طرز تهیه پاپ کورن خوشمزه روی گاز

0 21,189

مجله اینترنتی دلخوشی: چطور می توان پاپ کورن روی گاز و داخل قابمله با بهترین کیفیت درست کرد؟ اگر شما و خانواده تان جزو آن دسته از افرادی هستید که به پاپ کورن یا همان پف فیل (ذرت بوداده ) علاقه زیادی دارید، به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان، حتما پاپ کورن را خودتان در منزل تهیه کنید تا از سلامت مواد افزودنی آن اطمینان داشته باشید. شما می توانید با استفاده از مقدار خیلی کمی روغن و نمک، یک پاپ کورن خانگی سالم و ساده درست کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه پاپ کورن خانگی روی گاز را به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

پاپ کورن روی گاز

طرز تهیه پاپ کورن

طرز تهیه پاپ کورن روی گاز

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مواد لازم برای تهیه پف فیل روی گاز:

  • دانه ذرت به مقدار لازم
  • نمک به میزان لازم
  • روغن یا کره به میزان لازم
  • قابلمه برای درست کردن پاپ کورن

مراحل درست کردن پاپ کورن روی گاز:

۱- ابتدا یک قابلمه بزرگ روی گاز بگذارید و به اندازه ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری روغن یا کره در آن بریزید.

طرز تهیه ذرت بوداده

۲- سپس یک لایه کف قابلمه را با دانه های ذرت پرکنید. دانه های ذرت نباید روی هم انباشته شوند و باید به صورت یک لایه نازک کف قابلمه قرار بگیرند. اگر مقدار ذرت را بیش از اندازه بریزید، برخی از دانه باز نشده باقی می مانند.

طرز تهیه پف فیل

دستور پاپ کورن

۳- حال مقداری نمک روی ذرت ها بپاشید و کمی ذرت ها را بهم بزنید تا تمام ذرت ها به نمک و روغن آغشته شوند. مقدار نمک را به اندازه کافی بریزید چرا که کم ریختن نمک باعث بی مزه شدن پاپ کورن و زیاد ریختن نمک باعث شور شدن آنها می شود. درب قابلمه را کمی باز بگذارید. به قدری که بخار داخل قابلمه خارج شود ولی دانه های ذرت نتوانند به بیرون پرتاب شوند.

دستور پاپ کورن روی گاز

۴- سپس زیر شعله گاز را روشن کنید و ابتدا حرارت گاز را روی حرارت کم قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه به محض شنیدن صدای باز شدن اولین دانه های ذرت، قابلمه را کمی تکان دهید تا دانه های ذرت کمی جابجا شوند. سپس منتظر شنیدن صدای باز شدن ذرت بعدی شوید. در این هنگام شعله گاز را کاملا زیاد کنید. مشاهده خواهید کرد که دانه های به ظور پیوسته و پشت سر هم شروع به باز شدن و پریدن می کنند.

۵- پس از گذشت چند دقیقه تمامی دانه های ذرت شروع به پرش و شکفته شدن می کنند.

۶- همزمان با پرش و باز شدن دانه های ذرت، هرازگاهی قابلمه را تکان دهید.

۷- پس از چند دقیقه تمام دانه های ذرت باز می شوند و قابلمه پر از ذرت های شکفته و باز شده می شود.

۸- حال پاپ کورن ها آماده هستند و می توانید زیر شعله گاز را خاموش کنید. مشاهده خواهید کرد که تمامی دانه های ذرت شکفته شده اند و دانه باز نشده کف قابلمه معمولا یا باقی نمی ماند یا به تعداد انگشت شمار از دانه ها باز نشده باقی می مانند. برای داشتن پاپ کورن های خوشمزه و کاملا شکفته، باید هم از دانه ذرت مرغوب استفاده کنید و هم تمامی نکات را رعایت کنید. حتی اگر تمامی نکات را به خوبی رعایت کنید ولی دانه های ذرت بی کیفیت استفاده کنید نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

پاپ کورن خانگی

۹- می توانید پاپ کورن های خوشمزه را میل کنید. نوش جان

پاپ کورن خونگی روی گاز

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.