نحوه برق انداختن و تمیز کردن وسایل استیل

0 1,571

مجله اینترنتی دلخوشی: ظاهر وسایل استیل و نقره ای، بسیار براق و صیقلی و حرفه ای به نظر می رسد، و تنها چیزی که در مورد آنها اذیت کننده و غیر قابل تحمل است، لکه های آب و اثر انگشت باقی مانده روی استیل است که تمیز کردن آنها جزو دغدغه های همه افراد است.

برای تمیز کردن وسایل استیل، ما روش های حرفه ای و جالبی را به شما یاد خواهیم داد که در این روش ها به پاک کننده های قوی و سخت نیاز نخواهید داشت. در اغلب اوقات، شما می توانید برق انداختن وسایل استیل را فقط با یک پارچه میکروفایبر و کمی آب انجام دهید.

تمیز کردن استیل


حتما بخوانید:

پاک کردن لکه آب روی چوب

پاک کردن لکه چربی از لباس


روش برق انداختن وسایل استیل

دنیای وسایل آشپزخانه، چیزی فراتر از وسایل استیل درخشان، براق و خیلی شیک نیست. اما پس از مدتی لکه و اثر انگشت درخشش آن ها را کم می کند. اما خبر خوب این است که این لکه ها به همان سرعت که به وجود می آیند به سادگی نیز تمیز می شوند و با چند ترفند ساده برای تمیز کردن وسایل استیل، دوباره براق به نظر می رسند. با استفاده از ترفندها و نکات امتحان شده و اثبات شده ما، به عنوان بهترین روش ها برای تمیز کردن وسایل استیل، لوازم استیل منزل شما درخشان و نو به نظر خواهند رسید.

ما به شما کمک می کنیم تا اینچ به اینچ لوازم استیل منزل خود را تمیز و براق کنید حتی لکه های آبی که به سختی پاک می شوند را به راحتی از روی لوازم استیل ضدزنگ پاک کنید.

 

برای تمیز کردن وسایل استیل ضدزنگ از چه موادی استفاده کنیم

قبل از یادگیری نحوه تمیز کردن وسایل استیل، رعایت یک سری نکات مانند اینکه از چه ابزار و پاک کننده ای برای تمیز کردن آنها استفاده کنید، حائز اهمیت است. برای تمیز کردن استیل ضد زنگ به عنوان بخشی از وسایل معمول آشپزخانه، یک پارچه میکرو فایبر ساده که با آب خیس شده است کافی است. اگر لکه ها عمیق تر و قوی تر است نوبت به استفاده از الکل، سرکه، جوش شیرین و حتی روغن در لیست مواد تمیز کننده مورد نیاز خواهد رسید.

همچنین به یاد داشته باشید که در هنگام تمیز کردن وسایل استیل، از استفاده از پاک کننده های ساینده یا اسفنج های موجود برای تمیز کردن سطوح دستگاه استیل ضدزنگ، خودداری کنید، زیرا می توانند سطح استیل را خراش دهند. از پاک کننده های دارای کلر نیز استفاده نکنید. یکی از روش های تمیز کردن وسایل استیل استفاده از روغن است. این محصولات برای تمیز کردن عالی هستند اما ممکن است قابل اشتعال نیز باشند. سعی کنید از آنها در تمیز کردن اجاق گاز یا وسایل دیگر که گرما ایجاد می کنند استفاده نکنید.

نحوه تمیز کردن وسایل استیل ضد زنگ: مراقبت روزمره

یکی از روش های معمول در از بین بردن لکه های سطوح استیل و برق انداختن آنها استفاده از پارچه میکروفایبر و آب است. پارچه را با آب خیس کنید و سطح استیل را با آن تمیز کنید. سپس با یک پارچه خشک میکروفایبر سطح استیل را خشک کنید. با این کار شما هرگونه رطوبت اضافی را خشک می کنید و مانع از ایجاد لکه بر روی سطح استیل می شوید.

اگر احساس می کنید سطوح استیل ضد زنگ شما زیادی کثیف است می توانید از مقدار کمی مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. مایع ظرفشویی را انتخاب کنید که حاوی کلر نباشد و یک قطره از آن را روی پارچه بریزید. پارچه را با آب مرطوب کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سطح استیل را پاک کنید و با یک پارچه مرطوب دیگر (بدون مایع ظرفشویی) آن را تمیز کنید و در آخر سطح آن را با یک دستمال تمیز و خشک، پاک کنید.

تمیز کردن وسایل استیل ضدزنگ با جوش شیرین و سرکه

بعضی اوقات به یک روش قوی تر از پارچه میکروفایبر نیاز است. نیازی نیست به دنبال تمیز کننده های قوی باشید. سرکه یک ابرقهرمان تمیز کننده است و می توانید برای تمیز کردن سطوح استیل از آن استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین و سرکه یک پاک کننده قوی برای از بین بردن لکه ها و تمیز کردن سطوح است.

