انشا درباره سیزده آبان و روز دانش آموز

8 10,683

مجله اینترنتی دلخوشی: انشاء درباره سیزده آبان از موضوعاتی است که می تواند برای نوشتن انشاء جذاب باشد. اگر علاقه مند به نوشتن انشا در مورد سیزده آبان یا انشاء درباره روز دانش آموز هستید، در این مقاله یک نمونه انشای زیبا در مورد ۱۳ آبان و روز دانش آموز برای شما آماده کرده ایم که می تواند برای نوشتن مقاله درباره روز دانش آموز به شما ایده بدهد.

انشا سیزده آبان


حتما بخوانید:

انشا درباره عید نوروز

انشا درباره جشن عید نوروز

انشا درباره شب یلدا

انشا درباره فصل پاییز

انشا درباره فصل زمستان

انشا درباره ماه رمضان


انشا روز دانش آموز

متن انشاء درمورد سیزده آبان و روز دانش آموز

وقتی حرف از سیزده آبان به میان می آید اغلب فکر می کنیم که در سیزده آبان فقط یک اتفاق رخ داده است. در حالیکه در سیزده آبان در سال های مختلف در روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وقایع مختلفی رخ داده است که عبارتند از: تبعید امام خمینی (ره) در تاریخ سیزده آبان سال ۱۳۴۳، کشتن دانش آموزان در سیزده آبان سال ۱۳۵۷ و اشغال سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۸٫ اما به طور کلی سیزده آبان نماد اشغال سفارتخانه آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) است که پس از این واقعه در سخنرانی های خود از این سفارت با عنوان “لانه جاسوسی” یاد کردند و این واقعه را “انقلاب دوم” و “انقلاب زیادتر از انقلاب اول” نامیدند و ارزش آن را بالاتر از ارزش “انقلاب سال ۵۷” عنوان کردند.

همچنین این واقعه به عنوان یک واقعۀ بین المللی معرفی شد و در تقویم با عنوان “روز مبارزه با استکبار جهانی” معرفی گردید.

در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان و دانشجویان با هدف مجبور کردن آمریکایی ها به استرداد شاه و اموال ملت ایران، به سفارت آمریکا حمله کردند و آن را اشغال کردند. دانشجویان دانشگاه های مختلف در تهران تا محل سفارت آمریکا راهپیمایی کردند و با وجود محافظت هایی که از سفارت می شد از دیوار سفارت بالا رفتند و آن مکان را به اشغال خود در آوردند. در همین زمان آمریکایی ها درون سفارت به نابود کردن اسناد مربوط به جنایات، دخالت ها و غارت های خود در ایران بودند که البته بخشی از اسناد را نابود کردند ولی آنچه از اسناد توسط دانشجویان به دست آمد و از نابودی آن جلوگیری شد بعدها در بین مردم منتشر شد و باعث خشم و ناراحتی مردم شد و مردم نیز به نشانۀ حمایت از دانشجویان به سمت سفارت آمریکا راهپیمایی کردند.

پس از این واقعه روابط بین ایران و آمریکا بیش از پیش تیره و تار شد و آمریکایی ها به قصد تلافی، اقداماتی را انجام دادند که می توان به قطع کامل روابط سیاسی خود با ایران در بیستم مهرماه ۱۳۵۷، حملۀ نظامی که در صحرای طبس با شکست آمریکایی ها خاتمه یافت، محاصرۀ اقتصادی و عدم استرداد دارایی های ایران اشاره کرد. اگرچه هیچکدام از این اقدامات در ارادۀ ملت ایران برای مقابله با ناعدالتی و ظلم که آمریکا نماد آشکار آن در جهان بود، تاثیری نداشت!

اشغال لانۀ جاسوسی در ایران به تعبیر امام خمینی (ره) ارزشی بالاتر از انقلاب سال ۵۷ دارد. چرا که در انقلاب سال ۵۷ کارگزاران آمریکایی و وابستگانشان از ایران فرار کردند در حالیکه در واقعۀ سیزده آبان سال ۵۸، آمریکایی ها توسط ملت ایران دستگیر شده و از ایران به بیرون انداخته شدند!

این پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی بسیار بزرگی محسوب می شد و مایۀ سرشکستگی و بی آبرویی آمریکایی ها بود به طوری که به تلافی این پیروزی اقدامات سخیف زیادی از جمله ترور، بمب گذاری و تحمیل ۸ سال جنگ را بر علیه مردم ایران انجام دادند اما ملت شریف ایران در مقابل تمامی این اقدامات مقاومت کردند و اتحاد خود را حفظ کردند.

در حال حاضر نیز موضع ما نسبت به آمریکایی ها تغییر نکرده و آمریکا نیز همچنان به سیاست های خصمانۀ خود علیه کشور و ملت ایران ادامه می دهد بنابراین وظیفۀ دانش آموزان در این زمان نیز نسبت به دانش آموزان سال ۵۸ تغیری نکرده و دانش آموزان باید همیشه آگاه باشند و در هر شرایطی اتحاد خود را با یکدیگر و ملت ایران حفظ کنند تا بتوانند در شرایط بحرانی از وطن خود در برابر کشورهای سلطه طلب دفاع کنند.

اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. عسل می گوید

    به نظر من یه انشا برای کلاس ششم بگذارید ممنون میشم🙏🙏🙏🙏

    1. دلخوشی می گوید

      سلام عزیزم
      چشم سعی می کنیم به زودی انشا کلاس ششم هم در سایت بگذاریم

  2. 😍😍 می گوید

    ممنون از کسانی که این متن را نوشتند🙏😿

    1. دلخوشی می گوید

      سلام عزیزم
      ممنون
      انشا درباره سیزده آبان و روز دانش آموز یک تولید محتوای اختصاصی
      توسط سایت دلخوشی هست و کاملا اختصاصی نوشته شده و به هیچ عنوان
      کپی از مطالب اینترنت نیست. خوشحالم که پسندید.
      در سایت می تونید انشا درباره انواع موضوعات متنوع دیگه هم مطالعه کنید.

  3. مهیا می گوید

    واقعا عالی بود

    1. دلخوشی می گوید

      خیلی خوشحالیم که مطلب انشای سیزده آبان و روز دانش آموز براتون مفید واقع شده
      این مطالب و انشاها و آموزش های سایت از جمله بخش آشپزی کاملا اختصاصی سایت دلخوشی
      هست که برای شما عزیزان تولید محتوای اختصاصی می شه

  4. ناشناس می گوید

    به نظر من اگه یک انشا هم در مورد پایه پنجم هم بزارید خیلی ممنون میشم

    با تشکر

  5. دانیال می گوید

    الی بود دست نویسندش درد نکنه

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.