مزایای روغن آرگان برای پوست، مو و بدن

0 2,823

مجله اینترنتی دلخوشی: روغن گیاهی آرگان خواص فراوانی برای پوست و مو دارد به گونه ای که می توان آن را طلای مایع نامید. در ادامه خواص شگفت انگیز این روغن گیاهی پر خاصیت را برای شما بیان می کنیم.

روغن آرگان، ضد چروک


حتما بخوانید:

خواص دارویی روغن آرگان برای سلامتی بدن

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو


خواص روغن آرگان:

– مرطوب کننده پوست:

از این روغن معمولاً برای حفظ رطوبت، هیدراته و نرم کردن پوست استفاده می ‌شود. مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب، باعث حفظ شکل طبیعی پوست می‌ شود.

این روغن به‌ راحتی جذب پوست شده و یک مرطوب‌ کننده طبیعی است.

شما می‌ توانید در تمامی نقاط بدن از جمله صورت و گردن از این روغن استفاده کنید و به آرامی چند قطره به ‌صورت و بدن بمالید.

– حالت‌ دهنده مو:

روغن آرگان موها را نرم ‌تر، خوش حالت تر و درخشان‌ تر می ‌کند و حتی می ‌تواند باعث ترمیم موهای آسیب‌ دیده شود. استفاده از این روغن بسیار ساده است. انواع مختلفی از این روغن برای مصارف گوناگون وجود دارد که شما برحسب نیازتان می‌ توانید یکی از آن‌ها را استفاده کنید.

– درخشان کننده پوست و مو:

این روغن به دلیل خاصیت براق کنندگی و درخشان‌ کنندگی، یکی از گزینه‌های معمول برای حفظ سلامت پوست و مو است و می‌ توانید روزانه از این روغن استفاده کنید.

چند قطره  روغن آرگان را در کف دست ریخته و از انگشتانتان برای مالیدن روغن استفاده کنید.

– ضد پیری:

این روغن علاوه بر خاصیت مرطوب‌ کنندگی، ضد پیری و جوان ‌کننده نیز هست. تاثیر آنتی ‌اکسیدانی آن باعث جوانی انسان می ‌شود. این روغن باعث افزایش کِش ‌سانی، نرمی و لطافت پوست می ‌شود. بهترین روش این است که قبل از خواب، چند قطره به‌ صورت و گرد‌نتان بمالید.

– درمان خشکی پوست:

خشکی پوست و اگزما از بیماری‌ های شایع پوست است. ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان، بهترین ماده برای ترمیم آسیب‌ های پوستی و جلوگیری از خشکی و ترک ‌خوردگی پوست می باشد. همچنین استفاده از روغن آرگان باعث تسکین درد پوست نیز می ‌شود.

– درمان جوش (آکنه):

اگرچه روغن‌ها و مواد زیادی برای درمان آکنه وجود دارد، اما این روغن باعث ترمیم و التیام پوست می‌ شود. آکنه معمولاً به دلیل چربی پوست به وجود می‌ آید. روغن آرگان با ایجاد و حفظ رطوبت، به شما کمک می‌ کند که پوست و موی زیبا تری داشته باشید. همچنین به‌ دلیل داشتن آنتی‌ اکسیدان باعث ترمیم سلول‌ های آسیب ‌دیده می ‌شود. ابتدا پوست را خشک و تمیز و سپس دو مرتبه در روز از روغن آرگان استفاده کنید.

– محافظت و درمان پوست:

آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در روغن آرگان برای درمان و محافظت از پوست‌ های آسیب ‌دیده استفاده می ‌شود. حتی برای درمان پوست‌ های سوخته، خشن و خشک هم مفید است. اما در هر صورت باعث تسریع در روند بهبود پوست و مو می‌ شود.

– درمان چروک پوستی حاملگی:

کشیدگی و چروک پوستی، یکی از عوامل حاملگی است، اما روغن آرگان مانع از این آسیب ‌ها می‌ شود. مصرف روغن آرگان پس از زایمان، باعث افزایش کِش‌ سانی پوست می‌ شود و دلیل آن وجود ویتامین E  می ‌باشد. در زمان بارداری مقداری از این روغن را به سینه‌ ها، شکم، باسن و پهلوهایتان بمالید.

– نرم کننده لب:

می توانید از روغن آرگان به عنوان نرم کننده لب نیز استفاده نمایید. به خصوص در هوای سرد که لب ها خشک و ترک خورده می شوند، استفاده از روغن آرگان برای لب هایتان می تواند معجزه گر باشد و نرمی و شادابی لب هایتان را باز می گرداند.

– مصرف خوراکی روغن آرگان:

مصرف خوراکی روغن آرگان برای تقویت قلب، کاهش کلسترول، سلامت سیستم گوارش، پیشگیری از سرطان پروستات و … نیز مفید می باشد.

نکته: مطمئن شوید که روغن آرگان اصل را تهیه می کنید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع:  arganoilworld.com.au

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.