این غذاها باعث نفخ شکم می شوند

0 153

مجله اینترنتی دلخوشی: ممکن است گاهی اوقات احساس نفخ زیادی در شکم خود کنید و این امر باعث اذیت شدن شما شود. اگر علت نفخ شکم و معده، بیماری های کبدی و قلبی نباشد می تواند بخاطر خوردن مواد غذایی نفخ آور باشد. در اینجا مواد غذایی نفخ آور و دلایل نفخ آور بودنشان را بیان می کنیم.

 

درمان نفخ شکم، گاز معده

لیست مواد غذایی نفخ آور که باعث نفخ شکم می شوند:

۱) سیر : تحقیقات نشان داده است که مصرف سیر هر چند اندک باعث ایجاد نفخ شکم می شود بخصوص در افرادی که زیاد سیر مصرف نمیکنند.

۲) حبوبات : حبوباتی چون عدس، لوبیا، نخود، باقالا و سویا سرشار از فیبر بوده و مناسب ترین جایگزین برای گوشت قرمز می باشد، اما به دلیل اینکه موجب ایجاد گاز معده می شوند برخی از افراد سعی می کنند کمتر از آن ها استفاده کنند.

۳) کلم : انواع کلم ها باعث ایجاد نفخ شکم می شوند ولی به دلیل خاصیت زیادی که دارند توصیه می شود آن ها را مصرف کنید. البته کسانی که دچار نفخ زیادی می شوند باید در مصرف اینگونه مواد غذایی دقت کنند.

۴) آلو : آلو میوه ای است که به رفع یبوست کمک می کند ولی موجب ایجاد نفخ می شود! اگر می خواهید از این میوه خوشمزه  مصرف کنید آن را به همراه فرآورده های پروبیوتیک مصرف نمایید تا نفخ شکم را کمتر کند.

۵) نوشیدنی گازدار : نوشیدنی های گازدار باعث ایجاد نفخ در شکم می شوند و توصیه می شود مصرف آن ها را کاهش دهید و برای رفع نفخ ناشی از آن ها چای نعنایی بنوشید.

۶) شیر : اگر فرد مشکل عدم تحمل لاکتوز شیر را داشته باشد پس از مصرف شیر دچار نفخ می شود.

۷) میوه : میوه هایی چون گلابی، هلو، زردآلو و سیب به دلیل قند بالایی که دارند ممکن است باعث ایجاد نفخ شوند زیرا بدن تمام قند اینگونه میوه ها را جذب نمیکند و مقدار اضافی قند آن ها دفع می شود و گاز معده ایجاد می کند.

۸) سبزیجات : سبزیجات به دلیل اینکه سرشار از فیبر هستند گاز معده ایجاد می کنند.

۹) آدامس : زمانی که شما آدامس می جوید عمل بلع را زیاد انجام می دهید که این امر باعث می شود هوای بیشتری را به داخل شکمتان فرو ببرید که باعث می شود نفخ ایجاد شود.

۱۰) تند غذا خوردن : زمانیکه سریع و تند غذا می خورید هوای بیشتری بلع می کنید و بلع هوا باعث تورم شکم و نفخ می شود. خوردن غذا باید حداقل نیم ساعت طول بکشد. آرام غذا خوردن به لاغر شدن نیز کمک می کند.

گردآوری شده از: تبیان، اِپُک تایمز، ایران ناز

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.