ژله هندوانه یلدایی – ژله شب یلدا طرح قلب سه طبقه

0 5,389

مجله اینترنتی دلخوشی: ژله هندوانه یک ژله با تم یلدایی بسیار زیبا و جالب است که می توانید برای تزیین میز شب یلدا و به عنوان دسر شب یلدا آن را درست کنید. در این مطلب یک ژله یلدایی با تم هندوانه به شما یاد می دهیم که بسیار راحت و در عین حال شیک و زیباست.

این ژله هندوانه شب یلدا دارای تم رمانتیک با طرح قلب سه طبقه است که طبقه های قلب را با تم هندوانه درست کرده ایم.

در این مطلب با سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه ژله هنداوانه یلدایی بسیار رمانتیک و شیک را به همراه تمام جزئیات به صورت مرحله به مرحله و تصویری یاد خواهید گرفت.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

 

ژله هندوانه

ژله یلدایی هندوانه

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

ژله یلدا

دسر هندوانه یلدا

مواد لازم برای تهیه دسر یلدایی با طرح قلب:

  • پودر ژله هندوانه ۱ بسته
  • پودر ژله آلوورا ۱ بسته
  • پودر ژله طالبی ۲ بسته
  • آب داغ ۳ و نیم لیوان
  • شیر ۲ و نیم لیوان
  • رنگ خوراکی سبز چند قطره
  • رنگ خوراکی قرمز چند قطره
  • قالب ژله قلبی سه طبقه

طرز تهیه ژله هندوانه یلدایی قلبی:

برای درست کردن ژله هندوانه با تم یلدایی و طرح قلب مراحل زیر را دنبال کنید:

ژله قرمز پاناکوتا لایه اول :

۱- یک بسته پودر ژله هندوانه را داخل یک کاسه بریزید.

۲- یک لیوان آب داغ به ژله هندوانه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ذرات ژلاتین تا حد زیادی حل شوند.

۳- ظرف ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید یا به روش بن ماری ژله را کاملا حل کنید. این کار باعث شفاف شدن ژله می شود.

۴- ژله را از داخل ماکروویو خارج کنید و مجددا خوب هم بزنید تا ژله کاملا شفاف و یکدست شود.

طرز تهیه ژله هندوانه

۵- چون ژله هندوانه کاملا روشن هست بنابراین برای زیبا شدن ژله هندوانه می توانید از چند قطره رنگ خوراکی قرمز استفاده کنید. وقتی ژله را از ماکروویو خارج کردید و هنوز ژله داغ است، به اندازه چند قطره رنگ خوراکی قرمز داخل ژله بریزید. خوب هم بزنید تا یکدست شود.

ژله هندوانه ساده

۶- در این مرحله برای مات کردن ژله قرمز باید از شیر یا بستنی یا خامه استفاده کنیم. اگر موقع اضافه کردن شیر حتی ذره ای ژله گرم باشد (حتی مقدار خیلی کم), باعث خراب شدن و بریدن شیر داخل ژله می شود. بنابراین این کار را انجام دهید: ظرف ژله را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا ژله سرد شود. البته اگر ژله بیش از اندازه داخل یخچال بماند شروع به سفت شدن می کند که در آن صورت مجبور می شوید مجددا ژله را داخل ماکروویو قرار دهید تا ژله باز شود پس حواستان باشد به محض اینکه ژله خنک شد آن را از یخچال خارج کنید.

۷- حال ژله را از یخچال خارج کنید و به اندازه نصف لیوان شیر به ژله هندوانه اضافه کرده و هم بزنید. ژله مات خوشرنگ قرمز آماده شده است.

ژله یلدایی ساده

۸- ژله هندوانه را به آرامی دقیقا تا لبه شروع لابه بعدی قالب, داخل قالب بریزید و قالب را به آرامی به یخچال منتقل کنید.

ژله هندوانه پاناکوتا

۹- چون این ژله از نوع پاناکوتا است بنابراین نسبتا سریع می بندد. صبر کنید تا ژله لایه اول حالت نیم بند پیدا کند سپس شروع به ریختن لایه دوم یعنی ژله پاناکوتای سفید کنید.

ژله سفید پاناکوتا لایه دوم ژله یلدایی ساده:

همزمان با درست کردن ژله قرمز، ژله آلوورا و ژله سبز را نیز داخل آب داغ حل کنید تا کارها سریع تر پیش برود. اگر در درست کردن ژله ها تاخیر داشته باشید این باعث می شود تا هر لایه قبلی که داخل یخچال هست از حالت نیم بند به حالت سفت تغییر کند و این موضوع باعث می شود تا لایه های ژله موقع برگرداندن آن داخل دیس، از هم باز شوند. پس ژله ها را همزمان با هم داخل آب داغ حل کنید. فقط اضافه کردن شیر به آنها را درست زمانی انجام دهید که می خواهید آن را داخل قالب بریزید.

۱- پودر ژله آلوورا را داخل ظرفی بریزید. برای مقدار مایعات مورد نیاز جهت درست کردن ژله آلوورا دو کار می توانید انجام دهید: نصف لیوان آب داغ + ۱ لیوان شیر و یا اینکه ۱ لیوان آب داغ + نصف لیوان شیر. در هر دو حالت ژله پاناکوتای سفید خواهید داشت. در اینجا ما از ۱ لیوان شیر و نصف لیوان آب داغ استفاده کردیم.

۲- نصف لیوان آب داغ را به ژله آلوورا اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۳- ظرف ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا ذرات ژله کاملا حل شود.

