ادویه های پایین آورنده کلسترول خون

0 177

مجله اینترنتی دلخوشی: رژیم های غذایی مناسب، ورزش کردن و داشتن سبک زندگی صحیح به شما کمک می کند که سلامتیتان را حفظ نمایید. با اضافه کردن مواد غذایی سالم به برنامه غذایی خود می توانید از بسیاری از بیماری ها در امان بمانید. چاشنی ها و ادویه ها در برخی از بیماری ها بسیار کمک کننده می باشند، از جمله این چاشنی ها می توان به زردچوبه، سیر و زنجبیل اشاره کرد که نقش بسزایی در پایین آوردن کلسترول دارند که در اینجا خواص هریک از آن ها را شرح می دهیم.

ادویه هایی که کلسترول خون را کاهش می دهند:

زردچوبه : محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند با آزمایشاتی که روی حیوانات کردند دریافتند که زردچوبه دارای اثرات مثبت در پیشگیری از ایجاد پلاک در رگ های خونی دارد و مانع از گرفتگی عروق می شود، همچنین استفاده از زردچوبه، کلسترول را پایین می آورد و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، البته هنوز مشخص نشده است که استفاده از چه مقدار از زردچوبه این اثرات را بر انسان دارد. زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین است که این ماده از عوامل تخریب کننده سلول ها است و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

کلسترول ، گرفتگی عروق

زنجبیل : محققان مرکز پزشکی مریلند دریافتند که زنجبیل داری اثرات کاهش دهنده کلسترول می باشد و از بیماری های قلبی، سکته قلبی و گرفتگی عروق جلوگیری می کند. زنجبیل را می توانید برای خوش طعم کردن انواع غذاها نیز استفاده کنید، بخصوص در فصل زمستان چاشنی زنجبیل را بیشتر استفاده نمایید.

کلسترول ، گرفتگی عروق

سیر : سیر دارای خواص درمانی بسیار زیادی است که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی، خواص آنتی اکسیدانی، خواص ضد قارچی، کاهش دهنده تری گلیسرید، کاهش دهنده فشار خون و… . همچنین سیر در پایین آوردن کلسترول بد خون نیز بسیار مؤثر است و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. سیر را می توانید در انواع غذاها استفاده نمایید و علاوه بر طعم خوب آن از خواص درمانی اش نیز بهره ببرید.

کلسترول ، گرفتگی عروق

منبع: تبیان

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.