چطور موهای خود را در زمستان خشک کنیم؟

0 495

مجله اینترنتی دلخوشی: در زمستان بسیار سرد، ترک کردن خانه با موهای خیس، فقط یک اشتباه زیبایی آرایشی محسوب نمی شود، بلکه این وضعیت خصوصا در دمای انجماد، ناراحت کننده است. اما از طرفی می دانیم استفاده از دستگاه های خشک کننده مو مثل سشوار، به طور مکرر، باعث آسیب حرارتی به موهای شما می شود، خصوصا اگر موهای شما خشک باشد. اگر موهای خود را دوست دارید، این نکات خشک کردن مو را رعایت کنید.

سشوار کشیدن،کراتینه مو

۱- هرچه سریعتر آب اضافی موهای خود را بگیرید.

مو با کراتین ساخته شده است، و کراتین با پیوندهای هیدروژنی شکل گرفته است. در واقع، کراتین تمایل به ترکیب شدن با آب را دارد. اگر برای مدت طولانی داخل موهای شما مرطوب باقی بماند، ساختار شیمیایی رشته های مو تغییر می کند، به همین دلیل هم هست که موهای شما حساس و حتی کشیده خواهد شد و حالت ارتجاعی پیدا می کند. انواع مختلف موها، دارای مقدار متفاوت کراتین هستند. به عنوان نمونه، موهای با ریشه آفریقایی، کراتین بیشتری دارد، بنابراین متخلخل تر است و اجازه می دهد تا آب بیشتری به موها نفوذ کند و ساختار شیمیایی موها خیلی سریع تر تغییر کند. موهای آسیایی، در واقع قویترین نوع موهاست، به دلیل اینکه این نوع موها ذاتا کمتر متخلخل است و منافذ کمتری دارد.

۲- از مالیدن موها با حوله خودداری کنید.

این کار یعنی اینکه شما موهای خود را با یک حوله به شدت بمالید تا آن را خشک کنید خصوصا اگر در حال حاضر دیرتان شده است، اما این کار ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیر به موهای شما شود. هرگز حوله را روی موهای خود به شدت نمالید، بلکه موها را به آرامی با حوله نوازش دهید. مهم نیست که حوله شما از چه نوعی است، حوله ساده یا حوله ماکروفایبر، فقط همیشه از یک حوله خشک استفاده کنید.

۳- فورا از خشک کن های حرارتی مو استفاده نکنید.

اگر موهای شما خیلی خیس است و لایه شاخی موها باز است، گرما به داخل رشته های مو خواهد رفت و باعث ایجاد حباب می شود. وقتی هنوز موهایتان کاملا خیس است شروع به استفاده از خشک کن های حرارتی برای خشک کردن موهایتان نکنید. وقتی که تازه از زیر دوش بیرون می آیید، به کمک یک شانه دندانه درشت، موهای سست را از سرتان جدا کنید. به هر حال از دست دادن مقداری مو در حمام اجتناب ناپذیر است.

۴- تمام سشوار ها یکسان ساخته نشده اند.

همیشه دهانه سشوار را روی آن بگذارید تا از گیر کردن موها داخل سشوار و سوزاندن موهای خود جلوگیری کنید. سشوار را برای مدت طولانی در یک نقطه خاص از موهایتان نگه ندارید. برای باز کردن گره های موهای خود از یک برس گرد استفاده کنید.

۵- پس از خشک کردن، به موهای خود روغن بزنید.

به موهای خود روغن بزنید. کارشناسان توصیه می کنند تا به موهای خود روغن بزنید، به دلیل اینکه روغن روی موهای مرطوب، می تواند مقداری رطوبت را به دام بیاندازد. یکی از این روغن های مفید، روغن نارگیل است که در کشور هند بسیار استفاده می شود.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.