ژله پرتقال و پاناکوتا با تزیین تکه های پرتقال

2 4,065

مجله اینترنتی دلخوشی: ژله پرتقال و پاناکوتا را می توانید در مهمانی های خاص خود درست کنید و از طعم دلچسب ژله پرتقال با تزیین بسیار زیبا با تکه های پرتقال، لذت ببرید. برای درست کردن این ژله زیبا ما قصد داریم تا دو لایه ژله پرتقال و ژله پاناکوتا درست کنید.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی دستور درست کردن ژله پرتقالی را به صورت تصویری به همراه تمامی نکات به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ژله پرتقال


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مواد لازم برای تهیه ژله پرتقال:

  • پودر ژله پرتقال ۲ بسته
  • پودر ژله آلوورا ۱ بسته
  • آب داغ ۲ لیوان (یک و نیم لیوان برای ژله پرتقال و نصف لیوان برای ژله آلوورا)
  • آب سرد یک و نیم لیوان
  • شیر ۱ لیوان
  • قالب ژله

طرز تهیه ژله پرتقال:

اگر می خواهید ژله های شما هیچ وقت خراب نشوند و درست کردن ژله برایتان کاملا ساده و راحت شود و حرفه ای ژله درست کنید به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه دست به کار شوید و شروع به درست کردن هر نوع ژله ای بکنید حتما مطلب نکات درست کردن ژله را مطالعه کنید. در این مطلب تمام نکته های مهم درست کردن ژله و علت های مختلف خراب شدن انواع ژله ها و ترفندهای جالب درست کردن ژله های شیک را به شما آموزش داده ایم.

برای تهیه این ژله پرتقالی با تزیین تکه های میوه، به صورت زیر عمل کنید:

برای تهیه ژله پرتقال از قالب ژله که در تصویر می بینید استفاده کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید قسمت روی قالب قسمت تورفتگی دارد که بعدا می خواهیم آن را با ژله آلوورا پر کنیم و با تکه های پرتقال تزیین کنیم.

ژله پرتقالی

ابتدا ۲ بسته ژله پرتقال را داخل یک کاسه بریزید و یک و نیم لیوان آب داغ به آن اضافه کنید. حال ژله را خوب هم بزنید تا کمی ژله در آب داغ حل شود. سپس ژله را به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا دانه های ژله کاملا حل شوند و ژله شفافی داشته باشید.

ژله پرتقال را از ماکروفر خارج کنید و مجددا خوب هم بزنید تا ژله کاملا حل شود.

سپس یک و نیم لیوان آب سرد را به ژله پرتقالی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

ژله پرتقال و پاناکوتا

حال قالب ژله را با مقدار خیلی کمی روغن چرب کنید تا خارج کردن ژله از قالب برایتان ساده تر شود.

سپس ژله پرتقال را داخل قالب پر کنید و قالب را به آرامی به یخچال منتقل کنید. اگر جابه جا کردن قالب پر شده به یخچال برایتان سخت است می توانید قالب خالی را در یخچال قرار دهید و همانطور که قالب در یخچال است، ژله پرتقال را داخل قالب به کمک یک پارچ کوچک پر کنید. ژله را به آرامی داخل قالب بریزید تا ژله کف نکند و از زیبایی نهایی ژله پرتقالی کم نشود.

ژله پرتغال

اجازه دهید تا قالب ژله پرتقال به مدت حداقل ۸ ساعت یا یک شبانه روز داخل یخچال باقی بماند تا ژله کاملا سفت شود.

هر زمان ژله پرتقالی آماده شد و کاملا سفت شد حالا باید ژله پاناکوتا را درست کنیم تا قسمت تورفتگی روی ژله را با آن پر کنیم.

یک بسته ژله آلوورا را داخل یک کاسه بریزید و نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ژله حل شود. حالا ژله آلوورا را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا دانه های ژله کاملا حل شوند.

ژله آلوورا را از ماکروفر خارج کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

حال اجازه دهید تا ژله آلوورا در دمای محیط کاملا سرد شود. وقتی ژله آلوورا به دمای محیط رسید و خنک شد، حال ۱ لیوان شیر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

ژله پرتغالی

قالب ژله را از یخچال خارج کنید، دیس مورد نظر را کمی خیس کنید و ژله را از قالب خارج کرده و داخل دیس برگردانید.

orange-jelly-recipe-5

حال ژله پاناکوتا را داخل قسمت تورفتگی روی ژله بریزید و پر کنید و مجددا ژله را به یخچال منتقل کنید تا چند ساعتی ژله پاناکوتا نیز سفت شود.

ژله مجلسی

در این مرحله هم اگر منتقل کردن ژله به داخل یخچال برایتان سخت است می توانید اول دیس ژله پرتقال را داخل یخچال قرار دهید و سپس قسمت تورفتگی را به آرامی در همان داخل یخچال پر کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا ژله کف نکند.

برای تزیین ژله پرتقالی می توانید از برش های پرتقال همانند تصویر استفاده کنید و ژله پرتقال را به دلخواه و سلیقه خود تزیین کنید.

نکات ژله

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. نیلوفر می گوید

    عالی بود

    1. دلخوشی می گوید

      سلام نیلوفر عزیز
      خوشحالم ژله پرتقال رو دوست داشتید
      امیدوارم این ژله مجلسی رو درست کنید و ازش لذت ببرید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.