راهکارهای مؤثر برای حفظ سلامت لب ها

0 185

مجله اینترنتی دلخوشی: برای داشتن لب های سالم باید رژیم غذایی و سبک زندگی منظمی داشته باشید. در  لیست نکاتی را بیان می کنیم  که به سلامت لب هایتان کمک زیادی می کنند.

سلامت لب ها، زیبایی لب

نکات مهم برای محافظت از لب ها:

۱) مقدار زیادی آب بنوشید:

نوشیدن زیاد آب نه تنها بدن شما را هیدراته می کند بلکه لب های شما را نیز مرطوب و سالم نگه می دارد. همچنین در فصل زمستان بهتر است آب بیشتری بخورید.

۲) غذاهای حاوی ویتامین B بخورید:

 کمبود ویتامین B می تواند موجب خشکی لب ها شود، بنابراین اطمینان پیدا کنید که بدنتان به اندازه کافی ویتامین B دریافت می کند. همچنين در کتاب “بيوشيميايی، فيزيولوژيک و مولکولي تغذيه بشر” آمده است که گوشت بوقلمون و تن غنی از ويتامين های B می باشد.

۳) لب هایتان را خیس نکنید (به لب هایتان زبان نزنید):

با زبان زدن به لب های خود می توانید باعث خشک تر شدن آن ها شوید. آنزیم های بزاق دهان به هضم کمک می کنند. هنگامی که این آنزیم ها با لب ها تماس پیدا می کنند، لب ها را حساس تر و خشک تر می کنند.

۴) شادابی لب ها با مخلوط عسل و شکر:

 مخلوطی از شکر و عسل را تهیه نمایید و لب هایتان را با این مخلوط ماساژ دهید. شکر به عنوان نرم کننده طبیعی عمل می کند و عسل نیز یک مرطوب کننده است. ترکیبی از این دو، باعث می شود که لب هایتان نرم و مرطوب بمانند.

۵) از لب هایتان در برابر نور خوشید محافظت کنید:

هنگامی که لبها به مدت طولانی در معرض اشعه خورشید قرار می گیرند، لب ها خشک و متورم می شوند و حتی ممکن است دچار خونریزی نیز بشوند.

۶) به طور منظم لب هایتان را شفاف کنید:

ترکیب شکر و عسل را با استفاده از مسواک خود روی لب هایتان بمالید و پوست های نرم و ریز لب های خود را از بین ببرید. این روش باعث افزایش گردش خون در لب هایتان می شود.

۷) جوان تر کردن لب ها:

به گفته دکتر دنیس گروس، بزرگترین علت انقباض لب ها، کلاژن است. برای جوان تر شدن لب هایتان بهتر است از یک براق کننده مناسب استفاده کنید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: consumerhealthdigest.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.