کوفته پنیری ترکیه-کوفته کباب (کاشارلی کوفته ترکی)

0 4,786

مجله اینترنتی دلخوشی: کوفته پنیری یکی از انواع غذاهای ترکی است. کوفته پنیری ترکیه یا کاشارلی کوفته یا کوفته کباب، با نوع کوفته های ایرانی کمی متفاوت است. در واقع کوفته پنیری ترکیه نوعی کوفته مغزدار با پنیر چدار یا پنیر پیتزا می باشد که آن را در نهایت گریل می کنند. کوفته پنیری ترکی استانبولی را به شکل های مختلف می پیچند و در مغز آن پنیر قرار می دهند. این کوفته خوشمزه را می توانی به عنوان غذای اصلی برای ناهار یا شام تهیه کرد. در این مطلب سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه کوفته پنیری ترکیه ای را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به همراه تمامی جزئیات برای شما آموزش خواهد داد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

کاشارلی کوفته، کوفته کباب


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


کاشارلی کوفته، کوفته کباب

 

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

مواد لازم برای تهیه کوفته پنیری ترکیه:

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • پنیر موزارلا یا پنیر چدار به میزان لازم
  • مغز نان خشک شده یا آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفری ریز خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • فلفل قرمز به میزان لازم
  • پودر سیر به میزان لازم
  • پودر زیره به میزان لازم
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم
  • کره ۲۵ گرم
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته پنیری ترکیه:

ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید.

جعفری را پاک کنید، بشویید و ریز خرد کنید.

داخل یک کاسه بزرگ، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، ادویه جات شامل نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر زیره، پودر سیر (یا یک الی ۲ حبه سیر له شده)، جعفری خرد شده و مغز نان خرد شده یا آرد سوخاری را اضافه کنید و آنها را کاملا با هم ورز دهید.

سعی کنید ترجیحا از گوشت چرخ کرده ترکیبی گوساله و گوسفندی یا فقط گوسفندی استفاده کنید تا گوشت شما چربی کافی را داشته باشد. اگر گوشت چرخ کرده چربی کافی نداشت، می توانید ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به مواد گوشتی اضافه کنید و مواد را با هم ورز دهید.

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

وقتی مواد کوفته ترکی استانبولی آماده شد، حالا باید آن را بپیچیم و داخل آنها از پنیر چدار یا پنیر موزارلا استفاده کنیم. البته می توانید بدون قرار دادن پنیر داخل کوفته ها، آنها را به اشکال دلخواه در بیاورید و گریل کنید.

برای راحتی کار می توانید همان ابتدای کار مواد کوفته کباب را به قسمت های مساوی تقسیم کنید.

معمولا کوفته پنیری ترکیه (کاشارلی کوفته) را به اشکال مختلف می پیچند. شکل مرسوم کوفته پنیری، به صورت گرد و لوله ای است.

برای راحتی کار سعی کنید به جای پنیر چدار یا پنیر موزارلای رنده شده، از پنیر های رنده نشده و یک تکه استفاده کنید تا بتوانید آنها را به راحتی وسط کوفته ترکی استانبولی قرار دهید.

کنار دست خود یک کاسه کوچک آب قرار دهید تا بتوانید به راحتی و بدون چسبیدن مواد گوشتی به دستتان، آنها را شکل دهید.

یک تکه از مواد گوشتی را روی صفحه کار یا کف دست خود باز کنید.

حال یک اسلایس پنیر موزارلا یا چدار در وسط کوفته کباب قرار دهید.

حال مجددا یک تکه دیگر از مواد گوشتی که کاملا در کف دست خود آن را باز کرده اید روی پنیر قرا دهید و سعی کنید تا گوشه های مواد گوشتی را به هم برسانید و آن را ببندید تا پنیر داخل مواد گوشتی پنهان شود. سعی کنید این کار را با دقت و خوب انجام دهید تا موقع سرخ کردن پنیر از درزهای باز گوشت بیرون نزند.

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

همچنین می توانید کوفته کباب را به شکل لوله ای یا سیگارتی نیز درست کنید. برای اینکار یک تکه گوشت را روی صفحه کار یا کف دست خود کاملا باز کنید، یک تکه پنیر برش داده شده به شکل مستطیل باریک در وسط گوشت قرار دهید و دو طرف گوشت را روی هم بیاورید و کاملا آن را ببندید تا پنیر داخل گوشت پنهان شود.

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

در صورت استفاده از پنیر پیتزای رنده شده، می توانید مقداری از پنیر را داخل دست خود فشرده کنید و به صورت یک گلوله در بیاورید و سپس آن را در مغز کوفته قرار دهید.

وقتی تمام کوفته پنیری های خوشمزه را آماده کردید، حال آنها را داخل یک ظرف بچینید و رویش سلفون بکشید و به مدت ۱۵ دقیقه الی نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد گوشتی خودش را بگیرد.

سپس کاشارلی کوفته ها را روی صفحه گریل، کاملا گریل کنید. همچنین می توانید داخل ماهیتابه خط دار گریل مقداری کره و روغن بریزید و سپس کوفته پنیری ترکیه را داخل آن، گریل و سرخ کنید. البته استفاده از تابه خط دار گریل برای زیباتر شدن کوفته هاست اما می توانید آنها را داخل ماهیتابه معمولی نچسب نیز سرخ کنید.

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

کاشارلی کوفته، کوفته کباب

در نهایت کوفته پنیری ترکیه ای خوشمزه را داخل ظرف سرو بچینید و تزیین کنید. برای تزیین کوفته ترکی می توانید از پیاز حلقه شده، فلفل سبز یا فلفل دلمه ای سبز گریل شده، گوجه کباب شده، حلقه های لیمو، سیب زمینی سرخ شده و مقداری برنج قالبی یا دورچین های دلخواه، استفاده کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.