فواید خیار برای سلامتی

0 206

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر می خواهید با اضافه کردن سبزیجات به رژیم غذایی خود خوراک سالم تری داشته باشید، خیار انتخاب خوبی است. مردم در سراسر جهان در برنامه غذایی خود از خیار استفاده می کنند و حتی در برنامه غذایی سنتی نیز استفاده از خیار توصیه شده است.

رژیم غذایی، کالری خیار

خواص خیار برای حفظ سلامت بدن:

 

سلامت قلب:

خیار حاوی پتاسیم (۱۵۲ میلی گرم در هر فنجان) است که می تواند فشار خون را پایین آورد و آن را تنظیم کند. مطالعات انجام شده در مورد مصرف پتاسیم نشان داده است که  مصرف زیاد پتاسیم با کاهش میزان سکته مغزی همراه است و همچنین احتمال خطر ابتلا به بیماری های کلیوی، قلب و عروق را کاهش می دهد. خوردن خیار یک راه آسان برای افزایش پتاسیم در بدنتان می باشد.

محافظت از مغز در برابر بیماری های عصبی:

یک ماده ضد التهابی به نام “فیستئین” در خیار، توت فرنگی و انگور وجود دارد که نقش مهمی در سلامت مغز دارد. “فیستئین” توانایی کاهش بیماری های عصبی مرتبط با سن را دارد و تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز می گذارد. همچنین این ماده به حفظ عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نیز کمک شایانی می کند.

محافظت از پوست در برابر اثرات پیری:

خیار در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا ثابت شده است که خیار به عنوان یک ضد چروک بالقوه در محصولات آرایشی موثر می باشد و از پوست ما در برابر اثرات پیری محافظت می کند.

جلوگیری از التهاب در بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان:

خیار می تواند التهاب های بدن را کاهش دهد. خیار حاوی پلی فنول هایی به نام “لیگناها” می باشد که به طور بالقوه خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی را در بدن کاهش می دهد.

کنترل کننده استرس:

خیار حاوی چندین ویتامین ب از جمله B1، B5، B7 (بیوتین) می باشد و به کاهش احساس اضطراب و برخی از اثرات مضر استرس کمک می کند.

کاهش بوی دهان:

معمولا بوی دهان به دلیل باکتری های موجود در دهان است و با مصرف سبزیجات غنی از فیبر و آب، مانند خیار، تولید بزاق دهان افزایش پیدا می کند که کمک می کند تا باکتری هایی که بو را در دهان ایجاد می کنند شستشو داده شود و از بین بروند.

خواص آنتی اکسیدانی:

خیار حاوی آنتی اکسیدان های متعدد می باشد که از جمله آن ها ویتامین “C” و بتاکاروتن هستند. همچنین خیار حاوی فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی مانند کورستین، آپی ژنین، لووتئولین و کامپرلول هستند که مزایای زیادی برای بدن دارند.

جلوگیری از یبوست:

خیار غنی از آب است و پوست آن  دارای فیبر می باشد. هر دو آب و فیبر به مواد غذایی کمک می کنند تا از دستگاه گوارش سریعتر و به راحتی حرکت کنند و به جلوگیری از یبوست کمک کنند.

حفظ وزن سالم:

خیار دارای فیبر و کم کالری (۱۶ کالری در هر فنجان) می باشد و حتی پوست خیار نیز این خواص را دارد. مواد غذایی حاوی فیبر می توانند به حفظ وزن سالم کمک کنند.

می توانید خیار را به روش های مختلف استفاده نمایید: در سالاد، ترشی، در آبمیوه های ترکیبی سبزیجات و … .

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع :huffingtonpost.com ،articles.mercola.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.