آموزش سئو SEO – سئو کردن سایت با ۱۰۰ اصول کلیدی

0 1,278

مجله اینترنتی دلخوشی: سئو از عملیات بسیار مهم برای بهینه سازی وب سایت ها جهت افزایش رنک سایت در نتایج موتورهای جستجو و افزایش بازدیدکنندگان وب سایت می باشد. شاید بدون سئو کردن وب سایت، تلاش شما هر چند زیاد، نتایج قابل قبولی نداشته باشد. بنابراین یکی از مهم ترین عملیات به هنگام راه اندازی وب سایت، انجام عملیات سئو روی سایت می باشد. در این مقاله ۱۰۰ نکته بسیار مهم و کلیدی در جهت سئو کردن وب سایت ها به شما آموزش می دهیم که قطعا می تواند در افزایش سئوی سایت به شما کمک کند.

آموزش سئو

روش های سئو کردن وب سایت SEO:


 ۱- نبود سئو در وب سایت ها، به معنای نبود بازدیدکننده از موتورهای جستجوست. اگر وب سایت خود را سئو نکنید، موتورهای جستجو نمی‌توانند سایت شما را برای کلمات کلیدی مربوط به کار شما طبقه‌بندی و رتبه‌بندی کنند.


۲- هر دوی سئو داخلی و سئو خارجی برای یک وب سایت مورد نیاز است. با انجام یکی بدون دیگری نمی‌توانید به نتایج خوبی برسید.


۳- همین حالا شروع به انجام سئوی سایت خود کنید. هرچه دیرتر شروع کنید، رقبای شما جلوتر خواهند بود و رتبه بالاتر از آنها گرفتن سخت‌تر می‌شود.


۴- رقبای خود را بشناسید. دریابید که سایت‌هایی که در صفحه اول، برای کلمات کلیدی که شما می‌خواهید رتبه بندی شوید، رتبه بندی شده‌اند چه کارهایی در روی سایت و خارج از سایت، برای رسیدن به آنجا کرده‌اند.


۵- هیچ دو وب‌ سایتی یکسان نیستند. تضمینی نیست که یک استراتژی سئو که برای سایت شخص دیگری کار کرده است برای شما نیز کار کند، زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد.


۶- لازم نیست عملیات سئو، پرهزینه باشد. اگر وقت خود را برای ایجاد محتوای خوب و ایجاد روابط آنلاین سرمایه گذاری کنید، می‌توانید با بودجه اندک، نتایج بزرگی کسب کنید.


۷- نتایج سئو سریع نیست. نتایج حاصل از کار سئو‌ که امروز انجام شده است ممکن است آشکار نباشد و ممکن است برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها توسط موتورهای جستجوگر اعتبار داده نشود.


۸- هرچه وب سایت شما جدیدتر باشد، باید صبورتر باشید. برای ایجاد اعتبار و اعتماد، زمان لازم است و تا زمانی که شما هر دو سئوی داخلی و سئوی خارجی را توسعه ندهید، نباید انتظار داشته باشید که از سایت‌های قدیمی‌تر و مستقرتر پیشی بگیرید.


۹- هرگز کار وب سایت خود را تمام شده ندانید. اگر می‌خواهید سایت شما همچنان به رتبه بالاتری برسد، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب کرده و فروش بیشتری کسب کنید، پس همیشه باید بر آن افزوده و بهبودش دهید.


۱۰- با به روزرسانی‌های الگوریتم منطبق شوید. برای دستیابی و حفظ رتبه‌های خوب، باید استراتژی سئو خود را تطبیق دهید زیرا موتورهای جستجو با گذشت زمان تکامل می‌یابند و تغییر می کنند.


۱۱- نیازی نیست وب سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. آنها فراتر از حدی رفته‌اند که نیاز به اطلاع مستقیم از ایجاد یک وب سایت جدید یا صفحه‌ای جدید در وب سایت، داشته باشند.


۱۲- مشاوره مستقیم را از گوگل دریافت کنید. از طریق رهنمودهای سرچ کنسول گوگل (google search console)و فیلم‌های راهنمای سرچ کنسول.


