آیا اختلال عصبی اوتیسم قابل درمان است؟

0 1,224

مجله اینترنتی دلخوشی: اختلال اوتیسم (ASD) نوعی اختلال رشد عصبی است که بر ارتباط و رفتار تأثیر می گذارد. به طور معمول، علائم اوتیسم در اوایل کودکی، عموماً بین ۱۲ تا ۲۴ ماه اول ظاهر می شود. اما ممکن است تشخیص اوتیسم بیشتر طول بکشد، به خصوص اگر نشانه های اوتیسم، بارز نباشند. از آنجا که علائم اختلال اوتیسم در افراد مختلف متفاوت است، متخصصان پزشکی در مورد ASD به عنوان وجود یک طیف صحبت می کنند، نه این که شامل یک مجموعه ثابت از علائمی باشد که همه افراد تجربه خواهند کرد.

اکثر کارشناسان قبول دارند که درمانی برای اوتیسم وجود ندارد. به همین دلیل بسیاری از آن­ها به ASD به عنوان روشی نگاه می کنند که به مدیریت علائم یا پیشرفت مهارت ها و پشتیبانی می پردازد، که شامل حرکات رفتاری، روانشناختی و آموزشی است.

درمان اوتیسم

درمان های فعلی برای اوتیسم یا ASD چیست؟

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی که تحت نظارت برای درمان ASD قرار دارند موافق هستند که تشخیص اولیه و به موقع اوتیسم بسیار ضروری است. به گفته دکتر آشانتی وودز، پزشک متخصص اطفال در مرکز پزشکی Mercy، ثابت شده است که درمان اولیه اوتیسم با بهترین نتایج همراه است.

طبق گفته دکتر وودز، هدف این است كه به کودکان اوتیسمی كمك كنیم تا بهتر ارتباط برقرار كنند، اضطراب را در محیط های اجتماعی به حداقل برسانیم و رفتارهای چالش برانگیز را كاهش دهیم. این خدمات معمولاً تا سه سالگی ارائه می شوند.

وودز گفت هنگامی که طیف اوتیسم از خفیف تا شدید باشد، در بیشتر نه همه مبتلایان، استراتژی های درمانی اوتیسم به نوعی گفتاردرمانی، رفتار درمانی و کاردرمانی کمک می کند.

وودز اظهار داشت كه با بزرگتر شدن كودكان و ورود آنها به مدرسه، بسياري از آنها مي توانند از برنامه هاي آموزش تخصصي فردي (IEP)  با همان اهداف بهبود ارتباط، رفتار، معاشرت و مراقبت از خود بهره مند شوند.

علاوه بر این، وودز توضیح داد كه روانپزشكان بزرگسال نیز ممكن است داروهایی را برای رفع شرایطی كه اغلب در ASD مشاهده می شود از جمله اختلال کم توجهی – بیش فعالی (ADHD)، اختلال دفاعی مقابله ای (ODD اختلال وسواسی اجباری (OCD)  یا افسردگی در نظر بگیرند.

در مورد گزینه های درمانی خاص، یک روش درمان اوتیسم که بسیاری از درمانگران، مدارس و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از آن استفاده می کنند، تحلیل رفتار کاربردی (ABA) است. هدف روش ABA یا همان روش ای بی ای در درمان اوتیسم، تشویق رفتارهای مثبت برای آموزش و بهبود مهارت های مختلف است.

سایر روش های درمانی اوتیسم شامل موارد زیر است:

  • آموزش مهارتهای اجتماعی
  • درمان یکپارچگی حسی
  • کار درمانی

در حالی که روند یافتن منابع مفید برای درمان و بهبود اوتیسم گاهی می تواند طاقت فرسا باشد، اما به یاد داشته باشید که افراد آموزش دیده و حرفه ای وجود دارند که می توانند به افراد ASD و عزیزانشان کمک کنند.

ادامه تحقیقات

وودز همچنین خاطرنشان کرد: مطالعات تحقیقاتی برای بررسی تأثیر سبک زندگی (محیط های کم تحریک) و اصلاحات رژیم غذایی مانند رژیم های غذایی وگان یا گلوتن بر روی کودکان مبتلا به ASD در حال انجام است. وی توضیح داد: “با این حال، جامعه پزشکی منتظر این نتایج است تا ببیند آیا از نظر آماری نتایج قابل توجهی وجود دارد که مربوط به تغییرات فوق باشد یا خیر.”

