رول چیکن و بیکن – رول فیله مرغ و بیکن دودی

3 5,355

مجله اینترنتی دلخوشی: رول چیکن و بیکن یا چیکن رول بیکن یا رول بیکن و فیله مرغ یک غذای بسیار خوشمزه و در عین حال نوعی غذای فوری و سریع محسوب می شود که می توانید این رول مرغ خوشمزه را در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه کنید. چیکن رول از دو ماده غذایی ساده شامل فیله مرغ و بیکن گوساله تهیه می شود و از انواع ادویه های معطر برای خوش طعم کردن رول چیکن استفاده می شود. فیله های مرغ با بیکن دودی گوساله پیچیده می شود و بیکن های دودی عطر بسیار دلپذیری به رول فیله مرغ می دهند. چیکن رول با بیکن را می توان به عنوان یک فینگر فود خوشمزه، یک پیش غذای عالی یا یک غذای رژیمی کم کالری استفاده کرد. همچنین با فیله مرغ می توانید غذاهای خوشمزه دیگری مانند فیله مرغ حلزونی نیز درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی، طرز تهیه رول چیکن و بیکن را به همراه تمام جزئیاتی که برای خوشمزه شدن رول فیله مرغ و بیکن نیاز است را به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

رول مرغ و بیکن

رول فیله مرغ و بیکن


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


رول چیکن و بیکن

مواد لازم برای تهیه چیکن رول:

  • فیله مرغ به تعداد لازم
  • ورقه های بیکن گوساله به تعداد لازم
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • فلفل قرمز به میزان لازم
  • پودر آویشن به میزان لازم
  • پودر سیر به میزان لازم
  • پاپریکا به میزان لازم
  • سیر ۳ حبه

طرز تهیه رول چیکن و بیکن:

برای درست کردن رول چیکن و بیکن مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

از تمام ادویه جات شامل نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، پودر سیر و پاپریکا روی فیله های مرغ بپاشید و کمی با دست فیله ها را ماساژ دهید تا تمامی قسمت های فیله مرغ به ادویه جات آغشته شود.

رول چیکن و بیکن

سپس از ورقه های بیکن گوساله بردارید و دورتادور فیله های مرغ، رول کنید. اگر ورقه های بیکن خیلی پهن بود آن را از وسط برش دهید تا به دو نوار باریکتر تقسیم شوند و سپس آنها را دور فیله های مرغ بپیچید.

رول مرغ با بیکن

رول بیکن و فیله مرغ

غذا با فیله مرغ

داخل یک شیر جوش مقداری روغن زیتون بریزید. سیرها را به قطعات ریز تر خرد کنید و داخل ماهیتابه به روغن زیتون اضافه کنید. روغن را به مدت چند دقیقه با حرارت ملایم روی گاز داغ کنید و اجازه دهید تا سیرها کمی تفت بخورند. به این ترتیب عطر سیر به داخل روغن زیتون می رود و روغن زیتون معطر خواهید داشت.

غذای رژیمی با فیله مرغ

حال به کمک یک برس روغن زیتون با عطر سیر را روی رول های فیله مرغ و بیکن بمالید.

رول مرغ

 

رول های مرغ و بیکن را روی سینی توری فر بچینید، سپس برای اینکه فیله های مرغ زمان کافی برای پخت داخل فر داشته باشند و نوار های باریک بیکن قبل از پخت مرغ ها نسوزند، روی آنها را فویل بکشید.

رول بیکن

حال سینی توری فر را به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار دهید تا رول های فیله مرغ کاملا نرم و مغزپخت شوند. فراموش نکنید که سینی اصلی فر را در زیر سینی توری فر داخل فر قرار دهید تا روغن های اضافی در هنگام پخت داخل سینی اصلی بریزد و فر را کثیف نکند. همچنین می توانید برای جلوگیری از کثیف شدن سینی اصلی فر، داخل آن را نیز یک کاغذ روغنی پهن کنید تا در پایان پخت ، کاغذ روغنی را به راحتی از داخل سینی بردارید بدون اینکه سینی فر شما کثیف شده باشد.

اگر دوست دارید نوار های بیکن کمی ترد تر شوند می توانید در پایان پخت، فویل آلومینیومی را از روی رول های چیکن و بیکن بردارید و اجازه دهید تا رول ها چند دقیقه بیشتر داخل فر باقی بمانند. فقط مراقب باشید چون اگر بیکن ها بیش از اندازه بدون روکش فویل آلومینیومی داخل فر باشند، بسیار خشک می شوند و حالت سوختگی پیدا می کنند.

چیکن بیکن رول

رول چیکن و بیکن را می توانید به همراه سس دلخواه خود میل کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. فرید می گوید

    عالی بود ممنون

    1. دلخوشی می گوید

      با تشکر از نظر مثبت شما

  2. مریم م می گوید

    سلام
    چقدر راحت و شیک
    رول چیکن و بیکن رو حتما درست میکنم
    یه غذای رژیمی و ساده با فیله مرغ خصوصا
    واسه مهمونی هم به عنوان دورچین یا سینی مزه
    خیلی جالب میشه. مرسی عالی بود

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.