۱۵ اشتباه آرایشی که قطعا شما را مسن تر نشان می دهد!

0 276

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر دوست دارید بعد ازآرایش صورت خود، جوان تر به نظر برسید، ۱۶ نکته آرایشی زیر را رعایت کنید.

۱- رژ گونه صورتی پررنگ

آرایش صورت، مدل مو

استفاده از رژ گونه صورتی پررنگ یکی از خطاهای آرایشی محسوب می شود.

۲- ریمل زدن مژه ها به شکل تار عنکبوت

آرایش صورت، مدل مو

ریمل زدن مژه ها شبیه به تار عنکبوت اصلا ظاهر شما را خوب نشان نمی دهد، بنابراین طوری به مژه های خود ریمل بزنید که در عین حال که مژه ها از هم جدا هستند اما پر به نظر برسند. برای پرتر نشان دادن مژه ها، سعی کنید مژه ها را با چندین بار ریمل زدن، پوشش دهید و همچنین از فرمژه استفاده کنید.

۳- رژ لب تیره

آرایش صورت، مدل مو

اگر چه  در حال حاضر افراد تمایل زیادی به استفاده از رژ لب دارند، اما در عین حال یک راه درست و یک راه اشتباه در استفاده از آن وجود دارد. اول اینکه، قبل از استفاده از رژ لب روی لب های خود، از خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها لایه برداری کنید، با این کار لب های شما خشک به نظر نمی رسد و ظاهر خوبی پیدا می کند.

همچنین یک فرمول اشتباه در استفاده از رژ لب وجود دارد، “رژ لب تیره ومات با خط لب تیره ، لب های شما را نازک تر و شما را ۱۵ سال مسن تر نشان می دهد”.  

۴- استفاده از کرم پایه آرایش (فونداسیون) زیاد

آرایش صورت، مدل مو

ممکن است اصرار زیادی در استفاده از چندین بار فونداسیون صورت خود داشته باشید، اما کرم پایه آرایش خیلی غلیظ می تواند بسیار اشتباه باشد. مراقب استفاده از پودرها باشید، استفاده بیش از حد آنها باعث نشان دادن چروک های دور چشم و لب ها می شود.

۵- استفاده از کانسیلر زیاد

آرایش صورت، مدل مو

آرایش هم مانند هر هنر تصویری تحت قوانین یکسانی عمل می کند: افزایش روشنی، کاهش تیرگی. وقتی یک خط بلند از کانسیلر را زیر چشم خود می زنید باعث می شود تا چروک های زیر چشم نمایان تر شوند.

۶- آرایش نامرتب

آرایش صورت، مدل مو

بسیاری از خانم ها در طول روز آرایش خود را مرتب نمی کنند، بنابراین ریمل آنها زیر چشم هایشان می ریزد یا خط چشم آنها داخل چروک های زیر چشم می ریزد. سعی کنید تعدادی گوش پاک کن در کیف خود داشته باشید و در طول روز برای مرتب کردن آرایش خود از آنها استفاده کنید. قطعا این کار چهره شما را شاد تر و شما را جوان تر نشان می دهد.

۷- بلند کردن بیش از حد گوشه ابروها با مداد

آرایش صورت، مدل مو

درست است که ابروها چهارچوب صورت را شکل می دهد، اما اگر گوشه ابروها را بیش از حد با مداد بلند کنید، باعث می شود چهره شما افتاده تر به نظر برسد. ابروهایی با گوشه های بلند، نگاه و چهره شما را پژمرده تر می کند.

۸- ایجاد سایه های اشتباه با کرم پایه آرایش

آرایش صورت، مدل مو

استفاده از کانسیلر خیلی روشن یا خیلی تیره سبب ایجاد پوشش اشتباه در حلقه های دور چشم می شود، و در حقیقت باعث می شود تا حلقه های دور چشم بیشتر به نظر برسند. سایه های متفاوت را روی صورت خود امتحان کنید تا زمانیکه رنگ مناسب که با صورت تان سازگارتر است را پیدا کنید.

۹- حالت دادن اشتباه مدل موی باب بلانت

آرایش صورت، مدل مو

مدل موی باب بلانت بلند چهره شما را همیشه خوب نشان می دهد و برای داشتن این مدل مو اصلا مهم نیست که شما چند سال دارید، اما روش برش دادن و فرم دادن موها در این مدل مو مهم است.

۱۰- ابروهای خیلی تیره

آرایش صورت، مدل مو

ابروهای با آرایش خیلی غلیظ مورد پسند هیچ شخصی نیست. برای اینکه فرم ابروهایی طبیعی تر و چهره ای جوان تر داشته باشید، از آرایش غلیظ ابروها خودداری کنید و سعی کنید تا مداد ابرو را نرم تر روی ابروها بکشید تا خطوط تیره روی ابروها باقی نماند.

۱۱- اشتباه زدن کانسیلر دور چشم

آرایش صورت، مدل مو

نقطه ای زدن کانسیلر به دور چشم تمامی حلقه های دور چشم را به درستی پوشش نمی دهد، شما باید کانسیلر را در یک شکل مثلثی به دور چشم خود بزنید تا مطمئن شوید که تمامی ناهمواری های دور چشم تان پوشش داده شده است.

۱۲- حجیم و پر بودن قسمت های پائینی موها

آرایش صورت، مدل مو

اگر قسمت های پائین موهایتان بیش از اندازه حجیم و پر باشد، چهره شما را افتاده و نامتقارن نشان می دهد.

۱۳- کانتورینگ بیش از حد صورت

آرایش صورت، مدل مو

کانتورینگ خیلی زیاد صورت شما را مانند یک مجسمه نشان می دهد و این طور به نظر می رسد که آرایش خیلی زیاد روی صورت خود دارید. هر چه کمتر، بهتر!

۱۴- آرایش براق چشم ها

آرایش صورت، مدل مو

سایه های براق یا درخشان می تواند شما را خیلی مسن نشان دهد. در عوض فقط در گوشه های داخلی چشم از کمی سایه براق استفاده کنید.

۱۵- موهای صاف به هم چسبیده

آرایش صورت، مدل مو

اجازه دهید تا موهایتان کمی موج دار باشد تا چهره ای زیباتر داشته باشید.

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.