رایس کریسپی یا برنج کریسپی چیست؟

0 12,099

مجله اینترنتی دلخوشی: رایس کریسپی یا به عبارتی برنج کریسپی (Rice Krispies) یا همان برنجک، که در استرالیا و نیوزیلند به حباب های برنج (Rice Bubbles)، معروف است، نوعی غلات صبحانه است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۷ توسط کمپانی کلاگ (Kellogg)، به بازار عرضه شد و در سال ۱۹۲۸ برای عموم مردم تولید شد.

برنج کریسپی، غلات صبحانه

رایس کریسپی از برنج سرخ شده و پفکی شده، تولید می شود و بسیار ترد است. وقتی که به این غلات شیر اضافه می شود، بافت شان کم کم نرم می شود و همزمان با نرم شدن صدایی شبیه به ترق و تروق و پریدن تولید می کنند.

پاکت رایس کریسپی که توسط شرکت کلاگ تولید شد، براساس شخصیت های کارتونی Snap، Crackle، و Pop طراحی شده است.

برنج کریسپی، غلات صبحانه

برنج کریسپی، غلات صبحانه

رایس کریسپی یا برنجک خانگی

رایس کریسپی یا همان برنجک را به صورت خانگی نیز می توان درست کرد. بدین ترتیب که ابتدا برنج را آبکش می کنند و سپس آن را خشک می کنند و در نهایت آن را در روغن داغ سرخ می کنند تا بافت آن ترد و پفکی شود. می توان به آن نمک یا شکر نیز اضافه کرد تا برنجک شیرین یا برنجک نمکی درست شود.

ترکیبات بسته های رایس کریسپی شامل چه چیزهایی است؟

برنج + شکر + نمک + طعم دهنده مالت + آهن + اسید اسکوربیک (ویتامین C) + ویتامیل E + نیاسینامید + ویتامین A + پیریدوکسین هیدروکلراید (ویتامین B6) + ریبوفلاوین (ویتامین B2) + هیدروکلراید تیامین (ویتامین B1) + فولیک اسید +  ویتامین B12 + ویتامین D

برنج کریسپی را چطور بخوریم؟

رایس کریسپی را می توان به عنوان غلات صبحانه با شیر مخلوط کنید و میل کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که طعم رایس کریسپی را با شیر خیلی دوست ندارید، می توانید به کمک ترکیب مارشمالو و برنجک انواع کوکی، آب نبات، شیرینی های خوشمزه را درست کنید و میل کنید.  انواع و اقسام اسنک های خوشمزه را خصوصا برای کودکان می توان با رایس کریسپی درست کرد. برای مشاهده دسرهای خوشمزه که با رایس کریسپی تهیه می شوند روی لینک طرز تهیه دسرهای متنوع با رایس کریسپی کلیک کنید.

برنج کریسپی، غلات صبحانه

برنج کریسپی، غلات صبحانه

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.