ماسک هایی برای از بین بردن لک های صورت

0 4,191

مجله اینترنتی دلخوشی: امروزه مردم فکر می کنند که برای از بین بردن لک های صورت خود باید کرم های گران قیمت خریداری کنند و یا لیزر درمانی نمایند در صورتیکه می توانید با روش های طبیعی لک های صورتتان را بسیار کمرنگ تر کنید و یا کاملا از بین ببرید. در اینجا ماسک های مفیدی را برای از بین بردن لک و پیس صورت معرفی می کنیم ولی دقت داشته باشید قبل از استفاده از آن ها با پزشک خود مشورت نمایید زیرا ممکن است پوستتان به مواد این ماسک ها حساسیت داشته باشد.

لک صورت ، جوانسازی پوست

ماسک های مفید برای از بین بردن لک های پوست صورت:

ماسک شماره ۱ : برای تهیه این ماسک ۴ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری شیرخشک و ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو را با یکدیگر مخلوط نمایید و خمیر بدست آمده را به صورتتان بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید، سپس مقداری ماست به پوست صورتتان بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس با شستشو دهید.

ماسک شماره ۲ : برای تهیه این ماسک ابتدا ۲ قاشق غذاخوری شیر را با آب یک عدد لیمو ترش مخلوط کنید و به پوستتان بمالید و منتظر بمانید این مواد روی پوستتان خشک شود، سپس مقداری پالپ آلوورا را روی پوستتان قرار دهید و با پارچه یا چسب روی آن را ببندید. این ماسک را شب روی پوستتان قرار دهید و صبح روز بعد پوست صورتتان را شستشو دهید.

ماسک شماره ۳ : آب دو عدد گوجه فرنگی و ۱ عدد لیمو ترش را با یکدیگر مخلوط کنید و ۲ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به آن بیفزایید، سپس این مواد را روی پوست صورتتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه شستشو دهید.

ماسک شماره ۴ : ابتدا ۵ قاشق غذاخوری خیار له شده را با ۵ قاشق غذاخوری جعفری له شده ترکیب نمایید سپس ۵ قاشق غذاخوری روغن کنجد را به این ترکیب اضافه نمایید. مواد بدست آمده را در یک بطری شیشه ای بریزید و به مدت چند روز در محیط تاریکی بگذارید، به مدت چند روز این مواد را روی لک های صورت خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه شستشو دهید.

ماسک شماره ۵ : ۱ عدد سیب متوسط را در مخلوط کن له کنید و آب دو عدد لیمو ترش، ۳ قاشق غذاخوری شکر و مقداری شیر را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. ترکیب بدست آمده را مقداری بجوشانید و پس از خنک شدن به پوستتان بمالید سپس بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید. توصیه می شود از این ماسک سه بار در هفته و شب ها استفاده نمایید.

ماسک شماره ۶ : مقداری عسل و زعفران کوبیده شده را ترکیب نمایید و روی لک های صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه شستشو دهید. از این ماسک می توانید روزی یک بار استفاده نمایید.

ماسک شماره ۷ : به مدت ۲ تا ۳ هفته مقداری روغن کرچک را شب ها روی لک های صورتتان بمالید و صبح روز بعد بشویید تا اثر معجزه آسای آن را مشاهده نمایید.

ماسک شماره ۸ : مقدار ۱۰۰ گرم پودر ریحان و نعناع خشک شده را با یکدیگر ترکیب نمایید و مقداری پودر زردچوبه به آن بیفزایید، سپس مقداری آب گل محمدی به این ترکیب بیفزایید تا خمیری بدست آید. این خمیر را به مدت دو هفته روی لک های صورتتان بمالید و هربار پس از ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

ماسک شماره ۹ : ۱ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق چایخوری دارچین ترکیب نمایید و هر صبح این ترکیب را به پوست صورتتان بمالید و پس از ۲۰ دقیقه شستشو دهید.

ماسک شماره ۱۰ : نصف قاشق غذاخوری لیمو ترش را با یک عدد سفید تخم مرغ خوب مخلوط کنید سپس دو عدد بادام پوست کنده رنده شده به آن بیفزاید و به پوستت صورتتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک روزی یکبار به مدت ۱۰ روز استفاده نمایید.

ماسک شماره ۱۱ : شیر ترشیده به دلیل داشتن اسید لاکتیک می تواند در از بین بردن لک های صورت مؤثر باشد.

ماسک شماره ۱۲ : آب پرتقال یا لیمو ترش به دلیل داشتن ویتامین “سی” و انواع آنتی اکسیدان ها، در از بین بردن لک های صورت اثر زیادی دارد.

گردآوری شده از:   مجله سیب سبز، forum.topersian

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.