۱۳- در مورد جریمه‌های گوگل یا همان گوگل پنالتی (Google penalties) ریسک نکنید. از آنجا که آنها سهم قابل توجهی از بازار جستجو دارند، یک جریمه از طرف آنها منجر به از دست دادن عمده و اغلب طولانی مدت بازدیدکنندگان سایت شما می‌شود.


۱۴- بدانید که چرا سایت شما جریمه می‌شود. علل شایع، محتوای کم‌کیفیت، بهینه‌سازی بیش از حد کلمه کلیدی، آگهی زیاد درطرح‌بندی صفحه و بک‌لینک‌های زیاد با کیفیت پایین است.


۱۵- در نهایت شما مسئول کلیه کارهای سئو انجام شده در وب سایت خود هستید. موتورهای جستجو بر اساس کارهایی که نکردید و از مشخصات کار سئو سایت‌تان اطلاعی نداشتید، مجازاتی را حذف نخواهند کرد.


۱۶- کنسول جستجوی گوگل Google Search Console را تنظیم و استفاده کنید. برای دریافتن اینکه سایت شما برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شود و چه سایتهایی به شما پیوند می‌دهند.


۱۷- Google Analytics را تنظیم و استفاده کنید. برای دریافتن تعداد بازدید کنندگان سایت‌تان، کلمات کلیدی که برای یافتن آن استفاده می‌کنند و اینکه از چه صفحاتی بازدید می‌کنند.


۱۸- یک اکانت Google My Business بسازید. انجام این کار باعث ایجاد اعتماد گوگل و بهبود رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی محلی می‌شود.


۱۹- ترافیک ها و بازدید های ورودی به سایت خود را از منابع متنوع تامین کنید. ترافیک ورودی از گوگل بسیار ارزشمند می باشد، اما تامین ترافیک ورودی به طور۱۰۰% از منبع گوگل، می تواند سایت شما را در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار ‌دهد.


۲۰- علاوه بر سئو، از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. اگر توانایی انجام هر دو کار را دارید، هر دو را انجام دهید، اگرچه تبلیغات کلیکی می‌تواند پرهزینه باشد، اما می‌توانید برای هر کلمه کلیدی مورد نظر فوراً بازدید‌کننده برای سایت خود بدست آورید.


۲۱- کیفیت پایین برابر است با ریسک بالا. بک لینک‌های کم‌کیفیت و یا محتوای کم‌کیفیت سایت می‌توانند به راحتی  منجر به جریمه سایت شما توسط موتورهای جستجو شوند.


۲۲- محتوا را در درجه اول برای افراد ایجاد کنید، نه موتورهای جستجو. اگر به افراد کمک نکند، آنها را علاقه‌مند نکند یا آنها را ترغیب نکند که از شما چیزی بخرند، هیچ فایده‌ای در ایجاد محتوای امتیازآور نیست.


۲۳- محتوای تکراری را حذف کنید. شما می‌توانید به دلیل داشتن مطالب یکسان یا خیلی شبیه در چند صفحه از سایتتان، جریمه شوید.


۲۴- صفحاتی را که محتوای کمی در آنها وجود دارد، حذف، ادغام یا به آنها اضافه کنید. داشتن تعداد زیادی از صفحات دارای محتوای کم، با زمان مشاهده صفحه کوتاه، می‌تواند باعث شود موتورهای جستجو کل رتبه‌بندی های کلمات کلیدی سایت شما را کاهش دهند.


۲۵- از وب سایت های دیگر کپی نکنید. اگر موتورهای جستجو متوجه شوند که محتوای سایت شما از جاهای دیگر گرفته شده است، ممکن است رتبه بندی برخی یا حتی همه صفحات وب شما را کاهش دهند.


۲۶- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی خوب هست که در صفحه اول قرار بگیرد. اگر محتوای شما از محتوای قبلی صفحه اول برای یک کلمه کلیدی بهتر نباشد، سایت شما شایسته رتبه آن نیست.


۲۷- محتوای خود را برای بازدیدکنندگان جذاب کنید. هرچه محتوای سایت جذاب‌تر باشد ، افراد مدت طولانی‌تری در سایت شما خواهند ماند و زمان بازدید زیاد، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما شایسته رتبه خوبی است.


