ژله لیوانی موز و لیمو – ژله بستنی تک نفره راه راه

0 9,319

مجله اینترنتی دلخوشی: دسر ژله لیوانی تک نفره یکی از روش های جالب و راحت برای سرو دسر برای میهمانها می باشد. دسر لایه ای موز و لیمو ترکیب بسیار خوشمزه از ژله موز و لیمو است که علاوه بر آن از ژله بستنی نیز در این ژله لایه ای استفاده می شود. ژله لیوانی موز و لیمو را می توانید به عنوان دسر برای مهمانی ها و تولد ها برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید. ژله لیوانی یا ژله تک نفره، گزینه های بسیار عالی برای دسر جشن تولد می باشند. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه ژله لیوانی تک نفره موز و لیمو را به همراه تمام جزئیات و به صورت تصویری به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ژله بستنی، ژله راه راه

ژله بستنی، ژله راه راه


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


ژله بستنی، ژله راه راه

 

ژله بستنی، ژله راه راه

مواد لازم برای تهیه ژله لیوانی موز و لیمو:

  • ژله موز ۲ بسته
  • ژله لیمو ۲ بسته
  • بستنی وانیلی آب شده ۱ لیوان
  • آب داغ ۴ لیوان
  • آب سرد ۱ لیوان
  • لیوان کوچک تک نفره به تعداد لازم

طرز تهیه ژله لیوانی موز و لیمو:

اگر می خواهید از این به بعد ژله های خود را کاملا حرفه ای درست کنید و علت خراب شدن ژله ها را بدانید، لینک نکات طلایی برای درست کردن ژله را حتما مطالعه کنید.

به طور کلی به ازای هر بسته پودر ژله، به یک و نیم لیوان مایعات نیاز داریم. برای درست کردن ژله لیوانی موز و لیمو، به ۴ رنگ و طعم ژله شامل ژله موز، ژله بستنی موز، ژله لیمو، ژله بستنی لیمو نیاز داریم. برای درست کردن ژله موز و ژله لیمو، به ازای از بسته پودر ژله از ۱ لیوان آب داغ و نصف لیوان آب سرد استفاده می کنیم و برای درست کردن ژله بستنی موز و ژله بستنی لیمو به ازای هر بسته پودر ژله از یک لیوان آب داغ و نصف لیوان بستنی وانیلی آب شده استفاده می کنیم. یعنی در مجموع به ازای ۴ بسته پودر ژله به ۶ لیوان مایعات نیاز داریم.

برای درست کردن ژله تک نفره راه راه موز و لیمو مراحل زیر را انجام دهید:

هر بسته پودر ژله را داخل یک ظرف جداگانه بریزید. یعنی ۴ ظرف.

داخل هر ظرف یک لیوان آب داغ بریزید و هر کدام از ژله ها را هم بزنید تا پودر ژله حل شود.

برای شفافیت بیشتر ژله ها، آنها را به نوبت به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید سپس از ماکروویو خارج کرده و هم بزنید تا ژله ها کاملا حل شوند و یکدست شوند.

در حال حاضر ۲ ظرف جدا از ژله موز و ۲ ظرف جدا از ژله لیمو داریم.

ژله بستنی، ژله راه راه

داخل یکی از ظرف های ژله موز، نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و هم بزنید.

داخل ظرف دیگر ژله موز که قرار است ژله بستنی موز باشد با رنگی روشن تر از ژله موز، نصف لیوان بستنی وانیلی آب شده اضافه کنید (البته دقت کنید که حتما باید ژله موز کاملا سرد شده باشد وگرنه اگر در حالت داغ بودن ژله موز، بستنی را اضافه کنید باعث بریدن بستنی شده و ژله را خراب می کند.)

داخل یکی از ظرف های ژله لیمو، نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و هم بزنید.

داخل ظرف دیگر ژله لیمو که قرار است ژله بستنی لیمو باشد با رنگی روشن تر از ژله لیمو، نصف لیوان بستنی وانیلی آب شده اضافه کنید (البته دقت کنید که حتما باید ژله لیمو کاملا سرد شده باشد وگرنه اگر در حالت داغ بودن ژله لیمو، بستنی را اضافه کنید باعث بریدن بستنی شده و ژله را خراب می کند.)

حال ۴ رنگ مختلف ژله داریم که باید آنها را داخل لیوان های کوچک بریزیم تا ژله تک نفره راه راه داشته باشیم.

ژله بستنی، ژله راه راه

ژله راه راه را باید طوری داخل لیوان کوچک ژله بریزید تا روی دیواره های لیوان نریزد وگرنه بعد از آماده شدن ژله از زیبایی آن کم می کند. بنابراین سعی کنید تا مثلا از یک ظرف پلاستیکی همانند تصویر برای راحت تر ریختن ژله ها داخل لیوان های ژله استفاده کنید.

لایه های ژله لایه ای بسته به سلیقه شما می توانند با ترتیب دلخواه داخل لیوان ژله پر شود. توجه کنید که لایه ها را نباید خیلی ضخیم بریزید.

می توانید ژله لیوانی تک نفره را به صورت زیر پر کنید:

ابتدا مقداری ژله موز داخل لیوان بریزید. لیوان را داخل یخچال قرار دهید تا ژله موز نسبتا بسته شود. چون لایه ها خیلی نازک هستند، هر لایه ژله در عرض چند دقیقه می بندد و به زمان زیادی نیاز ندارید که لیوان را بعد از ریختن هر لایه داخل یخچال قرار دهید. مراقب باشید موقع انتقال لیوان ها به یخچال، بر اثر تکان خوردن زیاد لیوان، ژله در دیواره قسمت های بالایی لیوان پخش نشود. می توانید برای اینکه لیوان ها تکان نخورند، لیوان ها را همان حالتی که داخل یخچال هستن پر کنید و آنها را برای پر کردن از یخچال خارج نکنید. البته اگر لیوان ها خیلی باریک نباشند، براحتی می توانید آنها را پر کنید و مشکلی نخواهید داشت.

ژله بستنی، ژله راه راه

ژله بستنی، ژله راه راه

حال مقداری ژله بستنی موز داخل لیوان بریزید. لیوان را داخل یخچال قرار دهید تا ژله بستنی موز ببندد.

سپس یک لایه ژله لیمو داخل لیوان بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

سپس یک لایه ژله بستنی لیمو داخل لیوان ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

مجددا این ۴ لایه را تکرار کنید یعنی به ترتیب، ژله موز، ژله بستنی موز، ژله لیمو، ژله بستنی لیمو را داخل لیوان پر کنید.

این کار را تا جایی انجام دهید تا لیوان ها پر شوند.

در نهایت برای تزیین ژله می توانید از شکوفه خامه و برش های لیمو یا موز استفاده کنید.

ژله بستنی، ژله راه راه

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.