موهایتان با روغن آرگان کاملا اشباع شود، از مقدار زیادی روغن آرگان روی موهای خود استفاده کنید. ۶ تا ۸ قطره برای اکثر انواع موها کافی است، اگر موهای خیلی بلند یا  موهای آسیب دیده دارید، می توانید مقدار بیشتری استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر موهای کوتاه و نازکی دارید، فقط به ۲ تا ۴ قطره روغن نیاز دارید.

اگر موهای بلند و ضخیمی دارید، شاید نیاز به استفاده از ۱۰ یا بیشتر قطره روغن آرگان داشته باشید.

اگر انتهای موهای شما موخوره دارد یا بسیار ضعیف شده است، کمی روغن را روی انتهای موی خود بزنید.

می توانید موهای خود را شانه بزنید تا روغن آرگان به طور مساوی پخش شود. به این ترتیب، روغن در همه قسمت های موی شما به طور مساوی پخش می شود.

۲- سر خود را با کلاه های سرپوش بپوشانید تا باعث ایجاد گرما شود.

هنگامی که موهای شما کاملاً به روغن آرگان آغشته شد، یک کلاه پلاستیکی را روی موهای خود بکشید تا آن را بپوشاند. این کلاه گرما را حفظ می کند، که برای موها مفید است. گرما روغن آرگان را فعال می کند و باعث می شود حتی در عمق فولیکول های مو نیز جذب شود.

استفاده از کلاه مانع کثیف شدن لباس و مبلمان می شود.

۳- برای بهترین نتیجه بگذارید ماسک یک شب روی سر باشد.

با کلاه سرپوش خود بخوابید و صبح روز بعد آن را بشویید. حداقل باید این ماسک مو به مدت ۳۰ دقیقه  روی سر باشد. هرچه روغن طولانی تر بر روی سر باشد، نتایج بهتری حاصل می شود.

۴- موهای خود را با شامپو و نرم کننده تمیز آبکشی کنید.

 زمانیکه قصد دارید موهای خود را بشویید. مقداری شامپو را از ریشه موها به سمت انتهای موی خود بزنید، اینکار به از بین بردن روغن اضافی موهای شما کمک می کند. پس از شامپو مقدار کمی نرم کننده مو استفاده کنید. برای مرطوب کردن بیشتر موهایتان، می توانید در حین دوش گرفتن، ۳ تا ۵ دقیقه نرم کننده را روی موهایتان باقی بگذارید تا مدت بیشتری روی موهایتان بماند. می توانید برای نرمی بیشتر موها، پس از شامپو زدن از ماسک مناسب استفاده کنید.

۵- این روند را یک بار در هفته در صورت امکان تکرار کنید.

 شما می توانید هر زمان که بخواهید موهای خود را با ماسک موی روغن آرگان احیا کنید. برای بهترین نتیجه، این کار را ۲ تا ۴ بار در ماه، بر اساس نوع مو و نیاز خود انجام دهید.

با گذشت زمان، روغن آرگان می تواند موهای شما را تقویت و نرم کند و همچنین باعث رشد موهای شما شود.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: www.wikihow.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.