ژله انگور بنفش با شیر و تزیین خوشه انگور

2 7,759

مجله اینترنتی دلخوشی: ژله انگور بنفش یک ژله بسیار زیبا و خوشرنگ به رنگ بنفش و سفید است که برای تهیه آن از پودر ژله انگور بنفش و پودر ژله آلوورا و شیر استفاده می شود. با استفاده از یک قالب ژله زیبا می توانید ژله ای بسیار زیبا درست کنید و برای تزیین ژله انگور از دانه براق شده انگور استفاده کنید. این پاناکوتای انگور را می توانید برای مناسبت های ویژه تهیه کنید و از مهمانهای خود پذیرایی کنید و میز خود را رنگین کنید.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه ژله انگور یا همان پاناکوتای انگور بنفش را به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ژله انگور

grape-dessert-1


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


اگر می خواهید از این به بعد ژله های بسیار زیبا و بدون نقص درست کنید به شما توصیه می کنیم حتما مطلب بسیار کامل در مورد نکات درست کردن ژله را مطالعه کنید.


ژله بنفش

مواد لازم برای تهیه ژله انگور بنفش:

  • پودر ژله انگور ۲ بسته
  • پودر ژله آلوورا ۱ بسته + نصف بسته
  • شیر ۱ لیوان + ۱ لیوان + نصف لیوان
  • آب داغ  ۲ لیوان + نصف لیوان + یک چهارم لیوان
  • رنگ خوراکی ژله ای بنفش
  • قالب ژله
  • دانه انگور برای تزیین ژله انگور

طرز تهیه ژله انگور بنفش:

برای درست کردن ژله انگور با شیر یا همان پاناکوتا انگور مراحل زیر را انجام دهید:

۱ بسته پودر ژله آلوورا را داخل کاسه ای بریزید و نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ژله آلوورا کمی حل شود. سپس ژله آلوورا را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا ژله کاملا حل شده و شفاف شود. می توانید برای حل شدن کامل ژله و شفاف شدن آن از روش بن ماری نیز استفاده کنید. ژله را از ماکروویو خارج کنید و مجددا هم بزنید تا یکدست شود.

حال اجازه دهید تا ژله آلوورا کاملا به دمای محیط برسد. سپس ۱ لیوان شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ژله یکدست شود.

ژله انگور بنفش

۲ بسته پودر ژله انگور را داخل کاسه ای بریزید. سپس به اندازه ۲ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و هم بزنید. ژله انگور را به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا کاملا حل شود. سپس ژله انگور بنفش را از ماکروویو خارج کرده و آن را هم بزنید تا یکدست شود.

برای خوشرنگ تر شدن ژله انگور، تا زمانیکه که ژله داغ است می توانید مقدار کمی رنگ خوراکی ژله ای بنفش رنگ به آن اضافه کنید و هم بزنید. اضافه کردن کمی رنگ خوراکی ژله ای باعث پر رنگ تر شدن و زیباتر شدن ژله می شود. اگر از رنگ خوراکی استفاده نکنید هم ژله زیبا و خوشرنگی خواهید داشت فقط مقداری رنگ ژله روشن تر خواهد بود.

حال اجازه دهید تا ژله انگور بنفش به دمای محیط برسد. سپس ۱ لیوان شیر را به ژله انگور اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

پاناکوتای انگور

قالب ژله مورد نظر خود را انتخاب کنید و با چند قطره روغن کف قالب را به کمک دست کاملا چرب کنید.

حال طبق تصویر مقداری از ژله انگور را داخل قالب بریزید و قالب را داخل یخچال بگذارید تا ژله انگور نیم بند شود. حواستان باشد که این لایه ژله بیش از اندازه سفت نشود چون بعدا موقع خارج کردن ژله از قالب باعث جدا شدن لایه های ژله از یکدیگر می شود. بنابراین در مورد ژله های لایه ای رعایت این نکته بسیار مهم است که وقتی لایه زیرین در حد نیم بند شدن رسید می توانید لایه بعدی را اضافه کنید. البته لایه زیرین نباید به حدی شل باشد که موقع اضافه کردن لایه بعدی، لایه ها با هم ادغام شوند و شکل ژله را خراب کنند.

ژله انگور با شیر

حال ژله پاناکوتای سفید آلوورا را داخل قالب بریزید و مجددا قالب را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. به این نکته توجه داشته باشید که کلا ژله هایی که داخل آنها شیر یا بستنی استفاده می شود، زمان کمتری برای نیم بند شدن نیاز دارند و معمولا سریع می بندند.

ژله با شیر

در نهایت ما بقی ژله پاناکوتای انگور را داخل قالب بریزید و قالب را به مدت حداقل ۸ ساعت یا یک شبانه روز کامل داخل یخچال قرار دهید تا ژله انگور کامل ببندد.

تزیین ژله انگور

در نهایت ژله را از قالب خارج کنید و داخل دیس سرو برگردانید.

ژله مجلسی

حال می خواهیم قسمت گود شده ژله را با مقداری پاناکوتای سفید پر کنیم. و همچنین می خواهیم برای تزیین ژله انگور از دانه های انگور استفاده کنیم.

برای اینکار نصف بسته ژله آلوورا را داخل کاسه ای بریزید و یک چهارم لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو بگذارید تا ژله حل شود. سپس اجازه دهید تا ژله آلوورا به دمای محیط برسد. حال به اندازه ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری از ژله آلوورا شفاف را بردارید و در ظرفی کوچک بریزید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی سفت شود از این ژله آلوورا برای براق کردن انگور ها استفاده خواهیم کرد. حال به ژله آلوورای اصلی که برای قسمت گود شده ژله انگور درست کرده ایم، نصف لیوان شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

سپس ژله سفید را داخل قسمت گودی میریزیم. می توانید نصف گودی را با ژله سفید پر کنید و قالب را مجددا داخل یخچال بگذارید تا پاناکوتای سفید رنگ خودش را بگیرد. حال همانند شکل، ژله انگور بنفش را با دانه های انگور تزیین می کنیم.

تزیین ژله

دسر انگور

حال به کمک یک برس به آرامی از ژله آلوورای شفاف روی انگورها می مالیم تا براق شوند. حال ژله را داخل یخچال قرار دهید و موقع مهمانی از آن نوش جان کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. آیدینلی (آیدا) می گوید

    خیلی خوب و جالب بود با تشکر از شما 🌹🌹🌹ممنونم 👌🏻

    1. دلخوشی می گوید

      سلام آیدا جان
      ممنون عزیزم
      امیدوارم تمام آموزش های بخش آشپزی دلخوشی که با وسواس و وقت زیاد برای شما
      عزیزان تهیه شده ، مورد پسندتون واقع بشه

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.