علاوه بر شیوه زندگی و اصلاح رژیم غذایی، محققان همچنین در حال بررسی چندین مطالعه دیگر از جمله توانایی تشخیص اوتیسم در دوران بارداری، تأثیر ژن شما در مورد منبع اوتیسم در تشخیص اوتیسم و ​​آینده درمان های مشتق از خون بند ناف برای اوتیسم هستند.

راه­های کمک به افراد اوتیسمی

علاوه بر این که به دنبال پشتیبانی حرفه ای از شخص مبتلا به ASD هستید، فهمیدن این که چگونه می توانید در حین مراقبت از آنها، از خودتان نیز مراقبت کنید، بسیار مهم است. در اینجا چند روش برای کمک، پشتیبانی و ترغیب به پیشرفت مهارت کودکان اوتیسمی وجود دارد.

به آنها کمک کنید تا احساس امنیت و دوست داشتن کنند

مهمترین و مهمترین چیز در حمایت از شخص مبتلا به ASD، کمک به آنها در احساس امنیت و دوست داشتن است.

با تیم خود ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط با پزشک، درمانگر، معلمان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می تواند به آسان تر کردن کار روزانه شما کمک کند. برای والدین، ​​این امر می تواند به معنای درخواست پیشنهادات برای ادامه مهارت­هایی باشد که فرزند شما در درمان می آموزد، و این باعث می شود که موفقیت آنها راحت تر باشد.

محیط مناسب فراهم کنید

آنچه در خانه انجام می دهید می تواند بر شدت برخی علائم اوتیسم تأثیر بگذارد. یک پیشنهاد این است که محیط را قابل پیش بینی و آشنا نگه دارید. مورد دیگر، داشتن روال معمولی برای زندگی است.

کارهای روزمره را انجام دهید

وقتی با یک وضعیت جدید روبرو می شوید، سعی کنید هر چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد را پیش بینی کنید، این می تواند به شما کمک کند تا شرایط پیش آمده را بهتر و ملایم تر مدیریت کنید.

آرام پیش بروید

با آنها با روشی ساده و در عین حال تاثیر گذار ارتباط برقرار کنید. هر چقدر که نوع ارتباط و کلام شما با آنها واضح تر، مختصر تر و واقعی تر باشد، نتیجه بهتری خواهید گرفت. در هنگام مکالمه و ارتباط با آنها منتظر بمانید، به آنها فرصت و زمان بدهید تا به شما پاسخ بدهند و همزمان به آنها گوش کنید و رفتار آنها را بررسی و مشاهده کنید.

با تشویق رفتارهای مثبت به آنها کمک کنید

برای کمک به کودک خود در برنامه ها و کارهای روزانه، از وسایل کمکی بصری استفاده کنید. تکنیک های رفتاری را که در طی درمان می آموزند را تقویت کنید. با شناخت توانایی ها و نقاط قوت، کارهای خوب آنها را جشن بگیرید و آنها را تشویق کنید.

در جریان روندهای فعلی به روز باشید

وودز معتقد است راه مهمی كه والدین می توانند از كودك مبتلا به ASD حمایت كنند، این است كه خود را با منابع و اطلاعات موثق و به روز در مورد اوتیسم مسلح كنند.

یک گروه پشتیبانی از افراد اوتیسمی پیدا کنید

دسترسی به سایر افراد جامعه می تواند به شما در یادگیری اطلاعات جدید کمک کند، نکات و راهکارهایی را برای کمک به مدیریت موقعیت ها به اشتراک بگذارید و از طریق تجربیات مشابه ارتباط برقرار کنید.

برای خود وقت بگذارید

هر روز برای خود وقت بگذارید. حتی اگر زمان کمی برای ورزش، خواندن یا گذراندن وقت با یک دوست باشد، مراقبت از خود از مؤلفه های مهم مراقبت شخصی است.

یادآوری نهایی

در حالی که درمان قطعی برای اوتیسم وجود ندارد، چندین گزینه درمانی مانند روش ABA در درمان اوتیسم وجود دارد که می تواند به افراد مبتلا به ASD در موقعیت های روزانه و مهارت های خود کمک کند. برای کمک به شما و فرزندتان یک تیم حمایتی از حرفه ای ها پیدا کنید تا در این سفر همراه شما باشند.

 ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: www.healthline.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.