شیرینی نارگیلی بازاری سه رنگ (نارگیلی پفکی)

0 20,414

مجله اینترنتی دلخوشی: شیرینی نارگیلی، نوعی شیرینی بسیار خوشمزه و معطر است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن پودرنارگیل چرب است. برای درست کردن شیرینی نارگیلی بازاری و شیرینی نارگیلی به سبک قنادی ها باید رازها و فوت و فن تهیه شیرینی نارگیلی اصیل را بدانید. شما می توانید با استفاده از رنگ های طبیعی، شیرینی نارگیلی رنگی مثل شیرینی نارگیلی کاکائویی یا شیرینی نارگیلی زعفرانی نیز درست کنید. در این مطلب سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه شیرینی نارگیلی بازاری و نکات مهم تهیه شیرینی نارگیلی به سبک قنادی ها را به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی قنادی:

  • پودر نارگیل پرچرب ۳ پیمانه
  • شکر یک و نیم پیمانه
  • سفیده تخم مرغ ۵ الی ۶ عدد
  • روغن مایع سه چهارم پیمانه
  • وانیل یک قاشق چایخوری
  • آبلیمو ۲ قاشق مرباخوری
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • پودر کاکائو به میزان لازم
  • پودر پسته برای تزئین شیرینی نارگیلی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بازاری:

ابتدا پودر نارگیل، شکر، سفیده تخم مرغ و نصف روغن را در ظرفی بریزید و مواد را باهم مخلوط کنید. در مورد سفیده های تخم مرغ، بسته به سایز سفیده تخم مرغ ممکن است به ۵ یا ۶ عدد سفیده نیاز داشته باشید. در مرحله اولیه ۵ عدد سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگر در مراحل بعدی احساس کردید خمیر شیرینی نارگیلی سفت است، می توانید از یک عدد سفیده تخم مرغ دیگر نیز استفاده کنید.


شیرینی نان پنجره ای ترد و خوشمزه


دو مرحله بسیار مهم در تهیه شیرینی نارگیلی بازاری نرم و لطیف وجود دارد.

مرحله مهم اول، چرخ کردن خمیر شیرینی نارگیلی است و مرحله دوم، داغ زدن یا همان گرم کردن خمیر شیرینی نارگیلی است که هر کدام را به طور مفصل در ادامه توضیح می دهیم.

به کمک یک چرخ گوشت، دستگاه غذاساز یا دستگاه مولینکس، خمیر شیرینی نارگیلی را کاملا نرم و یکدست کنید. اگر از چرخ گوشت استفاده می کنید، مواد را ۲ مرتبه از چرخ گوشت رد کنید یا به مدت ۲ الی ۳ دقیقه داخل غذاساز یا مولینکس مواد را له کنید.

وقتی مواد را چرخ می کنید، یک خمیر کاملا لطیف، نرم و یکدستی خواهید داشت و مواد کالا له می شوند.

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

حال مابقی روغن، آب لیمو ترش و وانیل را به مواد اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

حال باید مرحله داغ زدن یا گرم کردن مواد شیرینی نارگیلی را انجام دهید.

مواد را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و آن را روی شعله کاملا ملایم قرار دهید. مواد را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی شعله کاملا ملایم مرتب هم بزنید تا مواد فقط گرم شوند ولی نباید به نقطه جوشیدن برسد و گرنه خمیر شیرینی نارگیلی خراب می شود.

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

در این مرحله خمیر شیرینی نارگیلی آماده است. در صورت دلخواه می توانید شیرینی نارگیلی ساده، شیرینی نارگیلی کاکائویی و شیرینی نارگیلی زعفرانی درست کنید، می توانید مواد را به سه قسمت تقسیم کنید و یکی را ساده و سفید رنگ نگه دارید، یکی را زعفرانی کنید و به دیگری مقداری پودر کاکائو اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

حال سینی فر را چرب کنید و یک کاغذ روغنی در آن پهن کنید.

