ادویه پلویی تبریز شامل چه ادویه های معطری است؟

1 7,082

مجله اینترنتی دلخوشی: ادویه پلویی تبریز یک ترکیب از ادویه های معطر است که برای درست کردن یکی از غذاهای معروف تبریز به نام ادویه پلوی تبریز استفاده می شود. البته از این ادویه پلویی می توانید برای درست کردن انواع پلوهای مخلوط و لاپلوهایی استفاده کنید. حتما دوست دارید بدانید که ادویه پلویی شامل چه ادویه هایی است؟

اگر می خواهید ادویه پلویی معطر و ناب داشته باشید، حتما این ادویه پرکاربرد را خودتان در منزل درست کنید. ممکن است لیست ادویه های متفاوتی را برای ادویه پلوی تبریز ببینید. نوع و میزان استفاده از هر کدام از ادویه ها بسیار نقش مهمی در طعم و عطر نهایی غذایی دارد که قرار است با ادویه آماده شده درست کنید. برخی از ادویه ها طعم قالب تری نسبت به بقیه دارند بنابراین در استفاده از برخی ادویه ها زیاده روی نکنید چون ممکن است ترکیب نهایی، زیاد برایتان قابل قبول نباشد.

ترکیب و مقدار ادویه ها که در این آموزش به شما نشان می دهیم، یک ادویه پلویی عالی و بی نظیر و یک ترکیب جادویی را به شما می دهد که می توانید با خیال راحت با این ترکیب یک ادویه پلوی تبریزی بسیار خوشمزه و به یادماندنی درست کنید و از طعم آن در کنار اعضای خانواده و میهمانهای خود لذت ببرید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ادویه پلویی تبریز


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مواد لازم برای تهیه ادویه پلویی تبریز:

  • پودر گل سرخ ۱ قاشق غذاخوری سرپر
  • پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری سرپر
  • پودر هل خانگی نصف قاشق مرباخوری
  • پودر زیره یک چهارم قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه یک چهارم قاشق مرباخوری
  • پودر تخم گشنیز نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه ادویه پلویی:

برای آماده کردن ادویه پلویی تبریز، پودر گل سرخ، پودر دارچین، پودر هل خانگی، پودر زیره، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را با یکدیگر مخلوط کنید تا ادویه پلویی آماده شود.

ادویه پلویی

طرز تهیه ادویه پلویی

نکته مهم برای درست کردن ادویه پلویی تبریز این است که حتما سعی کنید ادویه های لازم برای تهیه ادویه پلویی تبریزی را خودتان در منزل آسیاب و تهیه کنید. قطعا هل پودرشده خانگی عطری چندین برابر و غیر قابل مقایسه با هل پودر شده آماده دارد. بنابراین اگر می خواهید یک ادویه پلوی خوشمزه و خوش عطر داشته باشید حتما به این نکته توجه کنید.

اگر به غذاهای تند علاقه دارید می توانید بسته به ذائقه خود میزان فلفل سیاه بیشتری استفاده کنید و یا حتی می توانید از ترکیب فلفل سیاه و فلفل قرمز استفاده کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    مبخشید ولی ادوییه پلویی ده مورد است متاسفانه یادم نمیاید ولی جوز جزو انست.۸

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.