خودتان در منزل ماست خوشمزه و سفت درست کنید

0 6,854

مجله اینترنتی دلخوشی:  اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه از ماست های مارکتی و کارخانه ای استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم برای یک بار هم که شده خودتان در منزل ماست خانگی درست کنید و طعم آن را امتحان کنید. مطمئن باشید ماستی سالم تر، خوشمزه تر، بدون افزودنی ها و نگهدارنده ها و شکر، و البته ارزان تر خواهید داشت. هدف اختلاف قیمت یک ماست کارخانه ای و ماست خانگی نیست، شاید هم کمی صرفه جویی کنید اما مهمتر از آن بحث سلامتی شماست. به ماست های کارخانه ای انواع و اقسام افزودنی ها و نگهدارنده ها اضافه می شود که قطعا برای سلامتی هیچ کسی مفید نیست خصوصا اگر این ماست پرچرب نیز باشد. اکثر مواد غذایی که این روزها خریداری می کنیم در سلامتی آنها جای بحث وجود دارد، حداقل می توانیم گاهی خودمان سبک زندگی مان را به سمت زندگی سالم تر تغییر دهیم.

ماست طبیعی، درست کردن ماست خانگی

مواد لازم برای تهیه ماست خانگی خوشمزه:

  • شیرخشک ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست ۶ قاشق غذاخوری
  • شیر ۶ لیوان
  • قابلمه برای جوشاندن شیر
  • قابلمه برای ماست زدن

طرز تهیه ماست خانگی خوشمزه:

۱- ابتدا شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید و صبر کنید تا شیر بجوشد.

۲- وقتی شیر به نقطه جوش رسید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه دیگر هم بجوشد تا مقداری از آب اضافی داخل شیر بخار شود و حجم شیر کمتر شود.

۳- حال شیرخشک را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود.

۴- در این مرحله زیر شعله گاز را خاموش کنید و شیر را داخل ظرف مورد نظر که قرار است داخل آن ماست بزنید، بریزید و اجازه دهید تا شیر در دمای محیط ولرم شود. میزان گرمی شیر نباید خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد. در حدی که وقتی یک انگشت خود را داخل شیر می برید ولرم باشد.

۵- حال ماست را که در دمای محیط کمی از سردی آن افتاده است را با قاشق بزنید تا نرم و یکدست شود سپس چند قاشق از شیر بردارید و داخل ماست بریزید و هم بزنید تا ماست کمی رقیق شود، سپس ماست رقیق شده را به شیر اضافه کنید و هم بزنید.

۶- حال در ظرف را بگذارید و رویش را با یک حوله یا یک پتو بپوشانید و در یک جای گرم به مدت زمان ۳ الی ۵ ساعت قرار دهید تا ماست ببندد.

۷- در نهایت ماست خوشمزه و سفت شما کدبانوی هنرمند آماده است و می توانید آن را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

برای درست کردن ماست خانگی سفت و خوشمزه باید نکات کلیدی مهمی را رعایت کرد تا ماست خراب نشود. برای مشاهده توضیحات کامل در رابطه با جلوگیری از خراب شدن ماست خانگی روی لینک نکاتی که موقع درست کردن ماست خانگی باید رعایت کنید، کلیک کنید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.