برای پاک کردن لکه های سخت در وسایل استیل ضدزنگ، یک حوله تمیز و ضخیم را با سرکه سفید که به جوش آمده، مرطوب کنید. (در هنگام استفاده مراقب دستان خود باشید.) حوله مرطوب را روی سطح استیل قرار دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. جوش شیرین را روی سطح بپاشید، سپس به آرامی تمیز کنید تا جایی که لکه از بین برود. سطح استیل را با آب تمیز کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.

در جهت رگه های استیل تمیز کنید

تقریباً مانند چوب، استیل ضد زنگ نیز دارای رگه است. همیشه حتماً رگه ها را پاک کنید تا خاک و کثیفی از آن خارج شود. تمیز کردن در جهت عکس رگه های استیل می تواند باعث کمتر تمیز شدن آن شود و حتی ممکن است فولاد را خراش دهد. برای یافتن جهت رگه های سطوح استیلی، کافی است به هر دو سمت عمودی و افقی با یک پارچه نرم بکشید. اگر یک مقاومت جزئی احساس کردید، به این معنی است که در برابر رگه ها حرکت کردید.

لکه اثر انگشت روی استیل را پاک کنید

لکه اثر انگشت روی وسایل استیل بسیار در معرض دید است و جزو لکه های سرسخت است خصوصا اگر شما جزو افراد تیز ببین باشید. خوشبختانه، یک راه حل آسان برای خلاص شدن از لکه اثر انگشت از روی وسایل استیل وجود دارد. کافی است مقداری الکل را روی پارچه نرم ریخته و روی لکه ها بکشید.

درخشش را به لوازم استیل ضدزنگ اضافه کنید

استیل ضد زنگ خود را با یک ماده فوق العاده براق کنید: روغن لیمو. فقط کافی است چند قطره روغن لیمو را روی یک پارچه تمیز ریخته و آن را روی سطح بکشید. اگر نمی توانید روغن لیمو پیدا کنید، می توانید از روغن زیتون به عنوان جایگزین استفاده کنید. هدف این است که یکبار در ماه سطوح استیل را با این روغن تمیز کنید و به یاد داشته باشید: از این روش در سطوح اجاق گاز یا لوازم خانگی استفاده نکنید که گرما ایجاد می کند و ممکن است باعث اشتعال شود.

تمیز کردن را به یک عادت تبدیل کنید

تمیز کردن لکه های قدیمی و لکه های آب سخت تر است. با تمیز کردن مرتب سطوح استیل از  ایجاد لکه های سخت جلوگیری کنید. توصیه می کنیم با پارچه ای تمیز و نرم و آب داغ مرتباً وسایل استیل را تمیز کنید. همچنین، به طور هفتگی با یک پاک کننده و یک روغن سبک سطوح استیل را تمیز کنید. داشتن یک روال معمولی برای تمیز کردن سطوح استیل به کاهش ایجاد لکه های سخت کمک می کند.

نحوه تمیز کردن لکه ها از روی لوازم استیل ضدزنگ

اگر قصد تمیز کردن لکه ها از روی استیل را دارید، مهم نیست چقدر لکه سخت و قدیمی است، همیشه راه حلی برای تمیز کردن وجود دارد. می توانید از محصولات لکه بر مخصوص فلزات استفاده کنید. این پاک کننده ها در از بین بردن اکسیداسیون یا زنگ زدگی از جنس استیل به خوبی عمل می کنند. برای از بین بردن لکه های جدی و مقاوم تر، از یک کیت ضد خراش برای جنس استیل ضد زنگ کمک بگیرید، که به طور معمول برای از بین بردن لکه، از جلادهنده های مخصوص و کاغذ سنباده ریز ترکیب شده است.

قبل از استفاده از پاک کننده های تجاری یا کیت ضد خش، دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و در هنگام کار به توصیه های تولید کننده عمل کنید.

همچنین دستورالعمل و راهنمای تمیز کردن وسایل استیل را نیز به دقت مطالعه کنید زیرا برخی از وسایل، دستورالعمل های خاصی برای تمیز کردن دارند. گاها برخی وسایل استیل لوازم جانبی مخصوصی دارند که به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند. توصیه های سازنده را مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که به درستی از وسایل خود مراقبت می کنید.

حالا که می دانید چگونه وسایل استیل ضد زنگ را تمیز کنید، لازم نیست از لکه اثر انگشت بترسید. با تمیز کردن معمولی (بسیار ساده!) و مواد خانگی (سرکه و جوش شیرین) و مراقبت و نگهداری منظم ویژه وسایل، می توانید اطمینان حاصل کنید که تمیز کردن وسایل استیل کاری آسان است و داشتن سطوح درخشان می تواند یک واقعیت باشد.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: www.bhg.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.