چطور از الکتریسیته شدن موها جلوگیری کنیم؟

0 797

مجله اینترنتی دلخوشی: الکتریسیته ساکن هنگامی اتفاق می افتد که دو شی بار الکتریکی متفاوتی داشته باشند. وقتی که اشیا به همدیگر مالیده می شوند، الکترون ها از یک شی به شی دیگر منتقل می شوند و سبب می شوند که آنها با بار منفی یا مثبت برخورد کنند. اشیا با بار الکتریکی مثبت، یکدیگر را دفع می کنند، بنابراین هنگامی که موهای سر شما سرجای خودشان نمی ایستند و حالت الکتریسیته پیدا می کنند، این حالت ناشی از بارالکتریکی مثبت است که باعث انتقال الکترون ها به اشیا دیگر می شود، که این اشیاء می توانند یک کلاه یا یک برس مو باشند. مراحل زیر با به کار ببرید تا از حالت الکتریسیته ساکن در موهای خود جلوگیری کنید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۱- از یک شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید.

از شامپوهایی استفاده کنید که مرطوب کننده اضافی دارند. معمولا الکتریسیته ساکن در زمستان به دلیل استفاده از کلاه، در موهای شما ایجاد می شود، بنابراین حتی اگر شما به طور طبیعی موهای مرطوب دارید، باز هم باید در فصول سرد و خشک از شامپوهای مرطوب کننده استفاده کنید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۲- از روغن های مو استفاده کنید.

استفاده از روغن های مخصوص یک بار در هفته، سبب می شود که رطوبت در موهای شما باقی بماند. هنگام استفاده از روغن، دستورالعمل درج شده روی روغن را مطالعه کنید تا نحوه استفاده آن را یاد بگیرید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۳- از نرم کننده مو (کاندیشنر) استفاده کنید.

در برنامه روتین شستشوی موی سرتان مقداری هم نرم کننده مو اضافه کنید. پس از اینکه سرتان را با شامپو شستید، از کاندیشنر روی موهای خود استفاده کنید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۴- از موس مو استفاده کنید.

موهای خود را به سمت پایین خم کنید و به کمک برس های حالت دهنده مو، آنها را کاملا به سمت پایین بریزید. الکتریسیته ساکن جذب موهای خشک و روشن می شود. هنگامی که موهای شما در معرض بار الکتریکی و خشکی هوای زمستان قرار می گیرد، سنگینی موس مو روی موی سرتان، شما را از اثرات منفی هوا، محافظت می کند.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۵- قبل از شانه کردن موهایتان، برس موی سر خود را با اسپری مو، بپوشانید.

قبل از اینکه برس را به موی سرخود بزنید، ۱ یا ۲ بار، اسپری مو را روی آن اسپری کنید. سپس موهای خود را از ریشه تا انتها برس بکشید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۶- اجازه دهید تا هوا موهای شما را خشک کند.

گاهی موهای خود را به طور طبیعی و با جریان هوای طبیعی خشک کنید. استفاده مدام از سشوار برای خشک کردن موها، موهای شما را در برابر الکتریسیته ساکن، آسیب پذیر می کند.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۷- موهای خشک خود را با یک دستمال مرطوب به آرامی نوازش دهید.

یک دستمال مرطوب کننده بردارید و آن را به آرامی از ریشه تا انتهای موهای خود بمالید. این مرحله باید قبل از حالت دادن موهایتان انجام شود. البته اگر موهای شما درگیر الکتریسیته ساکن هم شد می توانید با این روش، وضعیت را آرام تر کنید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۸- یک آویز لباس فلزی را در سراسر موهای خشک خود حرکت دهید.

جریان های الکتریکی در موهای خود را با مالیدن یک رخت آویز فلزی در سرتاسر موهای خود، جذب کنید. رخت آویز را بالای موهای خود به گونه ای نگه دارید که موهای شما را لمس کند و سپس آن را به آرامی به سمت پایین موها حرکت دهید. مطمئن شوید که در تمام قسمت های موی سر خود این را انجام داده اید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

۹- پس از خشک شدن موهایتان، مقداری آب را در بالای سرخود اسپری کنید.

به کمک یک بطری اسپری دار، بالای سرخود را به کمک مقدار کمی آب مرطوب کنید.

الکتریسیته موها،کاندیشنر

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.