خمیر شیرینی نارگیلی را داخل قیف شیرینی پزی که در آن ماسوره ساده و گرد انداخته اید، بریزد و با رعایت فاصله، شکوفه هایی از شیرینی روی کاغذ روغنی قرار دهید. برای شکوفه زدن، قیف را نزدیک سینی نگه دارید و بدون تکان دادن و جابه جا کردن قیف، مواد داخل قیف را فشار دهید تا یک شکوفه کوچک گرد درست شود.

روی شیرینی ها کمی پودر پسته بریزید.

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

سینی فر را داخل فری که از قبل به مدت ۱۵ دقیقه گرم شده است، در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت حدودا ۲۰ دقیقه قرار دهید. اگر از فر گازی استفاده می کنید باید حدودا ۲۰ درجه دما را کمتر کنید یعنی حدودا فر را روی درجه ۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. چون این شیرینی بسیار لطیف است و در دمای خیلی بالا زود می سوزد.

یک نشانه خوب برای اینکه بفهمید شیرینی نارگیلی پخته و آماده است این است که لبه های زیر شیرینی کمی طلایی رنگ شده باشد و همچنین نوک شیرینی ها نیز کمی طلایی رنگ شود.

وقتی شیرینی نارگیلی بازاری می پزد، روی آن ترک های بسیار ریز و زیبایی ایجاد می شود.

وقتی شیرینی را از وسط نصف می کنید، روی شیرینی ها تقریبا برشته و داخل آنها کاملا نرم و لطیف است.

وقتی شیرینی ها آماده شدند و آنها را از فر خارج کردید، اجازه دهید تا با دمای محیط کاملا سرد شوند. حال به راحتی از کاغذ روغنی جدا می شوند.

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

چون شیرینی نارگیلی در معرض هوا سریع خشک می شود، آن را داخل یک ظرف دربسته نگهداری کنید تا شیرینی های نارگیلی خوشمزه کاملا نرم و لطیف باقی بمانند.

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

شیرینی نارگیلی، شیرینی نارگیلی قنادی

نکات مهم و کلیدی برای تهیه شیرینی نارگیلی بازاری:

۱- مقدار شیرینی های تهیه شده در این دستور با دو برابر مقدار مواد اولیه  ذکر شده، تهیه شده است. شما می توانید مقادیر را طبق نیاز خود بیشتر یا کمتر کنید.

۲- حتما از پودر نارگیل پرچرب برای درست کردن شیرینی نارگیلی بازاری استفاده کنید.  برای داشتن شیرینی های نارگیلی خوشمزه و تازه از پودر نارگیل کهنه و خشک استفاده نکنید.

۳- مرحله گرم کردن خمیرشیرینی نارگیلی روی گاز یکی از مراحل مهم در تهیه شیرینی نارگیلی با کیفیت خوب است.

۴- مرحله چرخ کردن و له کردن خمیر شیرینی نارگیلی بسیار مهم است و حتما برای درست کردن شیرینی نارگیلی، باید این مرحله را انجام دهید.

۵- چون بافت شیرینی نارگیلی بسیار نرم و لطیف است، بنابراین در معرض هوا، سریع خشک می شود. می توانید شیرینی نارگیلی را داخل یک ظرف دربسته داخل کابینت نگهداری کنید. شیرینی های نارگیلی را داخل یخچال قرار ندهید چون سریع خشک می شوند. برای نگهداری مدت زمان طولانی تر، می توانید شیرینی های نارگیلی را داخل فریزر نگهداری کنید و موقع مصرف آنها را خارج کنید و اجازه دهید تا دوباره نرم شوند.

۶- در تهیه شیرینی نارگیلی فقط از سفیده تخم مرغ استفاده می شود.

۷- در تهیه شیرینی نارگیلی به هیچ عنوان از آرد استفاده نکنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.