دلایل ایجاد عفونت قارچی زنان و روش های درمان خانگی آن

0 285

مجله اینترنتی دلخوشی: در اینجا می خواهیم اطلاعاتی درباره علل و عوامل موثر در ابتلای زنان به عفونت قارچی، ارائه دهیم. آمارها نشان داده اند که ۹۰% از خانم ها در طول عمرشان ابتلا به این عفونت را تجربه می کنند. شایع ترین نوع عفونت قارچی، کاندیدا آلبیکانس (Candida albicans) است، که به طور طبیعی میزان کمی از آن در واژن وجود دارد. زمانیکه میزان قارچ کاندیدا رشد پیدا می کند، باعث ایجاد عفونت می شود.

عفونت واژن، درمان عفونت قارچی

علائم عفونت های قارچی

  •  ترشحات پنیری شکل
  • سوزش به هنگام دفع ادرار
  • خارش در ناحیه تناسلی
  • ترشحات آبکی
  • احساس درد در حین نزدیکی
  • افزایش ترشحات واژن
  • ترشحات با بوی بد ماهی

عوامل تحریک کننده عفونت های قارچی

  • استفاده از لباس های تنگ به مدت طولانی
  • استفاده از کاندوم و ژل های روان کننده
  • عدم رعایت بهداشت خصوصا در دوران قاعدگی
  • نگه داشتن ادرار
  • استفاده از شوینده های معطر وقلیایی
  • عدم تعویض نواربهداشتی پس از ساعات طولانی
  • مرطوب نگه داشتن ناحیه تناسلی
  • عدم تعویض زود به زود لباس های زیر

درمان عفونت قارچی

در ادامه روش هایی را به شما نشان خواهیم داد که می توانید در خانه برای درمان عفونت های قارچی به کار ببرید.

۱- استفاده از محلول جوش شیرین

این محلول در درمان عفونت قارچی بسیار موثر بوده، به شرط آنکه تا زمان بهبود عفونت به صورت مداوم استفاده شود. داخل یک تشت متوسط ۲ قاشق جوش شیرین را در ۲ لیتر آب حل کرده و به مدت ۲۰ دقیقه درون این محلول بنشینید سپس خود را بشویید و کاملا خشک کنید.

۲- گیاه پنیرک و بابونه

مقداری آب را بگذارید تا جوش بیاید سپس یک قاشق از این گیاهان را داخل آن بریزید و شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. برای مدتی از دم کرده این گیاهان استفاده کنید تا از شر هر گونه عفونت خلاص شوید.

۳- استفاده از عسل

عسل خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و برای عفونت ناحیه تناسلی بسیار مفید است. مقداری از عسل را به واژن خود بمالید سپس بعد از ۲۰ دقیقه با آب بشویید و خوب خشک کنید.

۴- استفاده از محلول نمک

نمک خاصیت آنتی باکتریال دارد و استفاده از محلول غلیظ آب و نمک از رشد بیشتر باکتری ها جلوگیری می کند و منجر به بهبود بیماری می شود.

۵- استفاده از ماست

ماست دارای خواص پروبیوتیکی است که برای درمان خارش و سوزش ناحیه تناسلی شیوه مناسبی است. برای این کار ابتدا دستمال یا پنبه ای آغشته به ماست را درون واژن خود قرار دهید. (هشدار: این روش فقط برای خانم های متاهل کاربرد دارد. افراد مجرد باید از روش های موضعی برای درمان استفاده کنند. )

برای بهره بردن از خواص بی نظیر ماست، می توانید آن را به همراه غذا نیز مصرف کنید.

۶- استفاده از عنبرنسارا و خاکشیر

عنبرنسارا و خاکشیر را بسوزانید  و دود آن را مستقیما به ناحیه تناسلی هدایت کنید. این روش از روش های طب سنتی است که مورد تجربه و رضایت بسیاری از مردم قرار گرفته است و عفونت قارچی را ریشه کن می کند.

۷- استفاده از سیر

سیر که در درمان بسیاری از عفونت ها کاربرد دارد، عفونت قارچی را نیز درمان می کند. از آن می توانید هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنید. برای مصرف خوراکی یک حبه سیر را چند تکه کرده و با آب قورت دهید. این روش بسیار مفید است. مصرف موضعی آن نیز به این صورت است که دو حبه سیر را له کنید و سپس در واژن قرار دهید.

۸- استفاده از محلول آب و سرکه

یک قاشق سرکه را با ۲ لیتر آب درون تشتی مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه درون این محلول بنشینید. این روش معجزه می کند.

۹- استفاده از قره قروت و زغال اخته

خوردن این دو برای درمان عفونت قارچی بسیار مفید است.

۱۰- مصرف داروهای بدون نسخه

این داروها بدون نسخه فروخته می شوند و می توانید با کمک گرفتن از دکتر داروخانه آنها را تهیه و استفاده کنید. از جمله این داروها کلوتریمازول، میکوتازول و بوتوکونازول هستند. اگر با مصرف این داروها بهبود نیافتید حتما به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص بیماری و تجویز داروهای موثر، به درمان شما کمک کند.

نکته مهم:به شما توصیه می کنیم که برای استفاده از هر کدام از روش های غیرموضعی، ابتدا یک بار با پزشک خود حتما مشاوره کنید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.