۲۸- ویدیو بسازید. آنها مدت زمانی را که مردم در سایت شما می‌گذرانند افزایش می‌دهند و همچنین به شما امکان می‌دهند از سایت‌های اشتراک ویدیو پیوند بگیرید.


۲۹- آمار، نمودار، گراف و گراف اطلاعاتی ایجاد کنید. افراد بیشتر از محتوای نوشتاری ساده، احتمالاً  این نوع محتوا را به اشتراک گذاشته و پیوند می‌دهند.


۳۰- محتوای بیشتر با رتبه‌های بیشتر، با بازدیدکنندگان بیشتر و فروش بیشتر برابر است. بازدیدکنندگان به سایت‌هایی که پر از تعداد زیادی صفحه با محتوای خوب هستند، بیشتر اعتماد می‌کنند و موتورهای جستجو نیز بیشتر به آن پاداش می‌دهند.


۳۱- یک وبلاگ به وب‌ سایت خود اضافه کنید. با این کار، افزودن صفحات جدید محتوا به سایت شما سریع و ساده می‌شود.


۳۲- برای ارسال مطالب در وب سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر ، محتوا ایجاد کنید. اگر مطالبی را برای استفاده در سایت‌شان در اختیار آنها قرار دهید، افراد به احتمال زیاد به شما پیوند می‌دهند.


۳۳- بین ایجاد محتوا با محتوای بازاریابی تعادل ایجاد کنید. اگر بدون ایجاد بازاریابی محتوا ایجاد کنید، مردم برای یافتن آن تلاش می‌کنند و اگر نتوانند آن را پیدا کنند، نمی‌توانند به آن پیوند دهند یا آن را به اشتراک بگذارند.


۳۴- برای هر صفحه عنوانی یکتا و توصیفی بنویسید. باید موضوع صفحه را در ۵۵ کاراکتر هم برای انسان و هم برای موتورهای جستجو روشن کنید.


۳۵- برای هر صفحه توضیحات متا  meta description و توصیفی منحصر به فرد بنویسید. شما باید در ۱۶۰ کاراکتر موضوع صفحه را به گونه‌ای توصیف کنید که مردم را ترغیب کند تا به جای سایر سایتهای فهرست شده در نتایج جستجو، روی سایت شما کلیک کنند.


۳۶- قبل از خوش‌بین بودن به کلمات کلیدی سایت در مورد آنها تحقیق کنید. اگر کلمات کلیدی اشتباه را انتخاب کنید، صرف نظر از آنچه برای سئوداخلی و خارجی سایت انجام می‌دهید، بازدیدکنندگان خیلی کم و یا بازدیدکننده‌هایی که به خریدار تبدیل نمی‌شوند، خواهید داشت.


۳۷- از ابزار کلمه کلیدی گوگل Google’s Keyword Tool استفاده کنید. این ابزار لیست خوبی از کلمات و عبارات مربوط به ایده‌های کلمه کلیدی که وارد آن می‌کنید را فراهم می‌کند.


۳۸- از افراد دیگر ایده کلمات کلیدی بگیرید. آنها (مشتریان ، تأمین‌کنندگان ، شرکا ، دوستان و غیره) تجارت شما را متفاوت با شما می‌بینند و ممکن است کلمات و عبارات مختلفی را با آن مرتبط بدانند.


۳۹- کلمات کلیدی مربوطه را هدف قراردهید. هر چه کلمات کلیدی شما مرتبط‌ تر باشد، رتبه‌بندی آنها آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود و درصد بازدیدکننده‌هایی که تبدیل به خریدار می‌شوند بیشتر است.


۴۰- کلمات کلیدی با قصد تجاری را هدف قراردهید. شما بازدیدکننده‌هایی می‌خواهید که آماده هزینه کردن هستند به جای کسانی که فقط به دنبال اطلاعات هستند.


۴۱- کلمات کلیدی طولانی منبع خوبی برای بازدید سایت هستند. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی و با جزئیات، سریعتر و ارزانتراست  و بیش از ۴۰٪ جستجوها شامل چهار کلمه یا بیشتر هستند.


