بهترین ماسک ها و کرم های ضدچروک خانگی

0 8,290

مجله اینترنتی دلخوشی: چروک صورت به دلیل خشکی و عدم رطوبت کافی آن است. بنابراین همیشه باید شرایطی برای پوست ایجاد کنیم تا به اندازه کافی آب رسانی شود. گیاهان بسیاری هستند که تاثیر زیادی روی چروک صورت دارند و استفاده از آنها موجب بهبود چروک های صورت و همچنین پیشگیری از به وجود آمدن آنها می شود. تا جایی که می توانید با استفاده از گیاهان و به صورت طبیعی خود را درمان کنید و استفاده از روش های شیمیایی با صرف هزینه های بسیار را کنار بگذارید. در ادامه تعدادی ماسک و کرم ضدچروک را به شما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آنها در عرض یک ماه نتیجه خواهید گرفت و تاثیرات آنها را مشاهده خواهید کرد.

چروک صورت،ماسک ضدچروک

ماسک ها و کرم های ضدچروک

۱- ماسک عسل و تخم مرغ: این ماسک بسیار موثر است وبعد از یک هفته تا حدودی می توانید نتایج آن را مشاهده کنید. برای تهیه این ماسک، به این مواد نیاز داریم: ۱ عدد زرده تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام یا زیتون، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۲ قاشق چایخوری وازلین. ابتدا به وسیله بخار آب وازلین را آب کنید و بگذارید خنک شود و گرمایش از بین برود، سپس بقیه مواد را اضافه کنید و خوب بهم بزنید. حال می توانید این مخلوط را روی پوست صورت بمالید و به صورت دورانی و آهسته ماساژ دهید. اجازه دهید تا ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند. پس از ۳۰ دقیقه صورتتان را با صابون گلیسیرینه بشویید و پس از خشک کردن، از مرطوب کننده استفاده کنید.

۲- گیاه رازیانه: رازیانه دارای خواص فراوانی است. برای پوست نیز بسیار مفید است و موجب شادابی و نشاط پوست می شود و خستگی چهره را از بین می برد. همچنین چین و چروک صورت را بهبود می بخشد، موجب روشن شدن پوست می شود، و پف صورت را برطرف می کند. تمام قسمت های گیاه رازیانه را می توان استفاده کرد. ماسکی از این گیاه درست کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس بشویید.

۳- پای مرغ: پای مرغ دارای خواص فراوانی در استحکام استخوان ها دارد. ولی علاوه برآن خوردن آن موجب شادابی و جوانی پوست می شود. پای مرغ سرشار از کلاژن است و یکی از دلایل اینکه بیشتر مردم چین و کره پوستی شفاف و صاف دارند، استفاده از پای مرغ در برنامه غذایی شان است.

۴- ماسک آلوئه ورا و تخم مرغ: هر دوی اینها دارای مقدار فراوانی از ویتامین E هستند. ویتامین ای، در جوان سازی پوست بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک، سفیده تخم مرغ و ژل موجود در گیاه آلوئه ورا را مخلوط کنید و به صورت ماسک روی پوست صورت تان بمالید. سپس بعد از ۲۰ دقیقه صورت تان را بشویید و خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

۵- روغن بذرکتان: روغن بذرکتان از خاصیت فوق العاده ای در محو کردن چین و چروک صورت برخوردار است. کافی است به مدت یک ماه هر بار ۲ قاشق غذاخوری از آن را روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید. تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

۶- کرم معجزه گر: این کرم ترکیبی، تاثیر فوق العاده ای در جوان کردن پوست دارد. با تهیه مواد آن می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید. مواد مورد نیاز برای این کرم ترکیبی عبارتست از: روغن شترمرغ ۵۰ سی سی، روغن بادام ۵۰ سی سی، روغن جوجوبا ۵۰ سی سی، موم زنبورعسل ۴۰ گرم، لانولین ۱۲ گرم، و اسانس و رایحه مورد نظرتان. موم و لانولین را داخل ظرف شیشه ای نشکن بریزید و روی بخار آب بگذارید تا به شکل مایع دربیاید. سپس، بقیه مواد را اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا یکدست شود. حال اجازه دهید تا خنک شود. به این شکل کرم معجزه گر ما آماده می شود و می توانید روزانه از آن به صورت خود بمالید و یا قبل از خوابیدن آن را روی پوست خود بمالید و صبح آن را بشویید.

گردآوری شده از:

حکیم تهرانی

دکتر سلام

تبیان

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.