آیا استفاده از دستگاه های هوشمند برای کودکان خوب است؟

0 101

مجله اینترنتی دلخوشی: همه می دانند که کودکان بطور فزاینده ای تکنولوژی-فهم هستند. این مساله امکان پذیر است چرا که امروزه کودکان استفاده از تکنولوژی را خیلی زود آغاز می کنند: یک مطالعۀ جدید نشان می دهد که ۱۴% از کودکان ۶ تا ۱۲ ساله، روزانه یک ساعت از تلفن همراه یا تبلت استفاده می کنند- این تعداد برای کودکان ۲ ساله به ۲۶% و برای کودکان ۴ ساله به ۳۸% می رسد.

کودکان چاق، کم خوابی در کودکان

امروزه کودکان بسیار زیادی در حال استفاده از دستگاه های هوشمند هستند

در این نظر سنجی،که توسط مرکز پزشکی انیشتین فیلادلفیا انجام شد، نظر صدها نفر از مادران و پدران در مورد تجارب فرزندانشان در ارتباط با فن آوری پرسیده شد. یک یافتۀ بزرگ نشان می دهد: والدین غالبا، تلفن همراه و برنامه ها را بیش از پستانک و عروسک حیوانات پولیشی نرم  بکار می گیرند تا فرزندان خود را آرام کنند، مخصوصا زمانی که می خواهند کارهای روزمره شان را انجام بدهند یا از خانه بیرون بروند.

مساله نگران کننده تر اینکه: حداقل ۲۹% از مصاحبه شوندگان، تلفن های همراه و تبلت های خود را برای خواباندن کودکان خود بکار می بردند- بدون توجه به اینکه صفحه های نمایش نورانی برای خواباندن آنها مناسب نیست.

دانشمندان در حال حاضر سخت بر روی والدین وابسته به دستگاه تحقیق می کنند. آکادمی اطفال آمریکا می گوید استفادۀ بیش از حد از رسانه های الکترونیکی ( مانند تلویزیون، اینترنت، و بازی های ویدئویی) می تواند سبب مشکلات حواس، مشکلات مدرسه، بیماری های خواب و خوراک، و چاقی در کودکان بزرگتر شود.

اما AAP نیز توصیه های اکید برای کودکان دارد :” باید از تلویزیون و دیگر رسانه های سرگرم کننده برای نوزادان و کودکان زیر سن ۲ سال اجتناب کرد. “، ” مغز کودک در طی اولین سال زندگی به سرعت توسعه می یابد، و بچه های کوچک در تعامل با مردم بهترین یادگیری را دارند نه با صفحه نمایش.”

آرام کردن بچه و شام درست کردن به طور همزمان سخت است، اما کمی بیشتر روبه رو شدن با فرزندان می تواند تاثیر بسزایی بر رشد سالم کودک شما داشته باشد.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.