آموزش درست کردن کاج شکلاتی برای تزئین کیک

0 10,127

مجله اینترنتی دلخوشی: از مخروط های شکلاتی می توانید به تنهایی به عنوان دسر استفاده کنید و یا اینکه می توانید از آنها برای تزیین انواع کیک، شیرینی، کاپ کیک، تارت و دسر نیز استفاده کنید. این کاج های شکلاتی ایده ای بسیار ساده و سریع هستند تا به شما کمک کنند دسرهای خود را به شکل متفاوتی تزئین کنید.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

تزئین کیک، کیک شکلاتی

مواد لازم برای درست کردن کاج شکلاتی:

  • شکلات چیپسی یا تخته ای
  • شیرعسلی
  • کره بدون نمک
  • نمک ۴/۱ قاشق چایخوری
  • پرک بادام
  • اسانس بادام یا وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • کاغذ روغنی

طرز تهیه کاج شکلاتی:

– شکلات های چیپسی، شیر عسلی، کره، نمک و اسانس بادام یا وانیل را در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید. در صورتی که تمایل به استفاده از اسانس بادام ندارید می توانید طبق سلیقه خودتان از هر اسانسی که دوست دارید مثل: پرتقال، لیمو، نارگیل یا قهوه استفاده کنید.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

تزئین کیک، کیک شکلاتی

– به مدت یک دقیقه ظرف شکلات را داخل ماکروفر قرار دهید، سپس آن را خارج کرده و خوب به هم بزنید. اگر هنوز مقداری از شکلات های چیپسی ذوب نشده اند، دوباره ظرف را به مدت ۲۰ ثانیه داخل ماکروفر قرار دهید و باز هم آن را خوب به هم بزنید تا اینکه تمام شکلات ها ذوب و نرم شوند و مخلوط یکدست شود.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

– حال روی ظرف را یک نایلون بکشید و کنار بگذارید و اجازه دهید تا مخلوط به حدی سفت شود که در دست شکل بگیرد و خمیری شکل شود. مدت زمان ۲ ساعت در دمای محیط و مدت زمان ۴۵ دقیقه در یخچال زمان مناسبی است. اگر مخلوط خیلی سفت شده باشد کار کردن با آن سخت می شود، بنابراین در این وضعیت تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخلوط را کمی در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود.

– به کمک یک اسکوپ بستنی یا یک قاشق، توپ هایی هم اندازه از مخلوط درست کنید، سایز توپ ها اختیاری است هرچه قدر سایز توپ ها بزرگ تر باشد تعداد آنها کمتر خواهد شد. سپس توپ ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

– توپ ها را بین کف دستان خود به شکل بیضی و مخروطی شکل در بیاورید. خیلی آرام یک سر شکلات را با دست به شکل مخروط در بیاورید.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

– مقداری شکلات را در ماکروفر ذوب کنید و خوب مخلوط کنید تا کاملا نرم و یکدست شود. یک طرف پرک بادام را داخل شکلات آب شده فرو کنید و سپس آن را همانند شکل به مخلوط بیضی شکل بچسبانید. این کار را به صورت لایه ای تکرار کنید تا طرح کاج روی مخروط های شکلاتی درست شود.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

تزئین کیک، کیک شکلاتی

– کاج های آماده شده را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کامل خشک شوند.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

– حالا مخروط های کاج شکلاتی شما آماده است. به خاطر پرک های بادام چسبیده شده روی این کاج ها، آن ها خیلی حساس هستند بنابراین موقع انتقال آنها روی کیک یا دسر، به جای گرفتن آنها با دست، از یک کفگیر یا چاقو استفاده کنید.

تزئین کیک، کیک شکلاتی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.