لیست کارهایی که پس از ورزش کردن نباید انجام دهیم

0 100

مجله اینترنتی دلخوشی: غذاهایی که می خوریم و کارهایی که پس از ورزش کردن انجام می دهیم همه برای رشد و ریکاوری بدن اهمیت دارند. به همین دلیل است که باید از انجام برخی از کارها پس از ورزش اجتناب کرد. در ادامه فهرستی از کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام داد را بیان کرده ایم.

وزنه برداری، عضله سازی

نکات ریکاوری بدن پس از ورزش کردن:

۱) پس از انجام حرکات ورزشی و وزنه برداری، بدن عرق کرده و مقداری آب از دست می دهد. بنابراین لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید تا آب از دست رفته بدن جبران شود. همچنین پس از انجام حرکات ورزشی، بدن به برگرداندن گلیکوژن و جا به جایی الکترولیت نیاز دارد که بدون نوشیدن آب امکان پذیر نمی باشد.

۲) هنگامی که ورزش می کنید بدن گرم شده و رگ های خونی نیز باز می شود. اگر پس از ورزش کردن خودتان را سرد نکنید، بدن ریکاوری نمی شود و ممکن است احساس سرگیجه و مریضی به شما دست دهد. قبل از اتمام ورزش مطمئن شوید که ضربان قلبتان کمتر از ۱۰۰ شده است و این کار را با استفاده از ردیاب تناسب اندام انجام دهید.

۳) پس از ورزش حتی اگر زیاد هم عرق نکرده اید لباس های خود را عوض کنید زیرا لباس های مرطوب باکتری های زیادی را جذب خود می کنند. بدون فکر کردن به اینکه پس از ورزش دوش می گیرید یا نه لباس هایتان را عوض کنید تا عضلات بدنتان شل شده و بدنتان ریکاوری شود. همچنین کفش های ورزشی خود را درآورده و از صندل یا کفش راحت دیگری استفاده کنید.

۴) بلافاصله پس از ورزش غذا نخورید و بگذارید نیم ساعت بگذرد سپس یک غذای حاوی کربوهیدرات و پروتئین میل نمایید تا سوخت کافی به ماهیچه هایتان برسد. استفاده از غذاهای چرب پس از ورزش، گوارش بدن را مختل کرده و به تأخیر می اندازد.

۵) پس از ورزش از آب میوه ها و اسموتی های پرکالری که شکر زیادی دارند استفاده نکنید و سعی کنید خودتان با ترکیب تکه های میوه و اسفناج و یا سایر مواد غذایی مغذی اسموتی درست کنید.

۶) پس از ورزش چند فعالیت سبک انجام دهید تا به جریان پیدا کردن خون کمک کند و بدنتان به خوبی ریکاوری شود. می توانید حرکات کششی به صورت ایستاده انجام دهید و یا کمی قدم بزنید.

۷) اگر پس از ورزش خواب و استراحت کافی را نداشته باشید بدنتان قادر به بازسازی دوباره نخواهد بود. می توان گفت کارهایی که پس از ورزش انجام می دهید بیشترین تأثیر را روی نتیجه ورزش شما خواهند گذاشت.

۸) پس از ورزش پرخوری نکنید و همچنین رژیم غذایی سخت نیز نگیرید زیرا بدنتان به سوخت و ساز نیاز دارد. می توانید از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین در وعده های غذای خود استفاده نمایید.  

۹) شاید فکر کنید داشتن تمرین سخت به صورت مداوم برای بدنتان خوب است در صورتیکه اینگونه نیست و بدن نیاز به زمان کافی برای ریکاوری دارد. پس بهتر است بعضی از روزها نیز به انجام تمرینات سبکتر همچون پیاده روی بپردازید.

۱۰) پس از ورزش از مسکن استفاده نکنید، برخی از محققان معتقدند که مصرف مسکن هایی چون ایبوپروفن پس از ورزش می تواند از سنتز پروتئین جلوگیری کند، در صورتی که این موضوع اثبات نشده است و مصرف مسکن زیاد ممکن است به بدن آسیب وارد کند.

گردآوری شده از: bornafit.ir ، fitamin.ir

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.