۸ اشتباهی که موقع برداشتن ابروها انجام می دهید

0 281

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که خودتان ابروهایتان را در منزل اصلاح می کنید. اگر اینطور است، این مقاله را حتما بخوانید تا از ۸ اشتباه رایج موقع برداشتن ابروها مطلع شوید. با رعایت کردن اصول اصلی برداشتن ابرو، می توانید چهره ای جوان تر، شادتر، و جذاب تر داشته باشید.

اصلاح ابرو، برداشتن ابرو،

۱- زیاد برداشتن ابروها

برداشتن روزانۀ ابروها به شدت برای برخی رضایت بخش است، در حالیکه به طرفداران آن هشدار داده می شود. میشل وو و سنتی گری متخصصان ابرو در خانۀ ابرو، یک شرکت بین المللی ابرو و آرایش مژه، می گویند اصلاح در حدود هر سه هفته یکبار، بهترین حالت است. در این حالت، موهایی که رشد متفاوتی دارند فرصت این را دارند که رشد کرده و بیرون بزنند، که باعث خواهند شد ابروهایتان یکدست تر به نظر برسند. وو می گوید ابروهایی که زیاد برداشته می شوند قالب چهره را خیلی خوب نشان نمی دهند. به علاوه، ابروی پهن و پُر مدتی است که مُد شده و به نظر نمی رسد که تا مدتها از مد بیفتد.

۲- استفاده از موچین قدیمی

اگر به هنگام استفاده از موچین، موهای شما از بین آن در می رود یا به سختی می توانید دو قسمت آن را به هم برسانید، وقت آن رسیده که برای خرید ابزار جدیدی سرمایه گذاری کنید. و اجازه ندهید که در کیف آرایش شما کثیف شود. موچین خود را با یک پنبه نمدار شده با الکل ایزوپروپیل بعد از هر بار استفاده تمیز کنید تا از ایجاد باکتری بر روی آن جلوگیری کنید.

۳- برداشتن بیش از حد اطراف ابروها

برخی از زنان برای فرار از ابروهای به هم پیوستۀ ترسناک، تمایل دارند که فضای بین ابروی خود را بیش از حد خالی کنند. مالیندا ویگلیوتی، در شهر نیویورک می گوید ” فضای خالی بیشتر بین ابروها باعث می شود که بینی بزرگتر و چشمها دورتر به نظر برسند.” آغاز ابروی شما باید هم تراز با پل بینی شما باشد- نه لبه های بیرونی سوراخ های بینی شما. ویگلیوتی اضافه می کند” هرچه جلوتر، بهتر”. وقتی ابروهای شما در می آید این کار را بیش از حد انجام ندهید. برای پیدا کردن جایی که ابروهای شما باید خاتمه پیدا کند، یک خط مورب از گوشۀ بینی خود تا بیرون گوشۀ چشم خود تصور کنید. ممکن است بکارگیری یک مداد به عنوان یک راهنمای تصویری، کمک کننده باشد.

۴- زیاد قوس دادن ابروها

ابروهای رنگین کمان- یا کشمیری شکل، از اینکه چهرۀ شما دائما حیرت آور به نظر برسد، جلوگیری می کند. قوس طبیعی ابروی خود را با جستجوی بالاترین نقطۀ ابروی خود پیدا کنید، به طور طبیعی حدود دو سوم خطی از داخل ابرو (فرض می شود که قرار نیست این نقطه دقیقا در مرکز ابرو باشد). ویگلیوتی پیشنهاد می کند که اگر ابروهای روشن تری دارید، از پودر ابرو استفاده کنید تا شکل آن را قبل از برداشتن سایه بزنید که به بهتر برداشتن ابروهایتان کمک کند.  سپس، در اطراف سایه ای که ایجاد کرده اید، ابروها را بردارید- اما نه بیشتر از حد سایه.

۵- فراموش کردن برداشتن بالای ابروها

همانطور که گفتیم، برداشتن زیر ابروها می تواند یک قوس خوبی برای ابروها ایجاد می کند-  اما جوی هرلی، استایلیست مشهور ابرو می گوید “از بالای ابرو غافل نشوید. ” او می گوید، ” شما یک ابروی پهن زیبا می خواهید. ” اما یک تفاوتی بین پهن و آراسته، و پهن و شلوغ  وجود دارد. بالای ابروها را از موهای سرگردان خالی نگه دارید، زیرا این موهای اضافی در بالای ابروها بیشتر جلب توجه می کنند.

۶- استفاده بیش از حد از مداد ابرو

تنها چند ضربۀ پَر مانند با مداد ابرو ( نه مداد چشم؛ که خیلی مناسب نیست) می تواند شکل ابروهای شما را از حالت متوسط به حالت خوش فرم و جلوه دار تغییر دهد. مدادی که روشن تر از ابروی شماست انتخاب کنید. گری می گوید ” ابروهایی که خیلی تیره هستند خشن و مصنوعی به نظر می رسند.” از ضربه های روشن برای سایه زدن مناطق توخالی ابرو استفاده کنید، و سعی کنید که شکل اصلی ابروی شما حفظ شود. ویگلیوتی می گوید” مداد برای سایه زدن است نه برای نقاشی ابروهای شما”. اگر یک مداد برای شما خیلی زیاد است، ویگلیوتی پیشنهاد می کند که از یک قلم موی زاویه دار که در پودر ابرو زده شده است که شبیه سایه است یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی ابروهای شماست، استفاده کنید.

۷- اپیلاسیون کردن در زمانی که از کرم های ضد پیری رتینوئید استفاده می کنید

تجویز و استفاده بدون نسخۀ کرم های رتینوئید ضد پیری، کلاژن را افزایش داده منافذ پوست را باز کرده و گردش سلولی را سرعت می بخشد. اما اگر ابروی خود را اپیلاسیون کنید می تواند پوست شما را نیز خراب کند. ویگلیوتی می گوید ” رتینوئید پوست شما را بسیار حساس و نازک می کند.” اپیلاسیون می تواند باعث پارگی های دردناک بر روی پوست شود. اگر از رتینوئید استفاده می کنید به کار با موچین بچسبید. متخصصین پوست توصیه می کنند که تا شش هفته بعد از قطع رتینوئید برای رزرو اپیلاسیون ابرو صبر کنید.

۸- هرگز یک حرفه ای ابرو را ملاقات نمی کنید

اگر در مورد ابروی خود مطمئن نیستید یا اشتباهی ابروی خود را بیش از حد برداشته اید و می خواهید آن را درست کنید، یک حرفه ای ابرو را ملاقات کنید. حتی اگر آنها فقط سالی یک یا دو بار بتوانند به شما در پیدا کردن شکل طبیعی ابرویتان کمک کنند و به شما راهنمایی هایی را برای برداشتن ابرو در خانه ارائه کنند، این کار را بکنید. وو می گوید” ابروها قدرت جلب توجه چشمها را دارند، آنها را به نقاط کانونی صورت شما تبدیل می کنند و بنابراین می توانند ظاهر شما را بسازند یا خراب کنند.”

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.