۴۲- به هر گروه‌بندی مربوط به کلمات کلیدی‌ای که هدف قرار می‌دهید، یک صفحه از وب سایت خود را  اختصاص دهید. انجام این کار، دسته‌بندی و رتبه‌‌بندی صفحات شما را برای موتورهای جستجو ساده‌تر می‌کند.


۴۳- کلمات کلیدی را در مکان‌های مناسب اضافه کنید. آنها از گذشته اهمیت کم‌تری دارند، اما شما هنوز هم باید آنها را در آدرس‌های اینترنتی، عناوین صفحه، توضیحات متا، تگ‌های سرصفحه و تگ‌های جایگزین تصاویر درج کنید.


۴۴- از پر کردن صفحه با کلمات کلیدی خودداری کنید. در صورت استفاده مکرر از کلمه کلیدی در صفحه، به احتمال زیاد جریمه می‌شوید.


۴۵- بک لینک‌ها بیش از هر چیزی در رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد. تعداد و کیفیت پیوندها به سایت شما تا حد زیادی مشخص خواهدکرد که سایت شما در چه موقعیتی قرار دارد.


۴۶- اهداف بک لینک Backlink رسیدن به یک عدد مشخص متوقف نشود. از منابع مرتبط بک لینک بگیرید. موتورهای جستجو می‌خواهند نتایج مربوط به هر کلمه کلیدی را به نمایش بگذارند و پیوندها از صفحات یا سایت‌های مربوطه، نشانه محکمی برای آنهاست که سایت شما مرتبط است.


۴۷- از منابع مرتبط بک لینک دریافت کنید. موتورهای جستجو می خواهند نتایج مربوط به هر کلمه کلیدی را به نمایش بگذارند ، و پیوندها از صفحات / سایت های مربوطه سیگنال محکمی برای آنها است که سایت شما مرتبط است.


۴۸- از منابع معتبر بک لینک دریافت کنید. پیوندهای سایت‌های قابل اعتماد به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایت شما نیز قابل اعتماد است.


۴۹- برای کار با بک‌ لینک‌ های با کیفیت آماده باشید. به طور کلی، هرچه راحت‌تر بتوانید پیوندی را بدست آورید، ارزش کمتری نیز خواهد داشت.


۵۰- برای پیوند دادن به وب سایت خود مراقب پرداخت به افراد باشید. خرید بک لینک می‌تواند کارساز باشد و هست، با این وجود، اگر ارزان‌قیمت‌ها را بخرید و یا از طرف افرادی که آزادانه آنها را می‌فروشند بخرید، ریسک قطعی وجود دارد.


۵۱- درگیر شبکه‌های لینکی نشوید. فواید دریافت لینک از شبکه‌ها کم است، درحالی‌که خطر جریمه شدن و از دست رفتن رتبه‌ها زیاد است.


۵۲- نمایه بک لینک خود را متنوع کنید. انواع مختلفی از لینک‌ها را از طیف گسترده‌ای از IP آدرس‌ها دریافت کنید.


۵۳- به هر صفحه از وب سایت خود که می‌خواهید رتبه بندی کنید، بک لینک بسازید. از افراد بخواهید که به صفحات داخلی سایت شما – همان مواردی که می‌خواهید برای کلمات کلیدی خاص رده بندی کنید – و همچنین به صفحه اصلی، پیوند دهند.


۵۴- روابط موجود یک منبع فوری بک لینک است. برخی از تأمین‌کنندگان، شرکاء و مشتریان شما، اگر از انها بخواهید، به سایت شما پیوند می‌دهند.


۵۵- از بک لینک‌های خوبی که رقبایتان دارند استفاده کنید. اگر شخصی قبلاً به یکی از رقبای شما پیوند داده است، احتمال منطقی وجود دارد که اگر به آنها دلیل خوبی بدهید، به شما نیز پیوند بزنند.


۵۶- برخی از بک لینک‌ها را با کلمات کلیدی مورد نظر خود بعنوان متن لینک، دریافت کنید. این نوع پیوند دارای اهمیت است، اما باید کمتر از %۱۰ نمایه بک لینک شما را تشکیل دهد.