۴- ژله را از ماکروویو خارج کنید و آن را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

۵- اجازه دهید تا ژله کاملا به دمای محیط برسد و اصلا گرم نباشد.

۶- ۱ لیوان شیر که به در دمای محیط بوده است را به ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

ژله هندوانه با شیر

۷- حال قالب ژله را از یخچال خارج کرده درحالی که لایه قرمز رنگ نیم بند شده است (نیم بند یعنی ژله کمی خودش را گرفته است ولی نه به معنای اینکه سفت شده باشد و نه به این معنا که انقدر شل هست که با ریختن لایه بعدی، هر دو لایه با هم مخلوط شود).

دسر هندوانه شب یلدا

۸- چون ژله لایه اول نیم بند است و هنوز استحکام ندارد بنابراین ژله لایه بعدی را به آرامی بریزید تا باعث سوراخ شدن لایه پایینی و ادغام دو لایه نشود. ژله را از ارتفاع بالا و با فشار نریزید چون می تواند باعث سوراخ شدن ژله لایه پایینی شود.

۹- وقتی ژله پاناکوتای سفید را داخل قالب ریختید مجددا قالب را به یخچال برگردانید تا این لایه نیز نیم بند شود. حواستان باشد لایه ها به خاطر داشتن شیر، خیلی سریع به مرحله نیم بند شدن می رسند. دقت داشته باشید وقتی قالب ژله را داخل یخچال می گذارید، همزمان ژله سبز رنگ شما آماده است و به دمای محیط رسیده و فقط باید شیر را به آن اضافه کنید. اگر در دست کردن ژله سبز تاخیر داشته باشید، لایه سفید سفت شده و باعث خراب شدن نتیجه نهایی کار شما می شود. پس یادتان باشد هر سه ژله قرمز و سفید و سبز را همزمان داخل آب داغ حل کنید تا مراحل آماده شدن آنها با هم پیش برود.

ژله سبز پاناکوتا لایه سوم ژله شب یلدا قلبی:

۱- دو بسته پودر ژله طالبی را داخل ظرفی بریزید.

۲- دو لیوان آب داغ به ژله سبز اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۳- ظرف ژله را به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید سپس آن را خارج کرده و خوب هم بزنید.

۴- چون ژله طالبی, سبز روشن است بنابراین چند قطره رنگ خوراکی سبز به ژله اضافه کنید تا در ژله داغ کاملا حل شود. در صورت دلخواه می توانید از رنگ های خوراکی طبیعی نیز استفاده کنید.

۵- ظرف ژله را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا داغی و گرمی ژله زودتر از بین برود.

۶- حال ۱ لیوان شیر به ژله طالبی اضافه کنید و هم بزنید تا ژله یکدست شود.

ژله هندوانه راحت

۷- قالب ژله را که لایه ژله پاناکوتای سفید نیم بند شده است را از یخچال خارج کنید و ژله سبز رنگ را به آرامی داخل قالب بریزید و قالب را به یخچال برگردانید.

کلیپ این ژله هندوانه یلدایی زیبا را در اینستاگرام سرآشپز دلخوشی مشاهده کنید.

برای عضو شدن در صفحه اینستاگرام سرآشپز دلخوشی وارد لینک زیر شوید و در پیج عضو شوید.

و یا آی دی پیج را در اینستاگرام وارد کنید و عضو پیج شوید.

delkhoshi_com@

ژله هندوانه قلبی

۸- اجازه دهید تا ژله به مدت یک شبانه روز داخل یخچال بماند.

دسر هندوانه ای شب یلدا

برگرداندن ژله و خارج کردن ژله از قالب:

چون این ژله هندوانه از نوع پاناکوتا است و داخل تمام لایه ها شیر استفاده شده معمولا به راحتی و بدون هیچ دردسری ژله از قالب جدا می شود. ولی یکی از روش های عالی برای اینکه ژله ها به راحتی از قالب پلاستیکی خارج شوند، چرب کردن قالب است. بنابراین به شما هم توصیه می کنم این روش را امتحان کنید. برای چرب کردن قالب فقط می خواهیم قالب خیلی خیلی کم چرب شود و فقط حالت براق و سر شدن پیدا کند. نوک انگشت خود به یک قطره روغن و مقدار بسیار کم از روغن آغشته کنید. سپس تمام قسمت های قالب را کاملا چرب کنید. هر وقت احساس کردید انگشتتان خشک شد و قسمت هایی از قالب باقی مانده و هنوز چرب نشده، مجددا یک قطره دیگر روغن بردارید و همان کار را تکرار کنید. قالب کاملا براق می شود. برای اطمینان از اینکه قالب را بیش از حد چرب نکرده اید، در نهایت یک دستمال کاغذی بردارید و در داخل قالب بکشید تا روغن های اضافی را پاک کنید. این روش یکی از روش های بسیار خوب و راحت و این است که ژله ها به راحتی از قالب خارج شوند. اگر قالب را چرب نکنید احتمال دارد ژله به راحتی از قالب جدا نشود و شما را در خارج کردن ژله از قالب اذیت کند.

ژله هندوانه یلدا قلبی

دقت کنید که میزان شیر ذکر شده در دستور را حتما در ژله استفاده کنید وگرنه به طور کلی خارج شدن ژله از قالب کمی سخت تر می شود. ولی این ژله به راحتی و بدون هیچ تلاش خاصی از قالب جدا می شود.

امیدوارم این ژله هندوانه زیبای قلبی را درست کنید و شب یلدای شادی را در کنار عزیزان خود سپری کنید.

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی (سرآشپز دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.