درمان عفونت های شایع خانم ها با یک داروی موثر

0 509

مجله اینترنتی دلخوشی: کپسول لاکتوفم فراورده ای پروبیوتیک است ، شامل مقادیر زیادی از چهار نوع پروبیوتیک سودمند، که از کلکسیون های معتبر اروپایی تهیه شده است. پروبیوتیک ها در بازسازی فلور طبیعی دستگاه ادراری-تناسلی بانوان نقش حفاظتی بسزایی را ایفا می کنند. همچنین این محصول با دارا بودن برخی پروبیوتیک ها، زمینه رشد پروبیوتیک ها را ایجاد می کند. محصول مذکور، در بهبود پاسخ درمانی عفونتهای شایع بانوان از قبیل: عفونت های قارچی، باکتریایی، ادراری و ناشی از تماس جنسی، نقش مهمی دارد. همچنین با بازسازی فلور طبیعی واژن از بازگشت مجدد عفونتها جلوگیری به عمل آورده و به طور کلی در ایجاد سلامت عمومی بانوان نقش مهمی دارد.

کپسول لاکتوفم، درمان عفونت واژن

مزیت لاکتوفم در مقایسه با محصولات مشابه

مقدار (۱۰۹ CFU) بکار رفته در لاکتوفم نسبت به انواع دیگر پروبیوتیک­ها بیشتر است. ۴ نوع پروبیوتیک ­ مورد استفاده در این محصول از سودمندترین و معروف ترین پروبیوتیک­های دستگاه ادراری-تناسلی بانوان است که بر اساس نیازمندی های آنها و با اهداف درمانی خاص، در نظر گرفته شده­اند. از آنجاییکه لاکتوفم یک داروی خوراکی است، استفاده از آن راحت تر از داروهای مشابه است. هنگامی که پروبیوتیک­ها به صورت خوراکی مصرف می­شوند می توانند از روده از طریق prineal (پرده صفاقی) و پوست مقعد، به منطقه واژن مهاجرت کنند. همچنین لاکتوفم عاری از گلوتن است.

اجزای تشکیل دهندۀ لاکتوفم

Lactobacillus acidophilus           

Lactobacillus plantarum             

Lactobacillus fermentum            

Lactobacillus gasseri                   

Fructooligosaccharides  FOS

اجزای دیگر: تالک، لاکتوز، منیزیم استئارات

موارد کاربرد لاکتوفم

در بیماری­های عفونی ادراری-تناسلی خانم­ها به منظور افزایش اثرات آنتی بیوتیک­ها و ضد قارچ­ها

در پایان دوره مصرف آنتی­بیوتیک­ها و یا ترکیبات ضد قارچ به منظور بازگرداندن تعادل فلور طبیعی واژن و پیشگیری از بازگشت عفونت­های ادراری-تناسلی (باکتریال و قارچی) در بانوان

بعد از یائسگی به منظور کاهش خشکی و افزایش ترشحات واژن

در دوران بارداری به منظور جلوگیری از ابتلا به دیابت بارداری و کاهش خطر ابتلا به آلرژی در نوازادان

مقدار مصرف روزانه

توصیه می­شود ۱ تا ۲ کپسول به مدت ۸ هفته به صورت روزانه مصرف شود، اما مصرف همیشگی پروبیوتیک­ها به منظور بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و ادراری – تناسلی خانم ها توصیه می شود. بهتر است این کپسول بعد از غذا مصرف شود.

عوارض جانبی و سمیت

 تا به حال  هیچگونه عوارض جانبی خاص و سمیت برای پروبیوتیک­ها مشاهده نشده است. پروبیوتیک­ها به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارند و  سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)  همۀ انواع پروبیوتیک ها را به عنوان مواد GRAS (Generally Recognized as Safe) یعنی ایمن، ثبت و معرفی کرده است. این فراورده می تواند موجب نفخ در برخی بیماران شود که معمولاً در صورت ادامه مصرف بهبود می­یابد. بیمار باید در صورت روبه روشدن  با عوارضی چون راش پوستی، خارش، سرگیجه، سرفه و دیگر مشکلات تنفسی،  پزشک یا داروساز را آگاه کند.

موارد احتیاط و منع مصرف

هیچ مورد منع مصرف قطعی برای این کپسول وجود ندارد. در مواردی چون نقص سیستم ایمنی، بیماری­های دریچه قلب، سندرم روده کوتاه، ریسک ایسکمی و قبل از جراحی­های شکمی، تجویز پروبیوتیک­ها باید با احتیاط بیشتری انجام شود.

 مصرف در دوران بارداری و شیردهی

 بر اساس تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، ثابت شده که مصرف پروبیوتیک­ها در تمام دوران بارداری و شیردهی از ایمنی کامل برخوردار است.

 تداخل با دیگر داروها

به طور کلی این فراورده با داروهای دیگر تداخل ندارد. هرچند توصیه می­شود  این فراورده را حداقل با اختلاف ۲ تا ۴ ساعت از  انواع آنتی بیوتیک­های خوراکی مصرف کنید.

شرایط نگهداری

بر طبق بهترین شرایط نگهداری، باید این فرآورده داخل یخچال و در دمای ۸-۲ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

 نوع بسته بندی

جعبه مقوایی حاوی بروشور  و۳۰ عدد کپسول (۳ بلیستر ۱۰ تایی)

شرکت سازنده

 این فراورده، که توسط شرکت زیست تخمیر (در مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران- ایران) تولید شده است، دارای گواهینامه ISO-9001-2008 از سازمان D.A.S انگلستان می باشد.

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.