۵۷- اکثر بک لینک‌های شما باید مارک‌دار شوند. نمایه بک لینک بدون تعداد زیادی لینک مارک‌دار (مانند “نام شرکت” و “www.companyname.co.uk”) سیگنال هایی به موتورهای جستجوگر می دهد که شما از تاکتیک های ساخت پیوند دستکاری شده و گول زننده استفاده می کنید.


۵۸- بدانید چه سایتهایی به شما لینک میدهند. در کنسول جستجوی گوگل ، به قسمت”ترافیک” و سپس به “لینک‌ها” بروید تا بررسی کنید که چند سایت و کدام سایتها به شما پیوند دارند.


۵۹- در Ahrefs ثبت نام کنید. انجام این کار به شما امکان دسترسی به داده‌های گسترده بک لینک سایت‌تان و همچنین سایت‌های رقبا را می‌دهد.


۶۰- هر صفحه وب سایت شما باید حداقل از یک صفحه دیگر سایت‌تان لینک بگیرد. موتورهای جستجو صفحاتی را که به داخل سایت (صفحه دیگر همان سایت) یا خارج (یک سایت دیگر) مرتبط نیستند، در نتایج خود نشان نمی‌دهند.


۶۱- از صفحه اصلی خود به مهم‌ترین صفحات خود لینک‌های مستقیمی داشته باشید. با این کار، اعتبار از صفحه اصلی به صفحات مهم شما منتقل می‌شود و رتبه بندی آن صفحات را بهبود می‌بخشد.


۶۲- لینکهای داخلی Internal Links را به سایر صفحات مرتبط در وب سایت خود اضافه کنید. گرچه لینک‌های داخلی به اندازه لینک‌های خارجی External Links با ارزش نیستند، اما هنوز هم مجوز و نشانه را به موتورهای جستجو منتقل می‌کنند که کدام صفحات را برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی کنند.


۶۳- لینک‌های غیر ضروری به سایر سایت‌ها را حذف کنید. فقط به سایت‌هایی لینک دهید که فکر می‌کنید بازدیدکنندگان سایت شما آنها را مفید یا جالب بدانند.


۶۴- به وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با سایت‌تان لینک دهید. اگر شما به آنها لینک دهید، معمولاً متوجه می‌شوند و این احتمال وجود دارد که اگر سایت خوبی داشته باشید، آنها نیز به شما لینک دهند.


۶۵- در وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط نظر بگذارید. انجام این کار باعث ایجاد اعتماد و روابط با افراد می‌شود، هم صاحبان سایت و هم بازدیدکنندگان آن سایت‌ها.


۶۶- با وبلاگ‌نویسان صنعت خود ارتباط برقرارکنید. افراد با وبلاگ‌های مرتبط هرچه بهتر شما را بشناسند (از طریق سایت‌های اجتماعی، انجمن‌ها، ایمیل و غیره)، احتمال پیوندشان به سایت شما و به اشتراک گذاری مطالب شما محتمل‌تر می‌شود.


۶۷- با وب سایت‌های مربوطه با مشاغل کوچک در ارتباط باشید. یک رابطه خوب، که در آن شما به ارتقاء سایت‌های یکدیگر کمک می‌کنید، سئو را برای شما و آنها ساده‌تر و ارزان‌تر می‌کند.


۶۸- برای به اشتراک گذاشتن اخبار و نظرات، اطلاعیه‌های مطبوعاتی بنویسید. این یک روش خوب برای بدست آوردن محتوا و پیوندهایی از سایت‌های خارج از صنعت و دایره ارتباطی شما است.


۶۹- برای توسعه روابط آنلاین با افراد تماس بگیرید. ایمیل‌ها را می‌توان به راحتی نادیده گرفت یا فراموش کرد، اما تماس‌های تلفنی را نه چندان زیاد.


۷۰- از وب سایت خود برای ایجاد اعتماد و روابط استفاده کنید. هرچه روابط بیشتری داشته باشید و هرچه مردم به شما اعتماد بیشتری داشته باشند، افراد بیشتری در مورد شما صحبت می‌کنند، به شما لینک می‌دهند و در نهایت از شما خرید می‌کنند.


