تحریک جنسی مادر هنگام شیردادن به نوزاد، طبیعی است؟

0 19,945

مجله اینترنتی دلخوشی: اکثر مردم هنگامی که می شنوند تعداد زیادی از مادران به هنگام شیر دادن به نوزاد، تحریک جنسی می شوند، احساس ناراحت کننده ای دارند. اما متخصصین می گویند که این اتفاق کاملا طبیعی است!

یک مطالعه در زمینه تغذیه کودک با شیر مادر، نشان داده است که تعداد زیادی از مادران، تحریک جنسی را حین شیردادن و پرستاری از نوزاد خود، تجربه کرده اند.

دوران شیردهی، تحریک جنسی

تغذیه کودک با شیرمادر

طبق آمارها، در حدود ۳۳ تا ۵۰ درصد از مادران، در طی شیردادن به نوزاد، تحریک جنسی می شوند، حتی بعضی از آنها به نقطه ارگاسم هم می رسند. به وضوح، این موضوعی است که هیچ کسی دوست ندارد در مورد آن صحبت کند، چرا که به احتمال زیاد زنان از چنین تجربه ای در حین شیر دادن یعنی تحریکات غیرقابل کنترل، خجالت می کشند.

اما آمارها نشان می دهد که این مساله بسیار رایج است و چیزی نیست که یک زن بتواند آن را کنترل کند. ماری جو، پرستار و مربی زایمان می گوید: ” این موضوع فقط به نوع سیم کشی بدن ما مرتبط است و نه چیز دیگر”. در واقع این موضوع کاملا طبیعی است.

وقتی به این مساله از جنبه علمی نگاه می کنید، کاملا روشن است که تمام این اتفاق به خاطر هورمون های بدن یک زن است. قطعا این موضوع به این معنا نیست که تمام قسمت های بدن مادر توسط نوزاد شیرخوارش تحریک می شود.

این احساس ناشی از آزاد شدن دو ماده شیمیایی در بدن زن به هنگام شیردادن به نوزاد است: پرولاکتین، که باعث تحریک تولید شیر می شود، و اکسی توسین که به عنوان هورمون عشق نام گذاری شده است. اکسی توسین در واقع همان هورمون عشق، احساس خوب و نوازش است که مغز یک زن آن را آزاد می کند. این همان هورمونی است که به هنگام اوج لذت جنسی و هنگام وضع حمل، آزاد می شود.

دانشمندان به مادران اطمینان خاطر می دهند که تحریک جنسی در حین شیردادن به نوزاد، چیزی نیست که از آن خجالت بکشند. حداقل یک چهارم مادرانی که حین شیردادن تحریک جنسی می شوند، احساس می کنند که باید در این مورد با دکتر زنان، ماما، یا مادران جدید، شفاف تر صحبت کنند. در صورتی که نیاز به این کار نیست.

سوزان کندون، مشاور شیردهی می گوید: “هیچ چیزی نیست که بخواهید از آن خجالت بکشید.”

“این یک واکنش فیزیولوژیک طبیعی به هورمون شیردهی است. شیردادن به نوزاد، احساس خوبی برای مادر در پی خواهد داشت.”

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.