داروی گیاهی درمان سینوزیت در ایران تولید می شود

0 2,887

مجله اینترنتی دلخوشی: محققان شرکت های دانش بنیان در مرکز رضد فرآورده های گیاهی جهاد دانشگاهی در استان اردبیل، موفق به تولید داروی گیاهی ضد سینوزیت برای درمان سینوزیت شدند. مجری این طرح، محمود خروشی در مصاحبه با خبرنگار ایسنا بیان کرد که فعالیت ما در زمینه داروهای گیاهی است. وی اظهار کرد: در شرایط کنونی، بهترین راه درمان سینوزیت، مصرف داروهای آنتی بیوتیک است که متاسفانه این داروها در بدن باعث ایجاد مقاوت می شوند. وی اضافه کرد: متاسفانه برای درمان های ساده تر هم مجبور هستیم تا مقدار دوز آنتی بیوتیک را افزایش دهیم و یا اینکه نوع دارو را تغییر دهیم که باز هم باعث مقاومت دارویی خواهد شد.

سینوزیت حاد، بهبود سینوزیت

داروی گیاهی ضد سینوزیت در اردبیل تولید شد:

محمود خروشی اظهار داشت: ما موفق به تولید داروی ضد سینوزیت صد در صد گیاهی شده ایم که مشابه خارجی آن نیز وجود ندارد.

این محقق گفت که دوره درمان سینوزیت با این داروی گیاهی، ۲۰ تا ۳۰ روز است. برای تولید این دارو از سیاه دانه و رزماری استفاده شده که عمده ترین بهره‌گیری از این دارو قطره ضد اختناق است. این دارو باعث باز شدن سینوس ها شده و تخلیه کننده سینوس ها است و می تواند برونش‌ها را از برگشت ۳ نوع باکتری مهم که عامل سینوزیست هستند، مصون کند.

وی افزود: این دارو در ۳ بیمارستان روی ۳۰۰ بیمار و تخت نظر متخصص گوش و حلق و بینی امتحان شده است که برای سینوزیت های حاد، نتیجه خوبی گرفتیم. استفاده از این دارو برای شرایط حاد ۴۰ درصد پاسخ داده است، در صورتی که سینوزیت حاد تحت جراحی درمان می شود. مجری این طرح اظهار کرد: به دلیل اینکه برخی بیماری ها مانند آسم، علائمی شبیه به سینوزیت مثل تنگی نفس دارند، بنابراین توصیه می شود که مصرف تحت نظر پزشک انجام گیرد.

منبع: ایسنا

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.