۷۱- آدرس و شماره تلفن خود را به هر صفحه وب سایت خود اضافه کنید. در صورت هدف قرار دادن کلمات کلیدی که حاوی نام شهر شما است، این کار اعتماد ایجاد می‌کند و باعث افزایش رتبه می‌شود.


۷۲- در فهرست‌های صنعتی و محلی قرار بگیرید. اکثر این فهرست‌های راهنما بی فایده هستند، با این وجود باید حداقل ۱۰ عدد مربوط به حوزه یا صنعت شما وجود داشته باشد.


۷۳- از مشتریان بخواهید که نظرات خود را در Google My Business و فهرست‌های محلی ارائه دهند. نظرات مثبت باعث بهبود رتبه شما در لیست‌های محلی گوگل می‌شود و می‌توانید مستقیم از نتایج جستجو در دسترس قرار بگیرید.


۷۴- به گونه‌ای که مشاغل بزرگ نمی‌توانند، شخصی باشید. قرار دادن شخصیت و هویت خود در کل فرآیند سئوی خارج از سایت (ایمیل‌های توسعه، پست‌های مهمان، توییت‌ها و غیره) باعث می‌شود دیگران بیشتر به شما جذب شوند.


۷۵- از وب سایت‌های اجتماعی برای تبلیغ محتوای سایر افراد همانند تبلیغ برای خودتان استفاده کنید. به طور کلی مردم می‌فهمند که شما برای کمک به آنها در سایت‌های اجتماعی اقدام کرده‌اید و در این صورت شانس کمک به شما در برگشت، بسیار بیشتر است.


۷۶- دکمه‌های اشتراک گذاری را به وب سایت خود اضافه کنید. هرچه شما اشتراک گذاری مطالب خود را برای افراد راحت‌تر کنید، احتمال انجام این کار بیشتر خواهد بود.


۷۷- رسانه‌های اجتماعی جایگزین سئو نیستند. استراتژی اجتماعی شما باید بخشی از استراتژی سئو شما یا در کنار آن باشد.


۷۸- موتورهای جستجو صفحات وب را امتیاز می‌دهند، نه وب سایت‌ها را. این که آیا یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شود یا نه، تا حد زیادی به کیفیت آن صفحه منفرد بستگی دارد و نه کیفیت کلی سایت شما.


۷۹- مشاغل کوچک می‌توانند رتبه بالاتری نسبت به مشاغل بزرگ داشته باشند. غیرمعمولی نیست که یک صفحه در سایت یک کسب و کار کوچک، بالاتر از یک صفحه در سایت شرکتی بزرگ و ملی قرار بگیرد.


۸۰- بدانید کجا رتبه بندی می‌شوید. در کنسول جستجوی گوگل، به قسمت “ترافیک” و سپس “Search Queries” بروید تا ببینید سایت‌تان کجا برای کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شود.


۸۱- هدف خود را رسیدن به ۳ سایت برتر قرار دهید، نه فقط۱۰تای اول. اگر سایت شما جزو ۳ موقعیت برتر برای یک کلمه کلیدی نیست در این صورت فقط درصد کمی (کمتر از %۱۰) از ترافیک جستجوهای آن کلمه کلیدی را دریافت می‌کنید.


۸۲- رتبه بندی‌ها می‌تواند گمراه کننده باشند. تعداد صفحه‌های رتبه ۱ شما اگر به تعداد بازدیدکنندگان و در نهایت فروش تبدیل نشوند، نامربوط هستند.


۸۳- درباره اعتبار دامنه یا Domain Authority یا DA سایت، نگران نباشید. سایت‌هایی با اعتبار دامنه کم می‌توانند سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا را خارج کنند و اغلب می‌کنند.


۸۴- بین استفاده از www یا استفاده نکردن از آن، یکی را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما در www.domainname.co.uk یا domainname.co.uk بارگیری شده باشد، نه هر دو.


