تفاوت هاف اند هاف،خامه سبک،هوی کریم و ویپینگ کریم

4 15,840

مجله اینترنتی دلخوشی: انواع خامه های آشپزی شامل هاف اند هاف (Half-and-Half) ، خامه سبک، خامه سنگین یا هوی کریم و ویپینگ کریم است.اصلی ترین تفاوت این چهار نوع خامه در میزان درصد چربی آنهاست. هر چقدر که میزان چربی خامه بالاتر باشد، خامه غلیظ تر خواهد بود و البته تبدیل خامه به صورت فرم گرفته بعد از زدن خامه، راحت تر خواهد بود. خامه هایی که میزان چربی آنها بالاتر است در برابر بستن و دلمه شدن، مقاوم تر هستند، بنابراین این نوع از خامه ها برای استفاده در انواع سوپ ها و سس ها که قرار است در معرض حرارت قرار بگیرند، مناسبت تر هستند.

هوی کریم، ویپینگ کریم

هاف اند هاف (Half-and-Half):

خامه هاف اند هاف همانطور که از اسمش مشخص است نوعی خامه است که در آن نصف شیر و نصف خامه سبک استفاده شده است. این نوع خامه حدود ۱۲ درصد چربی دارد، که نوعی خامه است که میزان چربی آن از شیر معمولی با چربی ۳٫۵ درصد، بیشتر است، همچنین چربی آن از خامه سبک نیز کمتر است. به این نوع خامه، شیرخامه هم می گویند چون دقیقا نصف آن شیر و نصف دیگر آن خامه است. از این نوع خامه معمولا در تهیه انواع نوشیدنی ها با قهوه و اسپرسو و یا دسرهایی مانند پاناکوتا استفاده می شود. خامه هاف اند هاف به دلیل میزان درصد پائین تر خامه، برای فرم گرفتن مناسب نیست.

هوی کریم، ویپینگ کریم

هوی کریم، ویپینگ کریم

خامه سبک یا لایت کریم چیست؟ (Light cream)

میزان درصد چربی خامه سبک حدود ۲۰ درصد است. اگر چه خامه سبک میزان چربی بیشتری نسبت به خامه هاف اند هاف دارد، اما هنوز هم میزان چربی آن برای فرم گرفتن خامه کافی نیست. اگر خامه سبک را مثلا در تهیه سوپ استفاده می کنید، مراقب میزان حرارت باشید چون این نوع خامه به دلیل چربی پائین تر، ممکن است در حرارت بالا دلمه شود. به طور کلی خامه سبک برای تهیه سوپ ها و سس ها وهمچنین در کنار انواع دسرهایی مانند میوه های تازه بسیار مناسب است.

هوی کریم، ویپینگ کریم

هوی کریم، ویپینگ کریم

ویپینگ کریم چیست؟ (Whipping Cream)

میزان درصد چربی ویپینگ کریم حدود ۳۵ درصد می باشد. ویپینگ کریم نیز همانند خامه سبک، برای انواع سوپ ها، سس ها و دسرها مناسب است. ویپینگ کریم خیلی شبیه به خامه سنگین است. این نوع خامه پس از زدن با همزن، فرم می گیرد و حجم آن تقریبا دو برابر می شود. ویپینگ کریم نیز همانند خامه سنگین با زدن فرم می گیرد اما ثبات و فرم گیری آن به خوبی خامه سنگین نیست.

هوی کریم، ویپینگ کریم

خامه سنگین یا هوی کریم چیست؟ (Heavy cream)

خامه سنگین یا هوی کریم گاهی هوی ویپینگ کریم (Heavy Whipping Cream) هم نامیده می شود. میزان درصد چربی خامه سنگین یا هوی کریم، حدود ۳۶ تا ۴۰ درصد است. خامه سنگین بعد از زدن و فرم گرفتن، حجم آن دوبرابر می شود.

خامه سنگین بهترین نوع خامه برای تهیه خامه فرم گرفته در منزل است، به دلیل اینکه پس از فرم گرفتن بسیار سفت است و شکل خود را به خوبی حفظ می کند. پس از چند دقیقه زدن خامه سنگین، خامه فرم گرفته با کیفیت خوبی خواهید داشت. از این نوع خامه می توانید در تهیه انواع سوپ، سس، بستنی و دسرها و تزیین کیک و شیرینی استفاده کنید.

هوی کریم، ویپینگ کریم

هوی کریم، ویپینگ کریم

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام نمیشه از خامه قنادی به جای خامه سنگین استفاده کرد؟

    1. دلخوشی می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله می تونید استفاده کنید

  2. فاطمه می گوید

    سلام
    من به خامه ی هوی ویپینگ کریم احتیاج دارم، چه خامه هایی میتونم بخرم؟

    1. دلخوشی می گوید

      سلام فاطمه عزیز
      باید از خامه های با درصد چربی بالاتر استفاده کنید
      از همین خامه های قنادی مخصوص کیک که در بازار موجود هست
      می تونید تهیه کنید و با همزن بزنید تا خامه شکل بگیره

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.