خواص شگفت انگیز عسل طبیعی برای سلامتی

0 139

مجله اینترنتی دلخوشی: عسل طبیعی دارای خواص فراوانی چون درمان مشکلات معده، کنترل کلسترول، کنترل دیابت، مبارزه با عفونت ها، افزایش انرژی، مبارزه با آسم، از بین بردن شوره سر، سلامت پوست، جلوگیری از تهوع، خواب آرام و … می باشد. در ادامه خواص معجزه آسای عسل طبیعی را برای شما بیان می کنیم.

عسل، خواص عسل

فواید معجزه آسای عسل:

 

 

 

۱) کنترل کلسترول:

کلسترول بالا مشکل شایعی است که باید به اندازه کافی مراقب آن بوده و سروقت به درمان آن بپردازیم. مطالعات نشان می دهد که عسل، یک عامل درمانی مؤثر برای کنترل میزان کلسترول است. در مطالعه ی دیگری آمده است که مصرف روزانه ۷۰ گرم عسل به ضورت مرتب و به مدت ۳۰ روز، باعث کاهش کلسترول تا حد ۳۰ درصد می شود. و عجیب تر از همه ی این ها، این است که با کمک عسل می توانید میزان کلسترول خوب را افزایش دهید.

۲) درمان دیابت:

اگرچه عسل شیرین است اما میزان قند خون افراد دیابتی را افزایش نمی دهد. فقط جریان گلوکز در گردش خون را سریعتر کرده و میزان انسولین را متعادل می کند. از عسل می توان به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی استفاده کرد. حال، افراد دیابتی می توانند با عسل، از چای و دیگر چیزها لذت ببرند. یک ماده طبیعی اثر مخربی برای بدن ندارد، البته قبل از مصرف عسل می توانید با پزشکتان مشورت کنید.

۳) درمان مشکلات شکمی:

شکم درد بین کودکان و بزرگسالان شایع است. عسل بجز خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند مشکلات شکمی را نیز درمان کند. با خوردن عسل می توانید برای همیشه از شر این دردها خلاص شوید. می توانید عسل را بدون آب گرم یا حل شده در آب گرم استفاده نمایید. خوردن عسل هیچ خطری ندارد و به سرعت و با کیفیت درمان می شوید. این خاصیت عسل به دلیل وجود ماده ای به نام “متیل گلیوکسال” بوده و این ماده بر علیه جرم ها و باکتری ها می جنگد.

۴) درمان عفونت:

عامل اصلی انواع عفونت، باکتری است. اگر روزانه مقداری عسل به رژیم غذاییتان اضافه کنید از شر عفونت ها و بیماری ها خلاص می شوید. مواد موجود در عسل با ایجاد یک سد قوی در برابر بیماری ها، از صدمات جدی تر در آینده جلوگیری می کند.

۵) افزایش انرژی:

عسل دارای قند و متیل گلیوکسال فراوانی است که می توانند سطح انرژی بدن را افزایش دهند. همچنین ایمنی بدن را افزایش داده و باعث رشد سیتوکین ها می شود. سیتوکین مسئول افزایش ایمنی بدن است. این ماده علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان ها، بدن شما را فعال و پر انرژی نگه می دارد.

۶) پیشگیری از حالت تهوع:

حالت تهوع، باعث برهم زدن تعادل و رژیم غذایی شما می شود و به مرور زمان ضعیفتان می کند. اما اگر مقداری عسل به رژیم غذاییتان اضافه نمایید، این مشکلتان حل خواهد شد. اگر مقداری آب لیمو ترش هم به آن اضافه کنید نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود. عسل نه تنها حالت تهوع بلکه استفراغ را هم درمان می کند. اگر لیمو ترش طبیعی برایتان بیش از حد ترش است می توانید قبل از خواب مقداری سرکه سیب طبیعی استفاده نمایید.

۷) کاهش وزن:

این ماده ارزشمند طلایی، باعث کاهش وزن هم می شود. شما می توانید عسل را جایگزین شکر سفید کنید. علاوه بر این مصرف یک قاشق پر عسل با آب گرم، باعث کاهش تمایل شما به مصرف شکر سفید و کمک به کاهش وزن می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که قند طبیعی عسل، به شکلی کاملا متفاوت با شکرهای صنعتی عمل کرده و در بدن شما فعال می شود.

۸) خواب آرام:

برای حفظ سلامتی باید روزانه ۸ ساعت بدون مزاحمت بخوابید. زیرا متخصصان و کارشناسان توصیه می کنند برای حفظ سلامتی باید خواب و استراحت کافی داشته باشید. به هر حال کم خوابی سلامتی شما را تهدید می کند. قبل از خواب یک قاشق عسل بخورید، با این روش “گلیکوژن” باقی می ماند و دیگر کبد مجبور نیست “گلیکوژن” بسازد، بنابراین انرژی شما تأمین می شود. این روش باعث کاهش اختلال خواب می شود.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: naturalfoodseries.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.