۸۵- یک معماری وب سایت مسطح اتخاذ کنید. هر صفحه از سایت شما باید با ۳ کلیک از صفحه اصلی شما قابل دسترسی باشد.


۸۶- از یک آدرس صفحه ساده و واضح استفاده کنید. افراد باید تنها با نگاه کردن به آدرس صفحه، موضوع صفحه را حدس بزنند.


۸۷- ازتگ های سرصفحه استفاده کنید. تنوع عبارات کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ های H1 و H2 صفحه وارد کنید.


۸۸- از ریچ اسنیپت‌ها  Rich Snippetبه جای نورمال اسنیپت ها Normal Snippet استفاده کنید. آنها اطلاعات اضافی درباره سایت شما را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند و می‌توانند نمایش سایت شما در نتایج جستجو را بهبود بخشند. مثلا علاوه بر تیتر مطلب، لینک مطلب و توضیحات متا، می توانند یک تصویر کوچک و رتبه بندی مطلب را نیز در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند.


۸۹- از تغییر مسیرهای ۳۰۱ استفاده کنید. اگر آدرس صفحه خود را در سایت خود تغییر دهید، اما آدرس صفحه قدیمی را به صفحه جدید هدایت نکنید، هر لینکی که به صفحه قدیمی اشاره دارد، هدر می‌رود.


۹۰- یک صفحه خطای ۴۰۴ مفید تنظیم کنید. پیوند دادن به بهترین مطالب شما از صفحه ۴۰۴ شما، بدان معنی است که بازدیدکنندگانی که آن را می‌بینند، کمتر از سایت شما خارج می‌شوند.


۹۱- تصاویر خود را بهینه کنید. کلید واژه‌های هدف صفحه یا تغییرات آن را در نام فایل‌ها وتگ‌های جایگزین تصاویر موجود در آن صفحه وارد کنید. روش های صحیح سئوی تصاویر را یاد بگیرید.


۹۲- وب سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید. استفاده از سایت شما در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها باید واضح و ساده باشد.


۹۳- سازگاری وضوح صفحه مرورگر و صفحه را بررسی کنید. سایت شما باید در هر مرورگر وب (کروم ، IE ، سافاری و غیره) و وضوح صفحه نمایش (۱۳۶۶×۷۶۸, ۱۰۲۴×۷۶۸, ۸۰۰×۶۰۰ و غیره) به درستی ارائه شود.


۹۴- سرعت بارگذاری وب سایت خود را به حداکثر برسانید. از ابزار سرعت سایت گوگل استفاده کنید و توصیه‌هایی را که به شما ارائه می‌دهد، پیاده‌ سازی کنید.


۹۵- از یک شرکت میزبانی وب Web Hosting معتبر استفاده کنید. اگر سایت شما مرتباً غیرقابل دسترس شود، رتبه بندی کلمات کلیدی سایت شما کاهش می‌یابد. تاثیر هاست بر سئو را بررسی کنید.


۹۶- به طور مرتب از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر داده‌های سایت خود را گم کنید، رتبه بندی خود را نیز از دست می‌دهید، زیرا موتورهای جستجو به سرعت سایت‌هایی را که نتایجشان را بارگیری نمی‌کنند، حذف می‌کنند.


۹۷- با اخبار و روندهای سئو به روز باشید. سایت‌هایی مانند Watch Engine Watch،  Search Engine Landو SEOmoz را بخوانید.


۹۸- اگر نمی‌دانید، از کسی سؤال کنید. اگر سؤالی دارید، آن را در یک انجمن آنلاین سئو بپرسید یا با یک مشاور سئو تماس بگیرید.


۹۹- از مشاوران سئو سؤال زیادی بپرسید. اگر می‌خواهید شخصی را استخدام کنید، اگر اطلاعات زیادی در مورد آنها و راهکارهای آنها بدانید، کمتر خطر می‌کنید.


۱۰۰- با مشاور سئو خود در ارتباط باشید. هرچه بیشتر درباره سئو آگاهی داشته باشید و مشاور بیشتر در مورد شغل شما آگاهی داشته باشد، نتایج بهتری خواهد گرفت.


ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: seomark.co.uk

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.